پیتزا بخورید و لاغر شوید!

گروهی از داوطلبین هر روز ۱۵۰۰ کالری مصرف می کردند. این در حالی بود که گروه دیگر مصرف روزانه خود را با ۱۳۰۰ کالری در روز کاهش داده و بقیه آن را برای آخر هفته و برای «روز آزاد» ذخیره می کردند.

پس از دو هفته، هر دو گروه موفق به کاهش وزن شدند. اما افرادی که در روز آزاد خود، هر آنچه دوست داشتند را به اندازه دلخواه (با احتساب محدودیت کالری کلی) نوش جان کرده بودند احساس بهتری داشته و خوشحال تر بودند. در نتیجه برای ادامه این رژیم انگیزه بیشتری هم داشتند.

دلیل این امر این بود که آن ها می دانستند که یک روز در هفته می توانند خوراکی های دلخواهشان را مصرف کنند و برای کاهش وزن لازم نیست از همه دلخوشی های خوردنی خود دست بکشند.البته به گفته محققی که این آزمایش را انجام داده بود، کسانی که کالری خود را برای روز آزاد ذخیره می کنند باید مراقب باشند تا مجموع کالری مصرفی شان در طول هفته از مقدار تعیین شده بیشتر نشود.

بنابراین، با خوردن غذاهایی همانند پیتزا، برگر، سیب‌زمینی سرخ کرده، کیک شکلاتی و دونات هم می توان به رژیم لاغری خود ادامه داد و این امر فقط مستلزم این است که مقدار کالری مصرفی خود را به صورت هفتگی کنترل کرده و از رقم تعیین شده بالاتر نروید.در آخر هم اشاره کنیم که بر سر موضوع تعیین یک روز آزاد در طول هفته برای کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند، در میان متخصصان تغذیه در سراسر جهان اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی معتقدند که این روند به هیچ عنوان درست نیست.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ترجیح می دهید از همه خوراکی‌های موردنظرتان دست بکشید و لاغر شوید؟ یا در طول روز کالری کمتری مصرف کرده و در عوض جمعه ها هر چه دوست دارید میل می کنید؟

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟