مونته نگرو کشوری در جنوب شرقی اروپا / فیلم
حجم ویدیو: 1.32M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10

به گزارش رکنا، مونته نگرو ( Montenegro) کشوری در جنوب خاوری اروپا به پایتختی پودگوریتسا است و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. واحد پول این کشور، یورو است. مساحت این کشور ۱۴٫۰۲۶ کیلومتر مربع است. این کشور با کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. همچنین، مونته‌نگرو از تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۰۶ در سازمان ملل متحد عضو است. نام مونته‌نگرو به معنای «کوه سیاه» است و از سده پانزدهم میلادی برای نام‌گذاری بخش بزرگی از مونته‌نگرو به کار رفته‌است. زبان رسمی این کشور مونته نگرویی است. با وجود این، مردم به زبان‌های صربی، بوسنیایی، آلبانی و کرواتی نیز صحبت می‌کنند.

نام انگلیسی: Montenegro

پایتخت: پودگوریتسا

نوع حکومت: جمهوری پارلمانی

قاره: آسیا

زبان رسمی: مونته نگرویی

زبان‌های رایج: گویش های مختلف و صربی

جمعیت: 628,204 میلیون در سال 2022

واحد پولی: یورو هر یورو مونته نگرو 1.13 دلار آمریکا

منطقه زمانی: (GMT+2 ) . UTC+1 (CET)

پیش‌شماره کشور: 00382

پسوند دامنه وب‌سایت‌ها: .me

سفر به مونته نگرو

مونته نگرو کشور کوچکی است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که اخیرا به دلیل اقتصاد رو به رشد و شرایط زندگی مطلوب، افزایش مهاجرت را تجربه کرده است. مهاجران به مونته نگرو از کشورهای مختلف، ازجمله کشورهای همسایه بالکان، و همچنین مکان‌های دورتر مانند روسیه و چین می‌آیند.

این کشور طیف وسیعی از گزینه‌های مهاجرت را ارائه می‌دهد، ازجمله مجوزهای کار، ویزای دانشجویی و برنامه‌های الحاق خانواده. دولت مونته نگرو اقداماتی را برای ساده کردن روند مهاجرت انجام داده است تا افراد واجد شرایط دریافت ویزا و اجازه اقامت را آسان‌تر کنند. در حالی که مونته نگرو یک مقصد نسبتاً جدید برای مهاجران است این کشور دارای تاریخ طولانی چندفرهنگی و مدارا است.

آب و هوای مونته نگرو

آب و هوای کشور مونته نگرو در بخش‌های ساحلی، مدیترانه‌ای است و از سپتامبر تا آوریل شاهد بارندگی‌های شدید در این کشور هستیم. بخش‌های داخلی در این کشور اغلب دچار تغییرات آب و هوایی هستند. این کشور در ارتفاع قرار دارد و زمستان‌های سردتری به نسب سایر کشورها خواهد داشت. در بخش‌های دیگر این کشور شاهد هوای ملایم‌تری هستیم و تابستان‌های مونته نگرو اغلب گرم و خشک است.

کدخبر: 942989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟