3 مکان دیدنی و ناشناخته گیلان برای سفر + عکس

به گزارش رکنا، برای تعطیلات شهریور و آخرین ماه تابستان برنامه‌ای دارید؟ می‌توانید با سفر به جاهای دیدنی گیلان از آخرین روزهای تابستان امسالتان بیشترین لذت را ببرید.

جاهای دیدنی گیلان که مملو از زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند دل هر گردشگری را می‌ربایند و سفری خاطره‌انگیز برای گردشگران می‌سازند. همراه رکنا با جاهای دیدنی گیلان آشنا شوید.

گیلان یکی از پربازدیدترین استان‌های ایران است که مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیباست. جاهای دیدنی گیلان تنها محدود به جاذبه‌های طبیعی این استان نیست؛ بلکه جاذبه‌های تاریخی این استان نیز می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند.

احتمالا تابه‌حال نام‌های ماسوله، ماسال و گردنه حیران و… را شنیده‌اید؛ اما باید بدانید جاذبه‌های استان گیلان به همین‌ها ختم نمی‌شود و گیلان جاذبه‌های بسیار زیادی برای جذب توریست از سراسر کشور دارد. در ادامه این مطلب به معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده گیلان برای آخرین روزهای تابستان می‌پردازیم.

روستای داماش گیلان

روستای داماش

روستای داماش یکی از جاهای خنک گیلان در تابستان است که در دامنه ارتفاعات البرز و شهرستان رودبار واقع شده است. گلی بسیار کمیاب به نام سوسن چلچراغ در دشت‌های سرسبز و زیبای این روستا به فراوانی دیده می‌شود تا جایی که می‌توان گفت روستای داماش زادگاه این گل کمیاب است. داماش یکی از کهن‌ترین روستاهای گیلان است که به وجود طبیعت بکر و زیبا مناظر بی‌نظیری را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

نوشیدن آب زلال از چشمه‌های آب‌معدنی این روستا جانی دوباره به رگ‌های شما تزریق می‌کند و یک شب اقامت در اقامتگاه‌ها یا کمپ زنی در طبیعت بی‌نظیر آن تجربه سفری استثنایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن

یکی از جاهای دیدنی شمال در تابستان آبشار دودوزن است که با صدای خروش آب‌های زیبایش گوش شما را نوازش می‌کند. برای رسیدن به این آبشار باید از میان‌ کوه‌های سر به فلک کشیده و جاده‌های جنگلی با شکوهی عبور کنید که مسیری پلکانی در دل جنگل به وجود آورده‌اند. صخره‌های بلند سنگی و انبوه درختان سرسبز اجازه ورود نور خورشید به این منطقه را نمی‌دهد. اینجا یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان است که می‌تواند مکانی عالی برای یک پیک‌نیک آخر هفته، گشت‌وگذار و قدم زنی در دل جنگل و آب‌بازی کودکان باشد.

قلعه رودخان

قلعه رودخان

همان‌طور که گفتیم جاهای دیدنی گیلان به جاذبه‌های طبیعی آن ختم نمی‌شود. یکی از زیباترین قلعه‌های کهن ایرانی که باشکوه و ابهت خاصی از قرن‌ها پیش تا به کنون همچنان پابرجا مانده است، قلعه‌رودخان است. این دژ مستحکم کهن با طمأنینه خاصی در دل جنگل‌های انبوه شمالی جا خوش کرده و با دیوارها و برج‌های بلندش منظره خیره‌کننده‌ای خلق کرده است. اگر می‌خواهید به دیدن این قلعه بروید مسیری طولانی در پیش‌رو دارید پس حتما باید کفش و لباس مناسب همراه خود داشته باشید و بطری آب کافی هم بردارید. هرچند در مسیر راه با رودخانه‌ای زیبا و آبشاری بسیار بلند نیز مواجه می‌شوید؛ اما همراه داشتن آب‌معدنی یا آب تصفیه شده مطمئن‌تر است.

کدخبر: 922050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟