فستیوال برف و یخ در چین + فیلم
حجم ویدیو: 2.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16

به گزارش رکنا، هر سال، در کشور پهناور چین و شهرهای آن، جشنواره ها و فستیوال هایی برگزار می شود که همه افراد می توانند در آن شرکت کنند. در حقیقت فستیوال های چین از جمله جاذبه های رایگان چین هستند که بسیار رنگارنگ و جذاب برگزار می شوند. جشن های چینی در تمام جهان طرفداران خود را دارند و با شروع سال جدید چینی، آن ها نیز شروع می شوند. این روزها یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین سفرهای خارجی ، سفر به کشور چین است که فستیوال برف و یخ هاربین چین دلیل اصلی مسافران برای سفر به این کشور پهناور است و شما این امکان را دارید که سفری به دل عجایب جهان با افسانه‌ های کهن و طبیعت بسیار سبز و زیبا خواهید داشت که همیشه در خاطرتان می ماند.

بزرگترین فستیوال برف و یخ هاربین چین

فستیوال یخ هاربین در چین، بزرگترین جشنواره‌ یخی دنیاست. این فستیوال که از سال 1963 تاکنون هرساله از پنجم ژانویه تا حدودا اواخر فوریه برگزار می شود، جایی است برای دیدن صدها مجسمه یخی زیبا و عظیم. چرا که هنرمندانی از سراسر جهان با ساختن مجسمه های یخی بزرگ و خلاقانه به شکل انسان، منظره، ساختمان، اشیا و … در این جشنواره شرکت می کنند و آثار خود را به معرض نمایش می گذارند.

شهر هاربین در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین قرار گرفته و شهری بسیار سرد و پربرف است. طوری که دمای هوا در طول این جشنواره حتی تا منفی 20 درجه می رسد که این موضوع باعث آب نشدن برف و سازه های یخی می شود. در این جشنواره که جایی برای شکوفایی استعداد و خلاقیت هنرمندان است، بیش از 300 هزار مترمربع برف و یخ برای ساختن مجسمه های برفی و یخی مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش های فستیوال هاربین

یکی از مهمترین بخش های فستیوال هاربین، بخش «جهان برف و یخ هاربین» است. در این بخش نه تنها مجسمه‌ های برفی و یخی درخشان را با نورپردازی های خاص می‌ بینید، که از فعالیت ‌های فرهنگی جذاب و ورزش‌ های زمستانی مانند اسکی، شنای زمستانی، آتش بازی و جشن های متنوع دیگر نیز لذت می‌ برید. این فستیوال که یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا محسوب می شود، توسط شهرداری هاربین برگزار می شود و در کنار آن جشنواره های دیگری مانند جشنواره غذاهای سنتی هم برای بازدید مردم برپا است.

به خاطر نورپردازی های حرفه ای هنگام شب، خیلی از افراد ترجیح می دهند با وجود سردتر بودن هوا، شب ها از این جشنواره دیدن کنند. بناهای یخی این جشنواره که بیشتر از یخ های رودخانه سونگا ساخته شده اند، از بزرگترین مجسمه ها و بناهای یخی جهان هستند. فستیوال یخ و برف هاربین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌ی آثار یخی چین است که صدها هزار نفر از مردم بومی و بازدیدکنندگان خارجی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

کدخبر: 909323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟