ییلاقات ماسال و گیلوان خلخال مناسب سفر در تابستان / فیلم
حجم ویدیو: 9.14M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

به گزارش رکنا، روستا ی گیلوان یکی از روستاهای زیبایی است که در مرز استان اردبیل و گیلان واقع شده است. برای طی کردن فاصله ماسال تا گیلوان باید به خوبی در مورد ویژگی ها و جزئیات مسیر اطلاعات بیشتری به دست آورید. به طور کلی از آنجایی که فاصله شهر ماسال تا گیلوان زیاد نیست، بسیاری از افراد مایل هستند که بعد از ماسال به گیلوان بروند. اگر به ماسال رفته اید حتما از ییلاقات این شهر بازدید کنید و سپس به گیلوان بروید. البته در طی مسیری که می خواهید از ماسال به گیلوان بروید می توانید ییلاقات را مورد بازدید قرار دهید. برای اینکه به راحتی و با آگاهی کافی بتوانید به روستای گیلوان بروید بهتر است که در مورد مسیر ماسال تا گیلوان اطلاعات بیشتری داشته باشید. در ادامه ویژگی های این مسیر را به طور کامل به شما می گوییم.

بررسی جاده ماسال تا گیلوان

مسافت ماسال تا گیلوان تنها ۵۵ کیلومتر است. شما برای اینکه این مسیر را طی کنید باید حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه در مسیر باشید. شاید باورتان نشود ولی مدت زمانی که برای طی کردن ۵۵ کیلومتر باید سپری کنید زیاد است. چرا که جاده مورد نظر کوهستانی می باشد و شما نمی توانید با سرعت زیادی رانندگی کنید. سرعت شما نباید بالاتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد. بنابراین در مورد طی کردن مسیر ماسال تا گیلوان باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید و سپس سفرتان را آغاز کنید. دقت داشته باشید که در صورت بالاتر بردن سرعت هم ماشین تان خراب می شود و هم اینکه احتمال دارد خطرات زیادی برای خودتان و خانواده تان به وجود آید. بنابراین سرعت خود را کاهش دهید و از مشاهده زیبایی های مسیر لذت ببرید تا به مقصد برسید.

روستاهای میانی فاصله ماسال تا گیلوان

در مسیر ماسال تا گیلوان روستاهای زیادی قرار گرفته اند. هر یک از این روستاها زیبایی بی نظیری دارند و بدون شک بهتر است که از آنها برای یک ساعت هم که شده بازدید کنید. در واقع روستاهای میانی ماسال تا گیلوان را به عنوان ییلاقات ماسال می شناسند که شهرت زیادی دارند. شما زمانی که از ماسال خارج می شوید تا به سمت گیلوان بروید، وارد منطقه سرسبز و زیبایی خواهید شد. باید از طریق جاده ماسال، گیلوان مسیر خود را ادامه دهید. تاسکوه، گرم خانی، شالما، خروم، سلیم آباد، ماسوله خانی، اسب ریسه، خره پشت، تلارگاه، اولسبلنگاه، سوئه چاله و ... ازجمله روستاهای میانی مسیر ماسال تا گیلوان به شمار می روند.

امکانات فاصله ماسال تا گیلوان

برای اینکه فاصله ماسال تا گیلوان را طی کنید باید به خوبی در مورد ویژگی ها و امکاناتی که در مسیر وجود دارد اطلاعات بیشتری به دست آورید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد این مسیر باید بدانید این است که امکاناتی مانند پمپ بنزین و یا فروشگاه های بزرگ در مسیر مشاهده نمی کنید. بنابراین قبل از اینکه بخواهید جاده ماسال تا گیلوان را طی کنید باید در مورد پر بودن باک بنزین خود اطمینان خاطر داشته باشید. البته دکه های اغذیه فروشی زیادی را در مسیر مشاهده می کنید. همچنین افراد محلی در مسیر حضور دارند که خوراکی های محلی زیادی را می فروشند. شما می توانید از آنها خرید وسیله های مورد نیازتان را انجام دهید. این جاده را به عنوان یک جاده زیبا و سرسبز می شناسند. به همین دلیل پمپ بنزین و فروشگاه های بزرگ در جاده راه اندازی نشده است.

طی کردن فاصله ماسال تا گیلوان با ماشین شخصی یا اتوبوس

برای اینکه مسیر ماسال تا گیلوان را طی کنید باید ابتدا نوع ماشین خود را بشناسید. در صورتی که از ماشین های شخصی برای طی کردن مسیر استفاده می کنید باید بدانید که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به مقصد برسید. به دلیل پیچ در پیچ بودن و همچنین کوهستانی بودن جاده زمان زیادی طول می کشد تا شما مسیر را طی کنید. در صورتی هم که با ماشین شخصی تان می خواهید مسیر را طی کنید باید مراقب پیچ های جاده و خطرات جاده باشید. هر یک از تابلوهایی که در مسیر قرار گرفته اند را با دقت مورد مطالعه قرار دهید تا خطری برای خودتان و مسافران به وجود نیاید. طی کردن این جاده با استفاده از ماشین شخصی نسبت به ون ها و اتوبوس های گردشگری آسان تر می باشد.

زیبایی ها و جاذبه های گردشگری گیلوان

بعد از اینکه فاصله ماسال تا گیلوان را طی کنید به گیلوان می رسید. این روستا از قسمت شرقی با استان گیلان همجوار و از قسمت جنوب همسایه روستای علی آباد است. از قسمت شمال با جنگل های تالش همجوار می باشد. از آنجایی که این روستا قدمت طولانی دارد مورد کاوش های باستانی قرار گرفته و بقایای گورستانی زیادی را از درون آن پیدا کرده اند. در فصل تابستان آب و هوای این روستا بی نظیر می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد در این فصل به روستای گیلوان می روند. اقتصاد مردم این روستا بر پایه کشاورزی و دامداری است. البته صنایع دستی هم یکی از فعالیت های مهم اهالی روستا به شمار می رود. انواع لبنیات تازه را می توانید از اهالی این روستا بخرید.

کدخبر: 883431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟