چه زمانی بلیط هواپیما ارزان‌تر است؟

۱.  سفر در زمان‌های کم‌تردد و فصل‌های خلوت

سفر در زمان‌های کم‌تردد و فصل‌های خلوت

اگر قصد سفر با صرف هزینه کمتر دارید، حواستان به فصل‌های خلوت باشد. سفر به هر مقصدی در فصل‌هایی از سال کم‌تقاضاتر می‌شود. مسافرت به شهرهای جنوبی در زمستان‌ها پرطرفدار است و از سوی دیگر، هوای خوش بهار باعث می‌شود که بسیاری از مقاصد گردشگری در این فصل شلوغ باشند.

باید ببینید که مقصدتان کجا است و با در نظرگرفتن زمان‌های کم‌تقاضا و کم‌مسافر برای تهیه بلیط اقدام کنید. هرچقدر که افراد کمتری خواهان تهیه بلیط سفر به مقصد موردنظرتان باشند، قیمت و نرخ بلیط‌ پرواز و سفر هم پایین‌تر می‌آید.

اگرچه این روش برای خرید بلیط ارزان‌تر مناسب است اما حواستان باشد که در فصلی غیرقابل‌تحمل و بسیار نامطلوب راهی سفر نشوید. در واقع، به بهانه تهیه بلیط مقرون‌به‌صرفه در زمانی سفر نکنید که مسافرت برایتان اصلا خوشایند نیست.

برای رزرو پرواز خارجی ارزان قیمت هم باید حواستان به تاریخ سفر باشد. بعد از تعطیلات سال نوی میلادی و چند هفته قبل از آن هم قیمت بلیط برای مقاصد خارجی کمتر می‌شود. اگر قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید، به این موضوع حتما دقت کنید.

۲. خرید زودهنگام و تخفیف‌های شگفت‌انگیز

اگر به‌دنبال تهیه ارزان ترین پروازهای ایرانی و خارجی هستید، نگاهی به خرید زودهنگام بلیط هم داشته باشید. گاهی‌اوقات، تهیه بلیط در روزهای نخست عرضه آن برای بعضی از مقاصد با تخفیف‌های خوبی همراه است.

چنانچه بتوانید در چنین شرایطی بلیط بخرید، هزینه‌هایتان کاهش چشمگیری خواهند داشت. این ترفند برای کسانی مناسب است که از قبل برنامه سفرشان را می‌دانند و می‌توانند با اقدام سریع، به بلیطی دست پیدا کنند که مشمول تخفیف‌های شگفت‌انگیز و خاص در فروش زودهنگام شده است.

۳.  تهیه بلیط لحظه آخری

گاهی‌اوقات، در زمان‌های نزدیک به پرواز هواپیما، بعضی از صندلی‌ها همچنان خالی می‌ماند. آژانس‌های هواپیمایی هم برای تکمیل‌کردن ظرفیت پرواز اقدام به پایین‌آوردن هزینه بلیط می‌کنند. به چنین بلیط‌هایی، بلیط لحظه آخری می‌گویند.

اگر بتوانید برنامه سفرتان را به این زمان‌ها موکول کنید و امکان سفرکردن در زمانی نزدیک پرواز یک هواپیما برایتان مقدور باشد، خرید بلیط لحظه آخری هم راهی برای کاهش هزینه تهیه بلیط خواهد بود. کسانی که برنامه‌ای منعطف برای سفرکردن دارند از چنین بلیط‌هایی لذت و بهره می‌برند.

۴.  خرید در زمانی مناسب از روزهای هفته

قیمت بلیت هواپیما در تمام روزهای هفته مشابه هم نیست. به‌طور کلی، اگر خبری از تعطیلات نباشد، تقاضا برای سفر در روزهای میانی هفته آن‌چنان زیاد نیست. همه‌چیز به مقصد هم ارتباط دارد و پرواز بعضی از شهرها همیشه شلوغ‌اند.

با این حال، در بیشتر موارد، در روزهای میانی هفته یا روزهای پس از تعطیلات چندروزه از قیمت بلیط هواپیما کم می‌شود. چنانچه بتوانید برنامه سفرتان را برای روزهایی از این دست تنظیم کنید، هزینه بلیطتان به‌طور چشم‌گیری کمتر خواهد شد.

۵.  انتخاب ساعت کم‌تردد و کم‌تقاضا

در بعضی از ساعت‌های شبانه‌روز هم امکان تهیه بلیط با قیمتی مناسب‌تر وجود دارد. در ساعت‌های ابتدایی صبح، مسافران کمتری راهی پروازهای مختلف می‌شوند. اگر بتوانید بلیط هواپیما را برای ساعتی از صبح خیلی زود تهیه کنید، هم با فرودگاهی خلوت‌تر روبه‌رو می‌شوید و هم هزینه کمتری برای بلیط می‌پردازید.

پروازهایی که در ساعت‌های اولیه صبح انجام می‌شوند، در بیشتر موارد تأخیر هم ندارند و به‌موقع انجام می‌شوند. رساندن خود به فرودگاه در زمانی که خیابان‌ها خلوت و بی‌تردد است هم ساده‌تر از همیشه خواهد بود. پس برای تهیه بلیت پروازهای داخلی یا خارجی از صبح‌های خیلی زود غافل نشوید.

۶.  استفاده از تقویم قیمتی پلتفرم‌های فروش آنلاین

بسترهای فروش متنوعی برای خرید بلیط هواپیما وجود دارند. درمیان روش‌های گوناگون، تهیه بلیط از پلتفرم‌های اینترنتی و آنلاین از همه بهتر و راحت‌تر است. با مرور برنامه پروازهای مختلفی که در این اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها ارائه می‌شود، امکان پیداکردن ارزان ترین پروازهای ایرانی به مقصدهای مختلف به ‌وجود می‌آید.

به اپلیکیشن‌های معتبر و نام‌آشنا سری بزنید و ببینید که هزینه تهیه بلیط در کدام زمان و تاریخ‌ها کمتر است. با رصد فهرست پروازهای مختلف می‌توانید از نظر زمانی و مدیریت هزینه‌ها، انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

۷.  توجه به تخفیف‌های ناگهانی

گاهی‌اوقات، شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی در زمان‌هایی اقدام به ارائه تخفیف‌های بسیار جذاب می‌‌کنند. اگر بتوانید در زمان کمپین‌های تخفیفاتی یا ناگهانی آنها، بلیطتان را بخرید در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.

برای آگاهی از چنین برنامه‌های تخفیفاتی باید مدام نگاهی به قیمت بلیط مقاصد مختلف داشته باشید. خرید بلیط از پلتفرم‌های اینترنتی و آنلاین به شما این اجازه را می‌دهد که راحت و در هر زمانی، فهرست بلیط ایرلاین‌های مختلف را مرور کنید و در زمان ارائه تخفیف، سریع امکان خرید داشته باشید.

در آخر

اگر از زمان مناسب برای تهیه بلیط ارزان باخبر باشید، برنامه‌های سفرتان را طوری تنظیم می‌کنید که هزینه پروازهایتان کمتر شود. کم‌شدن قیمت بلیط می‌تواند نقش پررنگی در کاهش هزینه‌های هر سفر داشته باشد. با دقت، صرف کمی وقت و آگاهی از نکاتی که گفته شد، اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه سفر کنید.

 

کدخبر: 880871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟