زیبایی های قشم از نظر پنهان شده اند

رکنا : قشم یکی از جزایر گردشگرپذیر و زیبای ایران است که ژئوپارک آن ثبت جهانی شده است اما فعالان گردشگری می‌گویند به حدی زیرساخت‌ها نامناسب است که زیبایی های این جزیره به چشم نمی‌آیند. 

به گزارش رکنا ، حتی در جام جهانی 2022 قطر نیز قشم قرار نبود ذی نفع باشد. فعالان گردشگری بومی قشم می گویند که هیچ نهاد و مسئولی به آن‌ها نگفته است که قرار است از قطر توریست خارجی به منطقه بیاید. در صورتی که ستاد هماهنگی و پیگیری جام جهانی قطر 2022 قرار بود توریست‌های خارجی را هم به قشم و هم کیش جذب کند. برخلاف کیش که فعالان آن مدت‌ها در حال تدارکات برای پذیرایی از مسافران خارجی بودند، فعالان گردشگری قشم از سفر توریست‌های خارجی به این جزیره بی خبر بودند.

حسین مدالی، مدیر یک اقامتگاه بومگردی و فعال گردشگری بومی قشم به «رکنا» گفت: سازمان منطقه آزاد قشم علاقه‌ای ندارد که منطقه قشم از نظر گردشگری رونق پیدا کند.

به گفته او سازمان منطقه آزاد قشم به فعالان گردشگری این جزیره اعلام نکرده بود که برای حضور توریست‌ها از قطر آماده شوند و یا اینکه توریست خارجی قرار است به این منطقه بیاید.

مدالی افزود: جاده‌های قشم وضعیت بسیار نابسامانی دارند. دوسال قبل که 50 نفر از عمان به قشم سفر کردند، از وضعیت جاده‌ها و عدم رسیدگی به منطقه شاکی بودند. اکنون توریست خارجی در قشم نیست، قبلا به ندرت می‌آمدند اما وضعیت جاده‌ها و منطقه به حدی نابسامان است که توریست‌ها زیبایی‌های طبیعی منطقه را نمی‌دیدند و آنگونه که باید از جاذبه‌ها لذت نمی‌بردند چراکه جاده‌ها و وضعیت منطقه، زیبایی قشم را تحت الشعاع قرار داده است.

او گفت: غار نمکی قشم، بزرگترین غار نمکی جهان است و ثبت جهانی شده اما کسی به آن رسیدگی نمی‌کند، نه زمانی که قرار بود از جام جهانی توریست به منطقه بیاید و نه پیش از آن. به ما هم اعلام نکردند که قرار است توریست خارجی از قطر بیاید. من 9 سال است که اقامتگاه بومگردی دارم و همواره مورد استقبال توریست‌ها بوده است.

مدالی افزود: روستاها همه در حال پرورش میگو هستند، ساحل با این فعالیت‌ها تخریب می‌شود. سازمان منطقه آزاد قشم وظیفه دارد جلوی آن‌ها را بگیرد اما این کار را نمی کند. ژئوسایت قشم را به حال خود رها کرده‌اند. به طور کلی مسئولان علاقه‌ای ندارند که قشم فعال شود.

 

کدخبر: 859303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟