فاصله اصفهان تا مشهد، با هواپیما، قطار و ماشین با نقشه و جزئیات

همه ساله تعداد زیادی مسافر از شهرهای مختلف مانند تهران، شیراز، اصفهان و شهرهای دیگر به این شهر سفر می کنند. وجود ایستگاه راه آهن، فرودگاه و پایانه های اتوبوس در شهر مشهد، سفر به پایتخت معنوی ایران را آسوده تر ساخته است.

مسافران می توانند از اصفهان با وسایل نقلیه مختلف مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و یا خودروی شخصی به مشهد سفر کنند. بیشتر مسافران معمولا قطار و یا خودروی شخصی را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند زیرا هزینه آن معمولا پایین تر است. هواپیما نیز وسیله ای مناسب جهت سفر به مشهد است اما به دلیل هزینه بالای آن، مسافران کمتری از هواپیما استفاده می کنند. با این وجود روش هایی برای کاهش هزینه سفر با هواپیما وجود دارد.

 یکی از روش های کاهش هزینه های سفر با هواپیما، خرید بلیط هواپیما ارزان در ساعاتی قبل از پرواز است. برخی مسافران با رصد سایت های مختلف فروش بلیط، بلیط لحظه آخری اصفهان مشهد را در چندین ساعت قبل از پرواز خریداری کرده و با هزینه ای کمتر به مشهد سفر می کنند. با این وجود در این مقاله سفر از اصفهان به مشهد را از مسیرهای مختلف بررسی کرده ایم تا بتوانید بهترین وسیله و مسیر را انتخاب کنید.

مسیر اصفهان به مشهد چند ساعت است؟

زمان مسیر اصفهان به مشهد به نوع وسیله نقلیه بستگی دارد. اگر شما بلیط هواپیما رزرو کنید، حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا وارد فرودگاه مشهد شوید. در مسیرهای زمینی مانند مسیر ریلی این سفر حدود 18 ساعت طول می کشد. در صورتی که با خودروی شخصی از اصفهان به مشهد سفر کنید حدود 13 الی 16 ساعت را باید رانندگی کنید تا به مشهد برسید. در ادامه جزئیات بیشتر را می توانید مطالعه کنید.

Untitled-1

مسیر اصفهان به مشهد با قطار

استفاده از قطار یکی از گزینه هایی است که مسافران می توانند در سفر از اصفهان به مشهد انتخاب کنند. مسیر ریلی اصفهان به مشهد  حدود 1484 کیلومتر بوده و حدود 18 ساعت طول می کشد تا قطار این مسیر را طی کند. استفاده از قطار برای سفرهای خانوادگی با تعداد بالا بهتر است زیرا با رزرو یک کوپه می توانند علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها در محیط خصوصی سفری راحت داشته باشند.

قطارهای مسیر اصفهان به مشهد، قطارهایی 4 ستاره بوده که توسط شرکت های رجا، نوالرضا و ریل ترابر سبا در خدمت مسافران قرار گرفته است. این قطارها به صورت کوپه ای بوده که هر کوپه آن دارای 4 تخت می باشد. در این قطارها امکانات سرگرمی مانند تلویزیون و کتاب و مجله وجود دارد که زمان طولانی سفر را برای مسافران قابل تحمل می کند.

Untitled-2

سفر از اصفهان به مشهد با هواپیما

استفاده از هواپیما گزینه جذابی برای سفر از اصفهان به مشهد می باشد. فاصله هوایی اصفهان به تهران حدود 1000 کیلومتر بوده که زمانی حدود یک ساعت و نیم را در مسیر خواهید بود. علاوه بر این با استفاده از هواپیما سفری راحت و بدون خستگی را تجربه می کنید و دغدغه های سفر زمینی را نخواهید داشت. بدین منظور پس از رزرو بلیط هواپیما، باید حدود یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان حاضر شوید.

علی رغم مزایای سفر با هواپیما به مشهد، سفر هوایی معایبی نیز دارد که مهم ترین آن، قیمت بلیط هواپیما می باشد. در صورتی که به هر دلیلی مجبور به استفاده از هواپیما شدید، جست و جوی بلیط های لحظه آخری دقیقه 90 در کاهش هزینه های سفر کمک شایانی به کاهش هزینه سفر خواهد داشت. این بلیط ها در واقع همان چارتر هستند که به منظور تکمیل ظرفیت در ساعاتی قبل از پرواز با قیمتی پایین تر به فروش می رسند. برای خرید بلیط ارزان لحظه آخری می توانید وارد صفحه https://respina24.ir/last-second-ticket  شده و با استفاده از تقویم پروازی، پایین ترین نرخ مربوط به بلیط های این مسیر را جست و جو نمائید.

Untitled-3

فاصله اصفهان تا مشهد با ماشین

استفاده از خودروی شخصی نیز یکی از گزینه هایی است که مسافران برای سفر از اصفهان به مشهد از آن استفاده می کنند. از مزایای استفاده از خودرو می توان به کاهش هزینه های سفر و عدم نیاز به استفاده از اتوبوس و مترو در مشهد اشاره کرد. اما در مقایسه خودرو با سایر وسایل نقلیه باید راحتی و ایمنی سفر را نیز در نظر بگیرید. هنگام سفر به مشهد، استفاده از نقشه مسیر اصفهان به مشهد به صورت آنلاین در مسیریابی را فراموش نکنید، با این وجود بهترین مسیر اصفهان به مشهد در ادامه بررسی شده است.

مسیر اصفهان به مشهد از گرمسار

یکی از مسیرهای پیش رو که اکثر مسافران جهت مسافرت از اصفهان به مشهد از آن استفاده می کنند، مسیر عبوری از شهر قم، تهران و سمنان است. این مسیر حدود 1250 کیلومتر می باشد. مسافرانی قصد زیارت حرم حضرت معصومه را دارند می توانند از شهر کاشان عبور کرده و وارد قم شوند. پس از زیارت حرم مسیری حدود 950 کیلومتری را باید طی کنید تا به مشهد برسید.

در این مسیر آزادراهای زیادی وجود دارد که مستلزم پرداخت عوارضی می باشید. پس از اینکه به تهران رسیدید باید از شهرها گرمسار، سمنان، دامغان، میامی، سبزوار و نیشابور عبور کنید تا به مشهد برسید. این مسیر از نظر تلاقی با شهرهای زیارتی و گردشگری مسیری مناسب است، و کسانی که فرصت زیادی برای مسافرت دارند، بهتر است از این مسیر عبور کنند تا از جاذبه های بین راهی نیز استفاده کنند.

Untitled-4

مسیر اصفهان به مشهد از جندق

مسیر دیگری که مسافت کمتری دارد، مسیر عبوری از شهر جندق می باشد. در این مسیر ابتدا باید از جاده اصفهان به سمت نائین بروید. سپس از شهرهای مختلف عبور می کنید تا وارد استان سمنان شوید. در ابتدای استان سمنان به روستای حسینان می رسید که یک سه راهی به شهرهای مختلف در آن وجود دارد. سه راهی را به سمت راست رفته و در ادامه به جاده میامی به سمت سبزوار خواهید رسید.

اگر از این مسیر بروید، حدود 12 ساعت طول می کشد تا به مشهد برسید. همچنین تعداد عوارضی در این مسیر کم تر است. شاید به نظر برخی مسافران بهترین مسیر از اصفهان به مشهد همین مسیر عبوری از جندق باشد، زیرا هم ترافیک کمتری داشته و هم اینکه مسافت کمتری را در مسیر خواهید بود.

بهترین مسیر اصفهان به مشهد کدام است؟

در این مقاله انواع مسیرهای ممکن برای سفر از اصفهان به مشهد بررسی شد. در مقایسه آن ها و تعیین بهترین مسیر باید فاکتورهای مختلف مانند راحتی در سفر، زمان سفر و هزینه آن را در نظر گرفت. استفاده از هواپیما گزینه بهتری بوده ولی هزینه های آن کمی بالاست. در صورتی که خودروی شخصی ندارید بهتر است از قطار استفاده کنید زیرا قیمت بلیط آن پایین تر می باشد.

در صورتی که از خودروی شخصی استفاده می کنید و می خواهید زمان کمتری را در مسیر باشید، از مسیر شهر جندق در اصفهان بروید. این مسیر ترافیک روان تری داشته و طول آن کمتر می باشد، بطوریکه در حدود 12 ساعت به مشهد خواهید رسید. 

کدخبر: 791573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟