این جزیره شما را به رویا فرو می برد + فیلم
حجم ویدیو: 1.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12

جزیره ها از زیبایی های خاصی برخوردارند.

به گزارش رکنا، از جزیره موریس اغلب به عنوان یک بهشت زمینی یاد می‌کنند و گفته می شود که با هر جای دیگری در کره زمین متفاوت است.

موریس نام یک کشور جزیره ای است که با نام جمهوری موریس شناخته می شود. این کشور جزیره ای، یکی از جزایر اقیانوس هند است و پیدا کردن آن در اقیانوس هند، درست مثل پیدا کردن یک مروارید در اقیانوس ارزشمند است! در واقع می توان گفت که زیبایی این جزیره به قدری زیاد است که همیشه از آن به عنوان یک مروارید پنهان شده در اقیانوس و یا یک الماس مخفی در معدن یاد می کنند. جالب است که بدانید موریس به قدری زیباست که مارک تواین (یکی از نویسندگان آمریکایی) در مورد این جزیره نوشته است که "اول موریس آفریده شده است و بعد از آن بهشت به تقلید از جزیره زیبای موریس آفریده شده است."

جزیره موریس دقیقا روی نقشه کجاست؟

جزیره موریس در فاصله 1132 کیلومتری جزیره ماداگاسکار واقع شده است و حدودا 2000 کیلومتر با ساحل جنوب شرقی قاره آفریقا فاصله دارد. این جزیره بهشتی به عنوان یکی از زیباترین جزایر اقیانوس هند شناخته می شود و معمولا از آن به عنوان جواهر گرمسیری اقیانوس هند یاد می کنند. جالب است که بدانید بیشتر کسانی که به جزیره موریس سفر می کنند، زوج های جوانی هستند که راهی موریس می شوند تا رومانتیک ترین و عاشقانه ترین سفر زندگی خودشان را در این جزیره زیبا در اقیانوس هند سپری کنند. البته آن دسته از توریستانی که اهل ماجراجویی هستند نیز از سفر به موریس استقبال می کنند و در طی سفری که به جزیره موریس دارند، سعی می کنند که گوشه کنار این جزیره زیبا و شگفت انگیز را کشف کنند.

جزیره موریس به چه شکلی ساخته شده است؟

در اصل حدود 7 تا 10 میلیون سال پیش بوده که جزیره موریس بر اثر یک فوران آتشفشانی ساخته می شود. جالب است که بدانید موریس را به عنوان جوان ترین جزیره موجود در جزایر ماسکارین که شامل جزیره رودریگز و چند جزیره دیگر می شود، می شناسند. یک حقیقت جالب دیگر درباره جزیره موریس این است که این جزیره در دوران قرون وسطی توسط دریانوردان عرب کشف شده است و آن زمان ها، به آن دینا عروبی می گفتند. ماجرای نام گذاری این جزیره به همین شکل ادامه داشت تا اینکه در سال 1598، نام آن به موریس تغییر پیدا کرد. این جزیره در مجموع 2،040 کیلومتر مربع مساحت دارد و پر از سواحل زیبا و طبیعت شگفت انگیزی است که مثالشان در هیچ نقطه دیگری در کره زمین پیدا نمی شود.

جزیره موریس چه تاریخچه ای داشته است؟

جزیره موریس یک جامعه چند فرهنگی دارد و دلیل این اتفاق هم این است که این کشور زمانی مستعمره هلند ی ها، فرانسوی ها و همین طور انگلیسی ها بوده است. به همین دلیل هم هست که مردم موریس با زبان انگلیسی و فرانسه آشنایی دارند و اگر درباره سنت ها و فرهنگ مردمان آن هم تحقیق کنید، می بینید که رد پای فرهنگ این سه کشور در آن دیده می شود. جالب است که بدانید در قرن 19 میلادی، یک سری کارگان از کشورهای آسیایی از جمله هند به جزیره موریس آورده شدند. مجموع این اتفاق ها باعث شد که جامعه ای که در جزیره موریس زندگی می کنند، به یک جامعه چند فرهنگی تبدیل شود و مردمان آن تاثیراتی از کشورهایی مثل هند، چین، آفریقا و همین طور کشورهای اروپایی بگیرند. جالب است که بدانید این کشور حدود 1.2 میلیون جمعیت دارد که همگی با هم در این جزیره کوچک و زیبا زندگی می کنند و شانس این را دارند که عمر خود را در یک بهشت زمینی سپری کنند!

کدخبر: 733514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟