راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

در سال های اخیر ایرانی های بسیاری تمایل به مهاجرت داشته اند. مهاجرت با هدف ارتقای سطح زندگی صورت می گیرد. این ارتقا به صورت های مختلفی ممکن است انجام شود. اغلب مهاجرین هدف خود را یافتن فرصت های شغلی بهتر، کیفیت بالاتر در سطح زندگی، یافتن آرامش و امنیت، ساختن آینده روشن برای فرزندان، رسیدن به ثبات اقتصادی و عوامل مشابه دیگر عنوان می کنند. معمولا اولین چالش پیش روی این افراد، انتخاب یک کشور مناسب برای مهاجرت است. برای یافتن سریع ترین، ارازان ترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها، باید شرایط کشورهای مختلف را بررسی کرد. در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت باید معیار های مختلفی را در نظر بگیرید. در این مطلب قصد داریم دو کشور راحت برای مهاجرت ایرانی ها و چند روش مناسب برای مهاجرت را معرفی کنیم.

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از امن ترین کشور ها در جهان است و نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. سیستم آموزشی این کشور بسیار با کیفیت است و کانادا بیش از هر کشور دیگری در جهان، برای آموزش هزینه می کند. جامعه کانادایی عموما با سواد است و تنوع فرهنگی زیادی دارد. به دلیل تنوع فرهنگی و قدمت تاریخی مهاجرت در این کشور، مهاجران به سادگی در جامعه پذیرفته می شوند. زبان اصلی این کشور نیز انگلیسی است که ارتباط برقرار کردن را برای مهاجران بسیار آسان می کند. این عوامل و بسیاری عوامل دیگر، کانادا را به یکی از بهترین انتخاب ها برای مهاجرت تبدیل کرده است. این کشور بسیار مهاجر پذیر است و روش های متنوعی برای اخذ اقامت دارد.

رنک بالای دانشگاه، تدریس به زبان انگلیسی، امنیت، شرایط عالی برای یافتن کار پس از تحصیل و مزایای بسیار دیگری، کانادا را به یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل تبدیل کرده است. برای افرادی که قصد ارتقای تحصیلی دارند، کانادا یکی از راحت ترین کشور ها برای اخذ پذیرش است. با توجه به سن فرد، در مدارس یا دانشگاه های کانادا می توان تحصیل کرد.

والدینی که به دنبال آینده ای درخشان برای فرزندانشان هستند، می توانند آن ها را برای تحصیل در مدارس کانادا ثبت نام کنند. برای دانش آموزان بهترین سن بین 12 تا 18 سالگی است. مدارس متنوعی در کانادا وجود دارد که امکانات مختلفی ارائه می دهند. شهریه این مدارس عموما بین 35 تا 50 هزار دلار کانادا است. تحصیل در این مدارس شانس پذیرش در برترین دانشگاه های جهان را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

در سنین بالاتر متقاضیان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های کانادا اقدام کنند. برای پذیرش معمولا به مدارک هویتی، مدرک زبان آیلتس، ترجمه مدارک تحصیلی، انگیزه نامه و مدارک اثبات تمکن مالی نیاز دارید. دانشگاه های کانادا نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه های متفاوتی دارند. این شهریه عموما بین 13 تا 40 هزار دلار کانادا می باشد. پس از پایان تحصیل دانشجویان به مدت 9 تا 36 ماه فرصت دارند که در کانادا بمانند و شغلی بیابند. با توجه به اقتصاد قوی کانادا و فراوانی فرصت های شغلی، فارغ التحصیلان شانس بسیار خوبی برای یافتن کار دارند.

برای افراد تحصیل کرده و متخصص، کار در کانادا می تواند یکی از راحت ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا باشد. از دو طریق می توان اقامت کاری کانادا را کسب کرد. روش اول برای افرادی است که یک پیشنهاد کار یا جاب آفر از شرکتی کانادایی دارند. ویزای کار در این روش ابتدا موقت است و پس از چند سال می تواند به اقامت دائم کانادا تبدیل شود. لیستی از پیشنهاد های کاری در سایت ملک پور قرار دارد که برای مشاهده آن، می توانید عبارت "مهاجرت به کانادا ملک پور" را در گوگل جستجو کنید و صفحه مورد نظر را بیابید.

روش دوم برای کسب اقامت کاری کانادا، شرکت در برنامه اسکیل ورکر (Skilled Worker) است. این برنامه یک سیستم امتیاز بندی است که به افراد بر اساس شایستگی امتیاز می دهد. عوامل متعددی از جمله سن، مدرک تحصیلی، نمره مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و سابقه کار در این سیستم دارای امتیاز است. در مرحله اول باید از 100 امتیاز موجود، حداقل 67 امتیاز کسب کرد. افرادی که امتیاز کافی را کسب می کنند وارد مرحله دوم می شوند. در مرحله دوم مجددا امتیاز بندی صورت می گیرد و افرادی که بالاترین امتیازات را کسب می کنند برای اقامت دائم در کانادا دعوت می شوند. در مرحله دوم هیچ حداقل امتیازی مشخص نشده است و دولت کانادا بر اساس نیاز خود به نیروی کار، برای افراد با امتیاز بالا دعوت نامه می فرستد. این روش از این جهت یکی از راحت ترین هاست که از ابتدا به فرد اقامت دائم داده می شود.

جمعی از افراد نیز تمایل دارند در کانادا کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند. ایالات کانادا برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی متعددی ارائه می دهند. در اغلب این برنامه ها شما باید سابقه کار مدیریتی مرتبط داشته باشید و یک طرح تجاری برای راه اندازی یک کسب و کار ارائه دهید. حداقل سرمایه مورد نیاز با توجه به شهر و ایالت متفاوت است، اما کمترین آن در ایالت بریتیش کلمبیا و با سرمایه حداقل 300 هزار دلار کانادا است. البته از این مبلغ تنها 100 هزار دلار آن را باید در بیزینس خود سرمایه گذاری کنید.

خرید ملک در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که عمدتا به دلیل نزدیکی به ایران برای مهاجران ایرانی جذاب است. این کشور یکی از راحت ترین روش های اقامت را دارد. در واقع شما با خرید ملک در ترکیه می توانید در زمان کوتاهی اقامت یا پاسپورت این کشور را کسب کنید. در شهر های مختلف ترکیه از جمله استانبول می توان برای خرید ملک اقدام کرد. در صورتی که ملک خریداری شده در ترکیه حداقل 60 هزار دلار آمریکا ارزش داشته باشد، اقامت توریستی 3 ساله اعطا می شود. از این جهت به این نوع اقامت، توریستی می گویند، که فرد اجازه کار در ترکیه را نخواهد داشت و تنها مجوزی برای زندگی در این کشور است. در صورت نگه داشتن ملک، می توان این اقامت را تا 10 سال تمدید کرد.

نوع دوم خرید ملک در ترکیه، که به راحتی تابعیت ترکیه را منجر می شود، خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا است. فرآیند اخذ پاسپورت ترکیه در این روش بین 65 تا 80 روز طول می کشد و یکی از سریع ترین راه های مهاجرت می باشد. در این روش از ابتدا تابعیت اعطا می شود اما امکان فروش ملک خریداری شده برای مدت 3 سال وجود ندارد.

به واسطه خرید ملک با قیمت کمتر نیز می توان تابعیت ترکیه را کسب کرد. موسسه حقوقی ملک پور این امکان را فراهم کرده است تا در پروژه هایی مخصوص در ترکیه سرمایه گذاری کنید. مبلغ سرمایه گذاری شده از سوی شما 150 هزار دلار است اما ارزش واقعی ملک 250 هزار دلار است. مابقی هزینه ملک (100 هزار دلار) توسط فروشنده پرداخت می شود. در واقع مبلغ 100 هزار دلار به عنوان یک وام برای خرید ملک به شما اعطا می شود. برای بازپرداخت این مبلغ، ملک خریداری شده به مدت 4 سال نزد فروشنده باقی می ماند و از طریق اجاره آن قسط های وام پرداخت می شود. پس از گذشت 4 سال می توانید ملک را به ارزش واقعی خود به فروش برسانید. در مدت 4 سالی که ملک در اختیار فروشنده است می توانید در سال به مدت 1 ماه در آن اقامت داشته باشید یا ماهیانه مبلغ 1000 تا 2000 سود دریافت کنید. در واقع علاوه بر اینکه ملک را ارزان تر خریداری کرده اید، مبلغی را نیز ماهیانه به عنوان سود دریافت می کنید. این راه را می توان راحت ترین و به صرفه ترین روش خرید ملک در ترکیه دانست.

کدخبر: 659782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟