قدمت شیراز به تمدن ایلام باستان پیش از میلاد مسیح می رسد و از ابتدای دوران صفویه تا پایان قاجار شاهد جنگ های زیادی بوده، تا جایی که در سال 1766 میلادی توسط کریم خان زند به عنوان پایتخت برگزیده می شود. آثار مهمی همچون ارگ کریم خان و بازار وکیل تنها بخشی از سازه های تاریخی به جای مانده از آن دوره است که اهمیت سفر به شیراز را دو چندان می کند.

تور شیراز به دلیل تاریخ غنی این شهر که به شهر شعر ایران معروف شده از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیتی که در اشعار فارسی شعرای بزرگی همچون سعی، حافظ، فردوسی، باباطاهر، سنایی و ... نمود یافته است. از بعد تاریخی نیز این شعر برای گردشگران داخلی و خارجی شهری معروف و شناخته شده محسوب می شود. از آرامگاه شعرای بزرگ تا باغ های معروفی همچون عفیف‌ آباد و باغ دلگشا، جاذبه های طبیعی، جاذبه های مذهبی و ... از شیراز یک منطقه درجه یک گردشگری پدید آورده است.

برای سفر به شیراز می توانید علاوه بر استفاده از وسیله نقلیه شخصی، با رزرو بلیط هواپیمای شیراز، سفر آسوده و راحتی را تجربه کنید و بعد از رسیدن به مقصد با اقامت در یکی از هتل های شیراز لحظات خوب و خوشی را تجربه کنید. در این مطلب چند مورد از هتل های لوکس شهر شیراز را معرفی می کنیم.

سفر

هتل بزرگ شیراز «Shiraz Grand Hotel»

این هتل 5 ستاره و معروف دقیقاً در ورودی شهر شیراز و دروازه قرآن قابل دسترس است. سال 1392 افتتاح شده و دارای امکانات رفاهی اقامتی کاملی برای مسافرین است. آرامگاه خواجوی کرمانی در چند قدمی هتل است و تا شهر بازی هم فاصله کمی دارد. بنابراین یکی از انتخاب های مناسب هر گردشگری برای اقامتی شیک و مناسب می تواند همین هتل باشد.

هتل زندیه شیراز «Zandiyeh Hotel»

نزدیک فلکه شهرداری شیراز، جایی است که هتل زندیه خودنمایی می کند. هتل باشکوه و چشم نواز که با معماری سنتی ایرانی احساس صمیمت و عمق فرهنگ چندین هزارساله ایران کهن را به شما منتقل می کند. هتل زندیه به چندین رستوران ویژه مجهز شده تا هر نوع سلیقه ای را سیراب کند. از رستوران ایرانی تا رستورانی با غذای غربی و رستوران VIP که همگی آنها با بالاترین کیفیت ممکن غذای مورد نظر میهمانان مقیم را طبخ می کنند در این هتل دیده می شوند. هتل زندیه شیراز در سال 1394 افتتاح شده و دسترسی مناسبی به مراکز تفرحی مهم از جمله ارگ کریم خان و حمام و بازار وکیل دارد.

هتل هما شیراز «Homa Hotel»

هتل هما شیراز با همان سبک آشنای معماری مجموعه هتل های هما در سال 1351 افتتاح شده و آخرین بار در سال 1395 بازسازی شده است. هتل هما شیراز به 232 واحد اقامتی مجهز شده و با امکانات اقامتی و رفاهی کاملی که در اختیار میهمانانش قرار داده، لحظاتی دلپذیر را برای شما و خانواده شما فراهم می کند. از نظر موقعیت جغرافیایی در چند قدمی بوستان آزادی است و تا فرودگاه بین المللی شیراز 20 دقیقه فاصله دارد. از نظر کیفی نیز در حد استانداردهای بین المللی است و می تواند اکثر نیاز مخاطبینش را برآورده کند.

هتل چمران شیراز «Chamran Grand Hotel»

بلوار چمران به عنوان منطقه ای معروف در شیراز محل احداث یکی از بهترین هتل های این شهر یعنی "هتل چمران" است. این هتل با ساختمان مرتفعش در فروردین 1389 افتتاح شده و دارای معماری مدرن و همتراز با استانداردهای بین المللی است. هتل چمران در 30 طبقه احداث شده و 250 واحد اقامتی در انواع مختلف دارد. رستوران های آن نیز به دلیل حس خوبی که می تواند به میهمانان منتقل کند، در طبقاتی انتهایی قرار دارد. هتل چمران شیراز به عنوان هتلی 5 ستاره دارای امکانات کامل و چند منظوره جهت برگزاری سمینارها، همایش ها و جلسات کاری است و با اقامت در این هتل می توانید لحظات خاطره انگیزی را از سفر به شیراز تجربه کنید.

سفر

هتل پرسپولیس شیراز «Persepolis Hotel»

هتل پرسپولیس در حد فاصل چهار راه حافظیه شیراز با 7 طبقه و 104 واحد اقامتی پذیرای میهمانان مختلف است. دسترسی آسان و سریع به اماکن تاریخی آرامگاه حافظ، سعدی و حمام و بازار وکیل می تواند تجربه خوبی را برای مسافرین مقیم در این هتل فراهم کند. هتل پرسپولیس شیراز با توحه به بین المللی بودنش از امکانات ویژه ای مثل قبل الکترونیک اتاق ها، رستوران با غذاهای بین المللی و امکانات مختلف دیگری استفاده می کند که به صورت 24 ساعته در اختیار میهمانان مقیم قرار دارند. هتل پرسپولیس جهت برگزاری همایش ها و مراسم های مختلف دارای دو تالار بزرگ به نام های "هدیش" و "تچر" است و می تواند اکثر نیازهای مخاطبینش را برطرف سازد.

در این مطلب به صورت اجمالی به معرفی بهترین هتل های لوکس 5 ستاره شیراز پرداختیم. اگر قصد دارید سفری رمانیتک، آرام و به  دور از ترافیک شهری را به مقصد شیراز تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم با تهیه بلیط قطار شیراز از یک فرصت استثنایی برای دیدن جاذبه های این شهر استفاده کنید.

منبع:eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل:  info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

 

کدخبر: 544794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟