با سفر به " میشینه مرگ " ریه هایتان را از مرگ نجات دهید

به گزارش رکنا ، تهران گردی تجربه‌ای است که صدای زنگ تاریخ را در گوش شما می‌نوازد. شهری شلوغ اما پر جاذبه که گوشه گوشه‌اش قصه‌ای برای گردشگران دارد. شهری که روزگاری روستایی کوچک بود و حالا مالک هزار عطر، رنگ و خاطره است که باید ببینید، بشنوید، بچشید و آن را در ذهنتان ابدی کنید. پس این فرصت فراموش نشدنی را غنیمت بدانید. پایتخت منتظر شما است!

بهترین زمان برای تهران گردی

تهران را در هر فصل که ببینید زیبایی خودش را دارد. اما فراموش نکنید که تابستان تهران ممکن است شما را کلافه کند! و به جای شهرگردی و بازدید از موزه ها می توانید به ییلاق های تهران سفر کنید و از طبیعت خنک آن لذت ببرید. پاییز شهر تهران بسیار زیباست و خزانی که در دل شهر به راه است فرصتی به عکاس ها می دهد تا تصاویر منحصر بفردی را خلق کنند.

2 پیشنهاد طبیعت گردی در تهران

تور تهران گردی گردشی هیجان انگیز و خاطره ساز در پایتخت قجری ایران است. شاید اکثر ما با شنیدن اسم تور تهران‌گردی ، مقاصدی مانند موزه‌ها، عمارت‌ها، خانه‌های قدیمی و... را به‌یاد بیاوریم.

اما تور طبیعت گردی تهران از لذت‌بخش‌ترین طبیعت‌گردی‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. در میان تورهای تهران گردی، ما به شما تور میشینه مرگ و تور دره زمان را پیشنهاد می‌کنیم. طبیعت اطراف تهران آنقدر زیبا و آرامبخش است شما را برای مدتی از استرس زندگی روزمره شهری دور می‌کند.

دره زمان ، یک طبیعت گردی خنک

افسانه‌های زیادی درباره این تنگه زیبا گفته می‌شود. افسانه‌هایی در مورد فرار محلیان به این تنگه برای دوره از حمله دشمنان و مخفی کردن گنج‌هایشان در همین منطقه و همچنین تلاشی که نسل‌های بعدی برای یافتن این گنج‌ها کردند. اما نه تنها برای این افسانه‌ها، بلکه برای یافتن هوایی خنک و پاک قطعا باید به این نقطه زیبا از آمل سفر کنید. اما واقعا چرا باید دره زمان را برای سفر انتخاب نمود؟

اگر به دنبال یک گزینه‌ی میهج برای طبیعت گردی در روزهای گرم سال هستید ما به شما تور دره زمان را پیشنهاد می‌کنیم. این تور شما را برای کسب یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های طبیعت گردی‎‌تان همراهی می‌کند. دره زمان با خنکای همیشگی هوایش، در دل کوه‌های مازندران منتظر شما است. پس این فرصت را از دست ندهید دل به جاده بزنید. سفر به دره زمان غنیمتی است در روزهای زندگی ماشینی!

دره زمان تجربه‌ای فوق‌العاده از گشت و گذار در طبیعت است. طبیعتی که در تابستان‌ها بهترین مقصد پیش برای تفریح و کسب انرژی است. برای رسیدن به دره زمان شما راهی روستای پلورمی‌شوید، با عبور از پل سنگی، ماجراجویی سفرتان آغاز می‌شود. پس از این مسیر، شما با آب رود گره می‌خورید و خنکای آن شما را به هیجان می‌آورد. دره زمان نسبت به سایر مکان‌های این‌چنینی( تنگه واشی) فضایی خلوت‌تر دارد.

آرامش منطقه، صدای جریان آب، خنکای سایه‌ی صخره‌ها و حرکت کردن خلاف جهت آب، همگی سفری لذت‌‍‌بخش را برای شما می‌سازند. در هنگام عبور از آب حواستان را جمع کنید، چرا که عمق آب در تمام نقاط یکسان نیست و در بعضی جاها به یک و نیم متر می‌رسد. اما وسوسه‌ی آبتنی در این‌جا آنقدر زیاد است که نمی‌توانید از آن بگذرید.

میشینه مرگ ؛ گذر از هفت خان

ایران، دیدنی‌هایی دارد که شاید کمتر کسی آن‌ها را بشناسد. دیدنی‌هایی بکر و دست نخورده‌ که از فرط زیبایی، چشم را به خودش خیره می‌کند. برخی از مناطق زیبا و شگفت‌انگیز ایران، در محدوده شمال کشور قرار دارد و مقصد گردشگری بسیاری از طبیعت‌گردان است. مقصد تور میشینه مرگ یکی از جاهای دیدنی است که سفر به آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

میشینه ‌مرگ با ارتفاع ۴۰۲۰ متر بلندترین قله البرز شرقی است. این قله در شمال‌ شرقی استان تهران و در جنوب‌ شرقی استان مازندران قرارگرفته است و به نوعی مرز میان این دو استان (در این منطقه) است. دامنه میشینه مرگ مکانی زیبا، جذاب و هیجان‌انگیز است که برای یک سفر دسته جمعی و تجربه تور یک روزه به آن، فوق‌العاده مناسب است.

فکرش را بکنید در منطقه میشینه مرگ می‌توانید در جایی قدم بزنید که با هر دم و بازدم، ریه‌هایتان از هوای پاک و اکسیژن سالم پر شوند. چشم اندازی که در این سفر پیش رویتان نقش می‌بندد، ترکیبی است از مسیر کوهستانی و هیجان‌انگیز، دشتی سبز و پر از طراوت و تازگی در کنار رودخانه فرح‌رود و در نهایت دریاچه‌ای که در انتهای مسیر تنگه به آن خواهید رسید.

میشینه مرگ

اگر علاقه مند به سفرهای هیجان‌انگیز و گروهی یا گشت و گذار در طبیعت بکر هستید، این تور طبیعت گردی این خواسته‌ شما را برآورده خواهد کرد.

میشینه مرگ، تنگه‌ای است که در مرز تهران و مازندران و در منطقه فیروزکوه قرار دارد. این تنگه بکر و زیبا، در چند کیلومتری فیروزکوه و در روستای بی‌نظیر و ییلاقی لزور واقع شده است.

میشینه 1

یکی از جذابیت‌های این منطقه، علاوه‌بر زیبایی و مناظر دیدنی، نام آن است. میشینه به معنای میش است و به دلیل اینکه در این منطقه مجسمه‌های میش پنهان بوده، معروف شده. علت نام‌گذاری آن با ترکیب مرگ نیز جالب توجه است. بخش دوم نام این منطقه را به دلیل وجود چشمه‌هایی با ترکیبات گوگردی که آشامیدن از آب آن برای پرندگان مرگ‌آور بوده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟