چرا سفر با تورهای مسافرتی مناسب تر است؟

روش های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد و بسته به تجربه ها و شخصیت افراد می تواند هر یک از این روش ها، انتخاب شود.

در سفر با تور، یک نفر راه را به شما نشان می دهد

شاید این مهم ترین و اصلی ترین دلیلی باشد که افراد مختلف را برای سفر با تورهای مسافرتی ترغیب می کند. زمانی که شما به تنهایی سفر می کنید، تمام مسئولیت های سفر به عهده خودتان است. به تنهایی باید مخل اقامت خود را مشخص کنید، به آن محل برسید. خودتان به تنهایی باید غذای خود را در طول سفر پیدا کنید. اینکه از کجا غذا سفارش دهید یا حتی برای خرید غذا به کجا بروید. در عین حال، مطمئن باشید که مسیر درستی را در سفر در پیش گرفته اید.

سفر با تور هر روزه افراد بیشتری را به سمت خود می کشاند. در این میان حتی افرادی که به تنهایی سفر می کنند یا به اصطلاح سولو سفر می کنند نیز گاهی به سراغ تورها می آیند.

در ادامه می توانید مزایای سفر با تور را بخوانید:

داشتن راهنما در سفر با تور

تمام این کارها و دغدغه ها در سفر با تور حل می شوند. دیگر استرس و نگرانی تمام مشکلات بالا را ندارید. راهنمای مسافرتی که در تور با شما همراه می شوند، شما را به مکان های توریستی و رستوران های عالی و مناسب می برند و حتی در طول راه تمام مطالب جالب و حقایق را درباره مسیر و جاذبه ها به شما می گویند.

هنگامی که به تنهایی به کشورهای دیگر همانند تایلند، هند و مالزی سفر می کنید، اگر زبان انگلیسی ندانید نمی توانید سوال های خود را از مردم آن کشور بپرسید. اما اگر راهنما همراه شما باشد، میانجی گری شما و مردم خواهد بود و به جای شما، سوال هایتان را می پرسد و کار شما را راه می اندازد. همچنین در سفر با تور اصلا اهمیت ندارد که کاری را احمقانه انجام دهید، چرا که راهنمای تور مسافرتی به کمک شما خواهد آمد و شما را راهنمایی می نماید.

پیدا کردن دوست و همسفر در تور

در حقیقت همه مدل افراد در تورهای مسافرتی شرکت می کنند و به دنبال دوست هستند. در نتیجه صحبت کردن و ارتباط با مردم در سفر با تور بسیار راحت تر است. شاید در همان ابتدای سفر با نگاه کردن به افراد بتوانید افرادی که علاقه مند به صحبت هستند را پیدا کنید. همچنین در ادامه نیز با شناخت افراد تور، شاید بسیار از شناخت دیگران و دوست شدن با آن ها تعجب کنید. در حقیقت دوست پیدا کردن در بین افراد یک تور بسیار آسان تر از دوست پیدا کردن در لابی هتل هاست.

همچنین با شرکت در تورهای مسافرتی مزیت دوست پیدا کردن از تمام نقاط ایران و حتی جهان را دارید.

بهترین مکان ها و مقصدها در تورهای مسافرتی

به این معنی که در تورها، بهترین مقصد ها و مکان ها از قبل مشخص شده اند. آژانس های گردشگری به دلیل اینکه سال های طولانی برای یک مقصد گردشگری تحقیق نموده اند و تورهای بسیاری در آن مسیر اجرا کرده اند، در این زمینه خبره شده و همیشه بهترین ها را جلوی مسافران خود قرار می دهند.

شاید اگر بخواهید به تنهایی بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری را پیدا کنید، هفته ها و یا ماه ها به دنبال اطلاعات بگردید. مدت های طولانی برای برنامه ریزی سفرتان زمان بگذارید و در آخر نیز در طول سفر به مشکلات بسیاری برخورد کنید.

در سفر با تور هیچ یک از این مشکلات را نخواهید داشت و مطمئن خواهید بود که بهترین های هر شهری پیش روی شما قرار دارد.

امنیت در سفر با تور

از نکات مهم دیگری که در سفر برای هر گردشگر و جهانگردی اهمیت دارد، داشتن امنیت است. به همین خاطر به تورها و گروه های مسافرتی بپیوندید. هر زمان که مشکلی پیش آمد، راهنما و تورلیدر با شماست و خطر را رفع می کند. با اینکه راهنماها پدر و مادر شما نیستند و شما هم بچه نیستید و باید مراقب خود باشید؛ باز هم خیالتان راحت است که کسی برای پیشتیبانی از شما در سفر با تور هست.

بهترین راه برای ساماندهی سفرهای دوستانه

بسیاری از افراد تمایل دارند که با گروه های دوستانه خود، سفر کنند. این افراد همانطور که علاقه مند به سفرهای دوستانه و گروهی هستند، از قبول کردن مسئولیت دوستان خود و البته مسائل مالی سفر گریزانند. همه این افراد می خواهند که تنها خوش بگذرانند و مسئولیت سنگین پرداخت های مالی سفر را به عهده نگیرند. تنها کاری که این گروه های دوستی باید انجام دهند، ثبت نام در تورهای مسافرتی است. تنها کافی است که شما و یکی از دوستانتان برای سفر با تور اقدام کنید و سپس به دوستان دیگرتان بگویید. در این صورت شما تنها دوستانتان را با تورهای مسافرتی که در آن حضور دارید، آشنا نموده اید و همانند دیگران از سفر لذت می برید.

خاطر جمعی برای والدین تان

اگر والدین شما از اینکه به تنهایی پا به درون دنیای بزرگ بیرون بگذارید، نگران می شوند، سفر با تور را شروع کنید. با این گونه سفرهای گروهی به خانواده خود این احساس خاطر جمعی را می دهید که با دیگران هستید و تنها نیستید. در نتیجه اتفاقات ناگواری که در صورت تنها بودن برایتان ممکن بود رخ دهد، دیگر اتفاق نمی افتند. همچنین والدین شما می توانند با شماره آژانس مسافرتی از وضعیت شما در سفر مطلع شده و حتی با فردی که مسئول امنیت شماست در تماس باشند.

تخفیف های گروهی

زمانی که در گروه های بسیار سفر می کنید، راهنما و تورلیدر شما می تواند در فعالیت های مختلف تخفیف های گروهی بگیرد. در نتیجه هزینه های کمتری برای پرداخت ها و هزینه های سفر خواهید پرداخت. همین موضوع می تواند سفر با تور را برای شما ارزان تر از سفرهای تکی و سولو تمام کند.

سفر با تور و بازدید از جاذبه های دورافتاده

زمانی که به تنهایی وارد یک کشور خارجی می شوید، به دلایل متعدد شاید نتوانید به دیدن جاذبه هایی که در مناطقی با دسترسی خاص وجود دارد، بروید. تورهای مسافرتی و گروه ها با وسایل حمل و نقلی که در اختیار دارند، به راحتی می توانند به دیدن جاذبه های خارج از شهر بروند. به همین خاطر در سفر با تور می توانید جاذبه های بیشتری را ببینید.

این موضوع مخصوصا در سفر و تور هند بسیار اهمیت دارد. اگر با تور سفر کنید به راحتی می توانید به دیدن جاذبه های خارج شهر و اطراف آن بروید. حتی می توانید برای سافاری های حیات وحش که عموما گروهی نام نویسی می کنند، ثبت نام کنید. همچنین شانس معرفی شدن با راهنماهای خوب محلی را خواهید داشت. راهنمایانی که اگر به تنهایی سفر کنید، شاید نتوانید با آن ها آشنا شوید.

کسی را دارید که از شما عکس بگیرد

درست است که بسیاری از ما با گوشی هایمان و البته مونوپادها عکس می گیریم، اما وقتی دوربین عکاسی داریم چه کنیم؟ در سفر با تور همواره فرد مطمئنی را کنار خود دارید تا دوربین عکاسی تان را به دستش بسپارید و از او بخواهید از شما و باقی عکس بگیرد. همچنین با آشنا شدن با افراد دیگر تور، شاید آن ها از شما عکس های زیبایی بگیرند. گرفتن عکس هایتان از دوستی می تواند دلیل برای ادامه روابط دوستانه و شاید سفرهای بعدی باشد.

علاقه مندی شخصی به گروه های سفر و تورها

جدای از تمام مزایا و دلایلی که برای بهتر بودن سفر با تور بیان کردیم، گاهی بعضی از افراد تنها در جمع بودن را دوست دارند. همین موضوع می تواند دلیلی محکم برای شرکت در تورهای مسافرتی باشد. هر چند که سفر با تور معایب خود را نیز دارد و گاهی با عده ای خلقیات متفاوتی نسبت به شما دارند، درگیرتان می کند. اما اگر مثبت بیندیشید و کمی شوخ طبع باشید، می توانید افرادی همانند خود پیدا کنید و بیشتر از سفرتان لذت ببرید. تنها کافی است که سفر با تور و گروه را تجربه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟