در سفر به این کشور سری به روستای زیبای شناور بزنید+عکس

روستا

کوه پان‌یی نام روستایی ماهیگیری است که در استان پهانگ‌ نگا در کشور تایلند قرار دارد. خانه‌های این روستا که روی آب بنا شده‌اند، لقب روستای شناور را به کوه پان‌یی داده‌‌اند و آن را به یکی از مقاصد گردشگری در تایلند تبدیل کرده‌اند.در جنوب تایلند و در خلیجی که کنار صخره‌‌ای آهکی و بزرگ پناه گرفته است، صدها کلبه، خانه، آلونک و رستوران زیر سایه صخره‌ی نسبتا عمودی، به شکل خوشه، کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند و روستای کوه پان‌یی را بوجود آوردند. آب کم عمق و آرام این منطقه به ماهیگیران این فرصت را داده است تا خانه‌های خود را با خیال آسوده و با استفاده از چارچوب‌هایی مخصوص، کمی بالاتر از سطح آب بنا کنند.

بیش از ۳۰۰ خانواده و ۱۵۰۰ نفر به طور دائم در این روستای شناور زندگی می‌کنند. تمام اهالی کو پانی را نوادگان توه بابو، خانواده و دوستان او شامل می‌شوند؛ کسانی که حدود ۲۰۰ سال پیش تمام مسیر را از اندونزی با قایق پیمودند و در این نقطه از استان پهانگ‌ نگا در تایلند سکونت گزیدند.

در آن زمان بیگانگان حق ورود به زمین‌های تایلند را نداشتند. بنابراین توه بابو و دو خانواده‌ای که با او همراه بودند، شروع به ساختن خانه‌های خود در این قسمت از آب کردند و روستای شناور کوه پان‌یی را بوجود آوردند.

در طی قرن‌ها به جمعیت این روستای شناور افزوده شد و رفاه زندگی در آن پیشرفت کرد. امروزه کوه پان‌یی یک مدرسه، یک مسجد، یک مرکز سلامت، تعدادی فروشگاه هدیه برای تهیه سوغاتی، چند رستوران بزرگ و حتی یک زمین فوتبال شناور دارد.

منبع اصلی درآمد ساکنان پان‌کویی ماهیگیری است؛ اما در سال‌های اخیر و با رشد صنعت توریسم در تایلند، در‌آمدهای حاصل از گردشگران نیز به ثروت مردم این شهر افزوده است. امروزه نیمی از بومیان کو پانی به صنعت گردشگری اشتغال دارند و ۴۰ درصد آن‌ها، همچنان به شغل ماهیگیری ادامه می‌دهند.

 

کدخبر: 391979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟