هتلی تماشایی در زیر آب

این هتل تماشایی در دبی به وسیله ی یک شرکت سویسی ساخته خواهد شد. این هتل که واتر دیسکاس (Water Discus) نام دارد، این هتل در زیر آب و توسط DOT طراحی و ساخته شده است. و دارای دو بخش جداگانه است که از طریق یک راه پله با یکدیگر در ارتباط هستند. یک بخش در زیر دریا و بخش دیگر در روی سطح آب قرار دارد.

جالب است که هر یک از این بخش ها دارای امکانات جداگانه ای مانند رستوران، پارکینگ، بار و موارد گوناگون دیگری است. بخش زیرین هتل در ۱۰متری سطح زیر دریا قرار دارد و با مساحتی حدود ۹۰۰ متر مربع، دارای ۲۱ اتاق است. این هتل دارای مرکز آبگرم و باغ نیز است. میهمانان در این هتل می توانند زیبایی های اقیانوس را از نزدیک تماشا کنند. این هتل لوکس به استخرهای شنا، مرکز غواصی، رستورانی با غذای خوشمزه، اورژانس، اسکوتر در زیر آب و زیردریایی برای اکتشافات در اعماق دریا مجهز شده است.

البته ایده ی ساختن هتل در زیر آب یک ایده ی نو نیست و هم اکنون در فلوریدا میهمان سرایی تقریبا با ویژگی های هتل آینده دبی وجود دارد. ولی ساختن هتلی به این بزرگی و با این شکل، کار بسیار پیچیده ای است. در سال ۲۰۰۶ یک معمار آلمانی طرحی را برای ساخت نخستین هتل زیرآبی در خلیج فارس ارائه داد ولی هنوز در حد یک طرح است. واضح است طراحان و سرمایه گذاران پروژه هتل واتردیسکاس برای به نتیجه رسیدن این طرح نیاز به منابع مالی و امکانات بسیار زیادی داند. هزینه ساخت این هتل بین ۳۵۰ تا ۸۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.

هتل واتر دیسکاس باعث پیشرفت و باز شدن دریچه های نو در بخش توریست، هتل و شهرسازی در مناطق آبی و غیرساحلی خواهد شد و با ایجاد اکوسیستم ها و فعالیت های جدید در زیر آب فرصت هایی را برای حمایت از محیط زیست بوجود خواهد اورد. علاوه بر این عمارات در نظر دارند که در آنجا مرکز بین المللی محافظت از زیستگاه های زیرآبی را ایجاد کنند و از هتل واتر دیسکاس برای انجام تحقیقات استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟