مه سحرآمیز در آسمان این شهر زیبا و مدرن

شهر زیبا و مدرنِ ابوظبی، کلان ­شهرِ پر هیاهوی خاورمیانه در گالری تصاویر عکاسِ اماراتی، خالد الحمادی جلوه ­ای کاملاً تازه پیدا کرده است. این عکاس توانا ترجیح می­دهد به جای ثبت تصاویر از حال و هوای تابستانه ابوظبی با آن درجه حرارت بالا و گرمای کشنده، در زمان گسترده شدن مه غلیظ زمستانی بر فراز آسمان خراش های این شهر، به عکاسی بپردازد.

خالد به لونلی پلَنِت می­گوید: «تابستان در ابوظبی یعنی آسمان صاف و بدون ابر، تابش مستقیم آفتاب و هوای بسیار گرم؛ به اعتقاد من بهترین فصل برای عکاسی زمستان است، به ویژه در زمانیکه فضای شهر مه آلود می شود. وقتی مه غلیظ، فضای شهر را در آغوش می گیرد همه چیز به طرز سحرآمیزی زیباتر به نظر می آید. می توانید تجسم کنید ساختمان های زیبای شهر در فضای مه گرفته چقدر چشم نواز می شوند؟ طلوع خورشید در آسمان مه گرفته را تصور کنید! فوق العاده است...

عکس های دراماتیکِ خالد معمولا بر فراز آسمان­خراش­ های پرهیاهو گرفته شده­ است، اگرچه ادعا می کند اجازه حضور در بلندترین نقاط آسمان خراش ها همیشه اینقدر راحت صادر نمی شود. او می گوید: "اجازه گرفتن برای صعود به بلندترین آسمان­خراش­ های شهر کار راحتی نیست؛ این کار نیاز به ماه ­ها صبوری و داشتن روابط مستحکم با افراد ذی نفوذ دارد! به همین جهت برای جلوگیری از اختلال در برنامه عکاسی، از فصل تابستان هماهنگی های لازم را انجام می دهم تا در زمستان بتوانم از برج های مشخصی عکاسی کنم. گاها مشکلاتی برایم بوجود می آید مثلا بعضی روزها، در جایی که هستم مه از بین می­رود. بعضی روزها هم مه در تصاویری که ثبت می کنم به شکل غبار ظاهر می­شود. مادر طبیعت اغلب صبوری و تعهّدمان را می­آزماید، شما نمی­توانید با یک تک ­عکس بهترین ها را ثبت کنید. گاهی سه یا چهار روز طول می­کشد که بتوانم تصویری متناسب با آنچه مد نظرم هست شکار کنم."

خالد عقیده دارد که با این کار روح شهر پر جنب و جوش ابوظبی را تصویر می کند. او می­گوید: "من ابوظبی را همانطور که هست می بینم، شهری مدرن که به پیشینه ­ی سنتی­ خود افتخار می­کند. ما به جلو حرکت می­کنیم و گاهی مرز­های مدرنیسم را در هم شکسته ایم، امّا زندگی­ هایمان همچنان آمیزه­ای از سبک­های سنتی در خود دارد. در عکس­هایم بیشتر بر ثبت جلوه های زندگی مدرنِ در امارات توجه می کنم تا نشان دهم که چطور این شهر، با طبیعت خود کنار آمده و به این شکوه دست یافته است.در یک کلام می­خواهم ابوظبی را مانند دوبی، به مقصدی برای عکاسان و گردشگران تبدیل کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟