سفری رویایی به کوچکترین کشور قاره آسیا را تجربه کنید!

همه کسانی که از این مکان دیدنی دیدار کرده اند معتقدند مالدیو رویایی ترین مکان گردشگری در اسیا و حتی در جهان است. جاذبه های گردشگری مالدیو شامل ۱۲۰۰ جزیره ی کوچک و بزرگ بر روی اقیانوس هند است که یاد آور پرنده های در حال پرواز به طور گروهی هستند. در میان این جزیره ها تنها می توان در ۲۰۲ مورد از آن ها سکونت داشت و بقیه غیر مسکونی بوده که البته از همه آن ها هم نمی شود دیدن کرد.

کوچکترین کشور قاره آسیا مالدیو نام دارد که بلندترین بخش این کشور تنها ۴٫۲ متر ارتفاع دارد.

مهم ترین جاذبه های گردشگری مالدیو وجود ساحل زیبا و رنگارنگ و مرجانی آن است که در کنار درختان زیبا و گرمسیری مثل نارگیل محیطی کاملا رویایی به شمار می آید. برای اقامت تنها می توانید از ۸۸ جزیره از میان این ۱۲۰۰ جزیره استفاده کنید چرا که هتل ها تنها در این ۸۸ جزیره بنا شده اند.

برخلاف بسیاری از کشورهای اسیایی که مردمی توریست دوست دارند، اهالی این جزیره ها ارتباطی با توریست ها ندارند. برای سفر مستقیما به فرودگاه ماله می روید و از آنجا تور لیدر مورد نظر شما را هدایت خواهد کرد. این مکان دارای تعداد زیادی ایستگاه غواصی است که دوست داران غواصی و شنا از آن ها استقبال می کنند قایق سواری بر روی آب های روان و در کنار ماهی های زیبا واقعا در این جزیره ها لذت بخش است.

غواصی در مالدیو ارزشمند است تا آنجا که نخست وزیر مالدیو به هیات دولت این کشور دستور یاد گیری غواصی را صادر نمود.

از جمله جاذبه های گردشگری مالدیو می توان به ۳ مورد اختصاصی اشاره کرد که در زیر به توضیح مختصری در مورد آن ها پرداخته ایم

مسجد جامع ماله

بزرگترین مسجد در کشور زیبای مالدیو مسجد السلطان است که در در پایتخت مالدیو قرار دارد. ساخت و ساز آن مسجد به سال ۱۶۵۶ میلادی باز می گردد. این مسجد که یک مرکز اسلامی بزرگ دارد ظرفیت نماز خواندن برای ۵ هزار نفر را فراهم کرده اند. مکان های گردشگری در این کشور بسیار زیادند اما این مسجد مورد توجه مسمانان و غیر مسلمانان قرار گرفته است چرا که عظمت خاصی دارد.

گلدسته های این مسجد از جمله زیبایی های شهر ماله است. ماله مرکز مالدیو است و گفتنی است که بسیاری از افراد مشهور و تاثیر گذار مالدیو پس از فوت به این مکان آورده شده و در مسجد ماله دفن شده اند.

موزه ملی

موزه ملی مالدیو مکان دیگری است که دوست داران تاریخ و فرهنگ از آن دیدن می کنند برای دیدن از این موزه باید به پارک سلطان مراجعخ کنید. اشیای قیمتی و عتیقه به وفور در این مکان نگهداری می شود. درست در ۱۹ نوامبر ۱۹۵۲ این مکان افتتاح شده که اهداف اجرای این طرح در دو بند ذکر شده است:

حفظ و نگهداری از فرهنگ ملی و بومی‌

جواهرآلات گرانبهای سلطنتی، لباس های تاریخی و ارزشمند و سنگ های قیمتی از جمله ادواتی است که در این موزه نگهداری می شود و دیدار از آن ها برای عموم آزاد است.

مولی آگه

مولی آگه جاذبه ی گردشگری دیگری در مالدیو است که در سال ۱۹۰۶ ساخته شد است. قبل از شروع جنگ جهانی ساخت این مکان به پایان رسید و به عنوان مقر حکومتی مالدیو شناخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. معماری شگفت انگیز مولی آگه موجب می شود که توریست ها برای دیدار از آن لحظه شماری کنندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟