تاریخچه کوه نمک  و یکی از جاذبه ها ی گردشگری دنیا

محصول استخراج پتاس، ترکیبی از پتاس و کلرید سدیم است که محتویات پتاسیم آن چیزی بین 20-35% می باشد. به همین دلیل با تولید هر تن پتاس، چندین تن کلرید سدیم تولید می شود. این محصول در چندین محل تخلیه شده که 96% آن کلرید سدیم است.
مونته کالی در سال 1973 ایجاد و گسترش یافت و در حقیقت مکانی بود که کارخانه شیمیایی K+S، ضایعات خود را در آنجا می ریخت. این پشته تا ارتفاع 200 متری از زمین های اطراف بالا رفته و در ژانویه ی 2014، مساحتی در حدود 93 هکتار را پوشانده بود. مونته کیل به صورت تقریبی متشکل از 188 میلیون تن نمک است که هر ساعت 900 تن و سالانه 6.4 میلیون تن به آن اضافه می شود.
مونته کالی نزدیک مرز ایالت تورینگیا قرار گرفته و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب این منطقه به حساب می آید. محلی ها آن را کالیمانجارو صدا می زنند که در واقع نوعی بازی با واژه ی کالی (خلاصه شده ی کالیسالز- آلمانی پتاس) و قله ی آتشفشانی کلیمانجارو به حساب می آید. هر سال بیش از 10 هزار بازدیدکننده از این کوه مصنوعی بالا می روند.
اما مونته کالی و دیگر پشته های ضایعاتی این منطقه از نظر زیست محیطی مخرب می باشند چرا که حجم زیادی نمک وارد زمین کرده و خاک، رودخانه ها و آب های زیرزمینی را آلوده می کنند. در چنین حالتی خاک های اطراف این منطقه بی ثمر شده و تنها تعداد اندکی گیاه مقاوم به نمک در آن رشد می کنند. رودخانه ی ورا Werra نیز به همین دلیل، دیگر پذیرای ارگانیسم های آب شیرین نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟