10 شهر اروپایی که از قرون وسطی باقی مانده اند

1- بروژ (Bruges) در کشور بلژیک
این شهر که به خاطر شکلات هایش در سراسر جهان معروفیت دارد، می تواند یک مقصد رویایی برای هر گردشگر باشد. شهر بروژ برای دوست داران تاریخ و معماری بسیار دیدنی و جالب خواهد بود. این شهر تاریخی در سال 1128 میلادی احداث شده و از آن زمان تا کنون منطقه مهمی در بلژیک به شمار می آید. برج بلفورت (Belfort Tower) مهم ترین جاذبه دیدنی این شهر تاریخی و میراث جهانی یونسکو می باشد. این بنای 83 متری چشم اندازی رو به بازار Store پر جنب و جوش و کوچه هایی دارد که در سراسر شهر کشیده شده اند.
2- رگنسبورگ (Regensburg) در کشور آلمان
شهر کوچک رگنسبورگ یکی از قدیمی ترین شهرهای قرون وسطایی است که از آن به خوبی مراقبت می شود. بیش از دو هزار سال پیش این شهر را رومیان تاسیس کردند و باید گفت که شهر رگنسبورگ تقریبا دست نخورده باقی مانده است و دو جنگ جهانی آسیب چندانی به آن نرسانده اند. این شهر که جزو میراث جهانی یونسکو نیز است، مقصد محبوبی برای گردشگران محسوب می شود. در مرکز شهر رگنسبورگ، کلیسای قدیمی، پل Bridge سنگی و ساختمان هایی به سبک معماری گوتیک به چشم می خورند که بازدید از آنها می تواند تجربه ای جذاب برای هر گردشگری باشد.
3- یورک (York) در کشور انگلیس
این شهر که در مرکز انگلیس واقع شده، یکی از شهرهای قرون وسطایی و دومین شهر محبوب انگلیس از لحاظ گردشگری است. تاریخ ساخت شهر به زمان حضور رومیان باز می گردد و مهم ترین جاذبه گردشگری آن کلیسای قدیمی می باشد. این کلیسا که در سبک معماری گوتیک ساخته شده است، یورک مینیستر (York Minister) نام دارد و بزرگ ترین کلیسای گوتیک در شمال اروپا محسوب می شود. دیوارهای تاریخی شهر خود به تنهایی آثار تاریخی هستند و گشت و گذار در خیابان های شهر یورک شما را به زمان های گذشته می برد که هنوز در آن مردم با اسب جابجا می شوند.
4- کولیور (Collioure) در کشور فرانسه
این شهر ساحلی در کشور فرانسه یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی اروپا محسوب می شود و بناهای شگفت انگیز زیادی دارد که توریست های زیادی را به کولیور می کشاند. شهر داخلی که دیوار کشی شده است در قرن 13 میلادی ساخته شده و چشم اندازی رو به دریا دارد. قایق سواری از ساحل کولیور یکی از تفریحات محبوب گردشگران به شمار می آید. برج نور و کلیسای قدیمی نوتردام ده آگنس (Notre Dame des Agnes) مهم ترین بناهای شهر هستند که در سفر به کولیور حتما باید از آنها بازدید کنید.
5- تالین (Tallinn) در کشور استونی
یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی که می توان به این لیست اضافه کرد قلب تالین است که یک منطقه دیوارکشی شده در روی تپه تومپی (Toompea) می باشد. بعضی بخش های این دیوار قدیمی که همانند حصار به دور شهر کشیده اند همچنان دست نخوره باقی مانده اند و گردشگران زیادی را به این مکان می کشانند. از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر می توان به خانه های قدیمی، مسافرخانه ها، برج ها، مغازه ها و کوچه های تنگ و تاریک اشاره کرد که حال و هوای خاصی دارند. تالین یکی از شهرهای محبوب گردشگری در اروپا است که با بودجه مناسبی می توان به آن سفر کرد.
6- کارکاسون (Carcassonnie) در کشور فرانسه
شهر زیبای کارکاسون حصار کشی شده است و باید بدانید که از مناظر این شهر در فیلم های هالیوودی نیز استفاده شده است. قدمت بخش قدیم شهر کارکاسون به 500 سال قبل باز می گردد و قلعه مرکزی شهر نیز کاملا دست نخورده باقی مانده است. برخی می گویند که قلعه مشهوری که در کارتون زیبای خفته می بینید از این مکان الهام گرفته شده. همچنین در بخش هایی از فیلم رابین هود این قلعه را نشان می دهد که این موضوع محبوبیت آن را دوچندان نموده است. قلعه و دژهای باستانی شهر چشم اندازی به بخش مدرن شهر دارند که در آن تعداد زیادی هتل و مسافرخانه مدرن و کافه های فرانسوی برای اقامت و گردش توریست ها وجود دارد.
7- سن جیمینیانو (San Giimignano) در کشور ایتالیا
این شهر در منطقه توسکانی (Tuscany) قرار داشته و تاریخی چند هزار ساله ای دارد. حتی امروزه پس از سالها این دیوارها و دژهای تاریخی دست نخورده باقی مانده اند تا از گردشگران استقبال کنند. پیازا دل دومو (Piazza del Duomo) مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر و یکی از قدیمی ترین و در عین حال سالم ترین کلیساهای ایتالیا می باشد. در گذشته های دور همانند همه شهرهای قرون وسطایی، دور تا دور این شهر نیز دیوارهایی کشیده شده بودند که اکنون آثار آن هنوز باقی مانده اند. اما شهر سن جیمینیانو فراتر از دیوارها گسترش یافته و امروزه ترکیب زیبایی از ساختمان های تاریخی و مدرن را به وجود آورده است.
8- تولدو (Toleodo) در کشور اسپانیا
تاریخ این شهر قرون وسطایی به اشغال رومیان در 192 سال قبل از میلاد باز می گردد که در نتیجه آن این دیوارها و دژها برای مراقبت از شهر احداث شده بودند. برخی از این بناها اکنون رو به نابودی است و گردشگران زیادی را به مرکز شهر می کشاند تا بقایای امپراطوری روم را ببینند. محبوب ترین مقصد گردشگری تولدو کلیسای اصلی آن است که برج ها و خانه های قرون وسطایی آن از شهر دیده می شود.
9- پراگ (Prague) در کشور جمهوری چک
پراگ بی شک یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپای شرقی بوده که به علت غذا، زندگی شبانه و زیبایی های طبیعی اش معروف است. اگر این ها برای شما کافی نیست که به پراگ سفر کنید باید بدانید که این شهر یکی از شهرهای قرون وسطایی در اروپا به شمار می آید که ساخت آن به قرن 12 میلادی باز می گردد. این شهر قدیمی اکنون جزئی از میراث جهانی یونسکو می باشد و همچنین بزرگ ترین شهر جمهوری چک است.
10- استکهلم در کشور سوئد
پایتخت سوئد یکی از زیباترین، تمیزترین و سازگارترین شهرها با محیط زیست می باشد. در قلب استکهلم شهر قدیمی قرار دارد که معروف به گاملا استان (Gamla Stan) است و برخی از زیباترین و سالم ترین آثار تاریخی سوئد را دارد. کاخ سلطنتی و کلیسای استکهلم معروف ترین این بناها هستند و سبک معماری قرون وسطای اروپا در آنها مشهود است. این شهر چشم اندازی روبه اقیانوس دارد و امروزه قلب اقتصادی و توریستی سوئد می باشد.
زیبایی شهرهای قدیمی در این حقیقت نهفته است که مردم محلی به باورها و سبک زندگی گذشته خود پایبند مانده اند. اگر روزی به یکی از این شهرهای قرون وسطایی سفرکردید تجربه ای فراموش نشدنی از فرهنگ و باورهای دیرینه مردم اروپا خواهید داشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 323462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟