جاذبه های توریستی سفر به مراکش را بشناسید

از آنجا که بیش از 90% جمعیت مراکش مسلمان هستند، اسلام دین رسمی آنها به شمار می رود. بسیاری از شهروندان مراکشی سنی بوده و تعداد شاخصی نیز آرمان های صوفی ها را دنبال می کنند. بی احترامی به اسلام در مراکش نوعی اهانت به مراکشی ها به شمار می رود. هرچند مراکش یکی از کشورهای اسلامی است که با مسئله ی دین خیلی لیبرال برخورد کرده اما باز هم هیچ مهمانی Party نباید میزبان خود را ناراحت کند. سوال پرسیدن به قصد کسب دانش بیشتر درباره ی دین مشکلی ندارد، اما توجه داشته باشید که بحث درباره ی اسلام را به حقایق محدود کرده و از ارائه ی عقاید شخصی و شبهه برانگیز امتناع کنید. به قوانین منع ورود غیر مسلمان ها به مکان های خاصی همچون مساجد و زیارتگاه ها احترام گذاشته، لباس های مناسب بر تن کرده و عرف مراکشی ها را در نظر بگیرید.

بسیاری از غذاها در مراکش با دست خورده می شوند. مراقب باشید که برای غذا خوردن تنها از دست راست خود استفاده کنید. دست چپ در نظر مراکشی ها آلوده تلقی می شود چرا که در دستشویی برای تمیز کردن خود از آن استفاده می کنند. البته اگر ناخواسته از دست چپ خود استفاده کنید پایان این ماجرا فاجعه آمیز نخواهد بود اما این موضوع باعث تعجب و پوزخند افراد بسیاری خواهد شد.

برای هماهنگ شدن با هنجارهای مذهبی و فرهنگی، استانداردهای پوشش در مراکش بسیار محافظه کارانه هستند. هرچقدر هم که هوا گرم باشد، لباس شنا برای گشت و گذار در شهرها و روستاهای مراکش گزینه ی مناسبی به شمار نمی رود. لباس شنا را فقط در ساحل استفاده کنید و در هتل، رستوران و مکان های دیگر حتما بدن خود را بپوشانید.

در حالیکه در مناطق توریستی و تجاری مانند شهر مراکش، فز، رباط و کازابلانکا پیدا کردن مراکشی هایی که قادر به تکلم زبان انگلیسی باشند سخت نیست، انتظار نداشته باشید که در نقاط بکر و کمتر توریستی مراکش تعداد زیادی از مردم بتوانند انگلیسی صحبت کنند. از آنجا که مراکش در گذشته مستعمره بوده، مردم این کشور در شمال چند کلمه ای اسپانیایی و در بخش های میانی کمی فرانسوی می دانند که می تواند بسیار کمک حال باشد. البته آن دسته از افرادی که عربی می دانند، تقریبا می توانند در همه ی بخش های این کشور با مردم ارتباط برقرار کنند. حتی بیشتر بربر زبانان نیز عربی می دانند.


برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟