10 جاذبه ایران که چشم گردشگران را گرفته است +تصاویر
حجم ویدیو: 5.14M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

هر کشوری با جاذبه های گردشگری خاصی نزد توریست های دیگر کشورها شناخته می شود این جاذبه ها را بشناسید.

اصفهان : معمارى اصفهان و پل‌های آن یک اثر هنرى به طول ٣٠٠ متر است که تخیلات انسان را به چالش می‌کشد. سی‌وسه‌پل اصفهان شبیه به شهرهایى کوچک است که حس سرزندگی‌ بین راهروهایش جریان دارد .

ماسوله: مرتفع و مه‌آلود  در جنگل‌های شمالى با خانه‌های پلکانى که  روی‌هم ساخته‌شده‌اند .

خانه‌های تاریخى:  یکى از دیدنی‌ترین مکان‌هاى کاشان، خانه‌های تاریخى آن است پنجره‌های ظریف و زیبا، نقاشی‌های دلپذیر روى دیوارها، راهروهاى طولانى، دکورى فوق‌العاده و چشم‌انداز زیباى شهر از روى پشت‌بام‌ها ، همگى این شهر را به یک مکان دیدنى تبدیل کرده‌اند.

بازار تبریز : یکى از قدیمی‌ترین بازارهاى خاورمیانه و بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی جهان و جز میراث جهانی یونسکو است که با مجموعه‌ای از گنبدهاى زیبا و باورنکردنى در داخل بازار طراحی‌شده است.

 ابیانه : روستاى قرمزرنگ ابیانه در اصفهان قرار دارد. سالیان سال است که مردم سبک زندگى خود را تغییر نداده‌اند و همان لباس‌ها و سنت‌ها را حفظ کرده‌اند.

 بادگیرهاى یزد :  یزد به داشتن بادگیرهاى قدیمی‌اش معروف است که  یک تهویه طبیعى در ساختمان‌ها به وجود می‌آورند. این اختراع آن‌قدر مؤثر بود، که در کل خاورمیانه رواج یافت و تبدیل به اصلی‌ترین وسیله‌ی خنک‌کننده در معمارى محلى شد.

پرسپولیس:  پایتخت باشکوه ایران بود که فقط نام "پرسپولیس" به معناى شهر پارسی‌ها، برازنده‌ی آن بود. این شهر توسط اسکندر کبیر با خاک یکسان شد ولى تاریخ این شهر در میان آجرها، دیوارها و ستون‌هایش همچنان زنده است.

لانه‌ی جاسوسى آمریکا : سفارتخانه‌ی سابق آمریکا، یکى از جالب‌ترین مکان‌هاى دیدنى تهران است. اهمیت تاریخى این مکان و نقاشی های  روى دیوار سفارت جالب‌ هستند.

روستاى کندوان: خانه‌های این روستا که از بین سنگ‌های آتش‌فشان حفر و ساخته‌ شده‌اند، یادآور هابیت لند و یا روستاى اسمورف هاست. این مکان دیدنى با تبریز یک روز فاصله دارد.

مرکز شهر اصفهان :  در اطراف این میدان، مسجدها و قصرها و یکى از بزرگ‌ترین بازارهاى خاورمیانه که در قرن هفدهم ساخته شد، قرار دارد. می‌توانید ساعت‌ها در این بازار به گردش بپردازید و شیرینی‌های گلاب و بشقاب‌های مسى آبى بخرید. براى رفع خستگى نیز می‌توانید در رستوران سنتى باستانى غذا میل کنید یا به سفره‌خانه‌ی آزادگان بروید. اصفهان شهر معماران بزرگ و افسانه ای است . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟