جاذبه های گردشگری و هزینه های سفر  سریلانکا+فیلم
حجم ویدیو: 16.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25

معبد طلایی دامبولا واقع در شهر دامبولا که حدود 22 قرن از احداثش می‌گذرد مجموعه‌ای از پنج معبد غار مانند با پوششی از طلا در اندازه‌های متفاوت است که در زیر صخره‌ای در جنوب شهر دامبولا قرار دارد. این شهر تاریخی در کشور سریلانکا به دلیل وجود معابدی چون معبد طلایی همواره موردتوجه گردشگران بوده است. این بنای عظیم چندطبقه است و محوطه‌ی آن طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. در دو طرف پلکان صف بزرگ مجسمه‌های راهبان بودائی را در حالت‌های مختلف می‌بینید که پشت سر هم در حال حرکت هستند. غارهای معبد طلایی دامبولا در طول قرن هجدهم به دست پادشاه سریلانکا ترمیم و نقاشی شدند. این نقاشی‌ها در بردارندِه‌ی تاریخ سریلانکا و روایت کننده‌ی زندگی بودا درگذشته هستند. هزینه‌ی بازدید از این معبد تاریخی 1500 روپیه است.

قلعه سیگریا یک فلات سنگی با قدمت 1500 ساله است که حدود 3 قرن تحت عنوان صومعه خدمت کرده و پس از آن رسماً به‌عنوان اقامت‌گاه سلطنتی پادشاه کاشایاپا مطرح‌شده است. اکنون این قلعه که در 180 کیلومتری پایتخت سریلانکا قرار دارد به همراه کوه و جنگل‌های اطرافش تبدیل به یکی از پررونق‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سریلانکا شده است. هزینه‌ی ورودی برای گردشگران 30 دلار است.

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی سینهاراجا که یکی از بیوسفرهای مهم در جهان است در جنوب سریلانکا قرار دارد. این منطقه که درواقع همان جنگل‌های پرباران گرمسیری است تعداد زیادی آبشار، چشمه، موجودات زنده‌ای چون خزندگان و پرندگان و بیش از 100 گونه‌ی گیاهی را در دل خود جای‌داده است. هزینه‌ی ورودی سینهاراجا 644 روپیه و راهنمای صوتی منطقه 1000 روپیه است.

شهر مقدس کندی سرشار از جاذبه‌های دیدنی است که نمی‌شود از هیچ‌کدامشان صرف‌نظر کرد. شهر کندی در فاصله‌ی 120 کیلومتری از کلومبو پایتخت سریلانکا واقع‌شده است و تقریباً می‌توان گفت که در مرکز کشور سریلانکا قرار دارد. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معبد بودا در این شهر واقع‌شده و از طرفی باغ گیاه‌شناسی کندی هم از جاذبه‌های مهم سریلانکا است. در کندی هرسال جشنواره‌های مجلل زیادی برپا می‌شود و خوب است که زمان رفتنتان را با یکی از جشنواره‌های این شهر هماهنگ کنید تا آن حجم از شکوه و جلال را از دست ندهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟