این 7 رایحه سوسک ها را جذب می کند

به گزارش رکنا، دور نگه داشتن سوسک ها از خانه به دلیل ماهیت انعطاف پذیر و رفتار سازگارانه آنها می تواند یک چالش دائمی باشد. این موجودات کوچک سرسخت به سمت رایحه های فریبنده غذا، رطوبت و دکوراسیون معطر خانه جذب می شوند. حفظ نظافت امری حیاتی است، زیرا حتی خرده غذاهای های کوچک ریخته شده می توانند به عنوان دعوت نامه عمل کنند. رسیدگی سریع به نشت آب و اطمینان از تهویه مناسب نیز می تواند به کاهش جذابیت خانه شما برای سوسک ها کمک کند. یک رویکرد جامع و سازگار در نبرد مداوم برای حفظ یک محیط عاری از سوسک ضروری است. مهم تر از همه، سوسک ها جذب رایحه های خاصی می شوند. در این مطلب هفت رایحه ای که سوسک ها را مانند آهن ربا جذب می کنند را کشف کنید!

1. غذا

سوسک ها رفتگرهای فرصت طلب هستند و طیف وسیعی از غذاها را مصرف می کنند. آیتم های منوی مورد علاقه آنها اغلب سرشار از کربوهیدرات، قند و پروتئین است. تحقیقات نشان داده است که سوسک ها غذاهای نشاسته ای مانند نان، پاستا و غلات را دوست دارند. غذاهای شیرین مانند تنقلات شیرین، آب نبات و شربت نیز در کنار غذاهای چرب و روغنی برای سوسک ها جذاب هستند! غذاهای با محتوای پروتئین بالا، از جمله گوشت و پنیر نیز مانند آهن ربا سوسک ها را جذب می کنند. نوشیدنی های قندی و تخمیری مانند نوشابه و الکل نیز می توانند برای سوسک ها جذاب باشند.

2. رطوبت

شاید فکر نکنید که رطوبت عطری دارد. رطوبت اغلب به صورت کمی کپک زده، خاکی یا مرطوب توصیف می شود. این ترکیبی از بوهایی است که زمانی ایجاد می شود که مواد آلی به دلیل وجود آب یا رطوبت شروع به تجزیه شدن می کنند. ممکن است بوی رطوبت را با مناطقی که تهویه مناسبی ندارند مانند زیرزمین و حمام مرتبط کنید. سوسک ها از محیط های مرطوب و مرطوب لذت می برند. آنها در اطراف مناطق دارای منابع آب آویزان می شوند، بنابراین هر عطر مرتبط با رطوبت می تواند برای آنها جذاب باشد. برای کاهش فضاهای مرطوب در خانه، نشت ها را به سرعت برطرف کنید و فضاهای، اتاق زیر شیروانی و حمام را به درستی تهویه کنید. اقلام را در ظروف در بسته نگهداری کنید.

در خارج از منزل، ناودان ها و سرریزها را به طور منظم تمیز کنید تا از زهکشی مناسب دور از فونداسیون خانه خود اطمینان حاصل کنید.

3. تاریکی

سوسک ها مناطق تاریک و خلوت را ترجیح می دهند. اگرچه تاریکی به خودی خود رایحه ای متصاعد نمی کند، محیط های خاصی دارای بوهایی هستند که با تاریکی مرتبط است. مانند مناطق دارای رطوبت، فضاهای تاریک اغلب به دلیل کمبود نور و جریان هوا محدود، بوهای کپک زده یا خاکی را متصاعد می کنند. این عوامل به تجمع رطوبت و تجزیه مواد آلی کمک می کنند. رایحه هایی که نشان دهنده وجود چنین فضاهایی هستند سوسک ها را جذب می کنند.

4. مقوا

سوسک ها لاشخورهایی هستند که طیف وسیعی از مواد آلی از جمله سلولز موجود در کاغذ و مقوا را مصرف می کنند. مقوا و کاغذ موادی هستند که به راحتی رطوبت را جذب و حفظ می کنند. محیط های مرطوب برای سوسک ها دعوت کننده است. مقوا و کاغذ همچنین عطرهای غذا و سایر منابع را جذب و حفظ می کنند و باعث جذابیت بیشتر آنها برای سوسک ها می شود. برای به حداقل رساندن جذب سوسک ها به مقوا و کاغذ، تمیز و خشک نگه داشتن این مواد بسیار مهم است. جعبه های مقوایی و محصولات کاغذی را در مناطق خشک نگهداری کنید و به محض باز کردن جعبه ها آنها را دور بیندازید. همچنین برای نگهداری طولانی مدت از ظروف پلاستیکی یا کیسه های قابل مهر و موم استفاده کنید.

5. مواد در حال پوسیدن

رایحه مواد پوسیده کمی ترش یا تند است. این اغلب به دلیل ترکیبی از ترکیبات آلی است که به عنوان بخشی از فرآیند تجزیه، گازها را تجزیه و آزاد می کنند. رایحه می تواند بر اساس نوع مواد، مرحله پوسیدگی و شرایط محیطی متفاوت باشد. در برخی موارد، رایحه ممکن است یادآور رطوبت، پوشش گیاهی پوسیده یا بوی آشنای توده های کمپوست باشد. اگرچه ممکن است این عطر برای انسان خوشایند نباشد، اما می تواند حشرات لاشخور را جذب کند. سوسک ها به سمت مواد غنی از مواد مغذی تولید شده در طی تجزیه جذب می شوند. این شامل عطرهای زباله و کمپوست است. درپوش گذاشتن روی سطل زباله و سطل کمپوست به دور نگه داشتن سوسک های مزاحم کمک می کند.

6. غذای حیوانات خانگی

سوسک ها بوی غذای حیوانات خانگی را به دلیل محتوای مغذی غذا و بوهای قوی که منتشر می کنند را دوست دارند. غذای حیوانات خانگی حاوی ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی است که مواد مغذی ضروری را فراهم می کند. سوسک ها رفتگرهای فرصت طلبی هستند که به دنبال منابع غذایی با مشخصات مواد مغذی متعادل هستند.

غذای حیوانات خانگی، به ویژه انواع مرطوب یا کنسرو شده، بوهای قوی منتشر می کند. سوسک ها حس بویایی خوبی دارند و رایحه های غذای حیوانات خانگی می توانند آنها را از راه دور جذب کنند. غذای مرطوب حیوانات خانگی رطوبت را فراهم می کند که برای بقای سوسک ها بسیار مهم است. غذای حیوانات خانگی می تواند هم به عنوان منبع غذا و هم به عنوان منبع آب باشد. صاحبان اغلب غذای حیوانات خانگی را در کاسه ها یا ظروف باز می گذارند و دسترسی آسان را برای سوسک ها فراهم می کند.

7. دکور خانه معطر

برخی از محصولات خانگی معطر می توانند به طور ناخواسته سوسک ها را جذب کنند، اگرچه این جذابیت معمولاً به دلیل ماهیت عطرها است نه طراحی عمدی برای جذب سوسک ها. برخی از محصولات خانگی معطر که ممکن است ناخواسته سوسک ها را جذب کنند عبارتند از شمع های معطر، خوشبو کننده های هوا و محصولات پاک کننده. این امر به ویژه در مورد آن دسته از اقلام با مواد غذایی یا رایحه مربوط به غذا صادق است. محصولات معطری که حاوی عطرهای طبیعی مشتق شده از مواد ارگانیک هستند نیز سوسک ها را جذب می کنند. عطرهایی را انتخاب کنید که کمتر غذا یا مواد آلی را تقلید می کنند. بنابراین لازم است تا محصولات معطر را در ظروف دربسته نگهداری کنید تا از پخش بو در محیط جلوگیری شود.

کدخبر: 922113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟