بیماری گربه به انسان کدامند؟

به گزارش رکنا، گربه ها حیواناتی هستند که در طول زندگی خود به بیماری های بسیاری مبتلا می شوند. برخی از این بیماری گربه بین گربه و انسان به صورت مشترک نمایان می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با بیماری های مشترک گربه با انسان بیشتر آشنا کنیم.

گربه می تواند این بیماری را به انسان انتقال داده و در بدن انسان به صورت پیشرفته تر به وجود آید. بیماری ها می توانند به صورت بیماری های پوستی و یا گوارشی نمایان شوند. بیماری های پوستی مانند جرب و یا قارچ، بیماری هایی هستند که از گربه به انسان منتقل می شوند. بیماری های گوارشی مانند کرم های لوله ای و یا توکسوپلاسموز که هر دو انگل هایی هستند که از طریق گربه به انسان منتقل می شوند.

چه بیماری هایی از گربه به انسان منتقل می شود؟

همان طور که اشاره شد، بیماری های مشترک گربه با انسان به دو دسته پوستی و گوارشی تقسیم می شوند. برخی نیز در درون بدن انسان به شکل های گوناگون بروز می شود. یکی از شایع ترین بیماری ها، هاری می باشد. بیماری هاری می تواند به راحتی به انسان منتقل شود زیرا گربه هار، سریعا به انسان حمله ور شده و از طریق گاز گرفتن، این بیماری را به او انتقال می دهد.

بیماری بعدی که بین انسان و گربه بسیار شایع است، درماتوفیتوز یا کچلی قارچی می باشد. این بیماری از طریق تماس پوست گربه با انسان به وجود می آید که می تواند زخم های بسیار بزرگ در بدن انسان و کچلی را با خود به همراه داشته باشد. بیماری هایی نظیر مشکلات چشمی، اسهال، استفراغ، کمک و انگل ها نیز دیگر بیماری های مشترک بین این دو جاندار هستند.

درمان بیماری های مشترک بین گربه با انسان

معمولا در برخی مواقع، طول درمان بیماری هایی که از گربه به انسان منتقل می شود، بسیار طولانی می باشد. باید حتما زمانی که نشانه هایی در بدن خود مشاهده کردید که احتمال می دهید از تماس گربه مریض با شما باشد، سریعا نزد پزشک مراجعه کنید. اگر در این زمینه کوتاهی کنید، پیامدهایی برای شما به وجود می آورد که بسیار ناگوار می باشد. اگر درمان در زمان درست شروع شود، پس از گذشتن دوره آن، شما کاملا سالم می شوید.

چگونه از بیماری های مشترک بین گربه با انسان جلوگیری کنیم؟

برای این که بتوانیم از بروز این بیماری ها در بدن خودمان جلوگیری کنیم، باید حتما نسبت به واکسیناسیون گربه ها اقدام کنیم. اگر سرپرستی گربه ای را می گیریم، حتما او را به چکاب های ماهیانه ببریم و واکسن های او را انجام دهیم. واکسن گربه، در مقابل انسان مانند یک حفاظ عمل می کند. این حفاظ اجازه نمی دهد تا بیماری ای از گربه به انسان سرایت کند.

کدام بیماری های مشترک بین انسان با گربه خطرناک است؟

بیماری های بسیاری بین گربه و انسان منتقل می شود اما بین آنها تعدادی وجود دارند که برای انسان بسیار خطرناک هستند. این بیماری ها به ترتیب هاری، خراش گربه که نوعی بیماری باکتریایی می باشد، کرم های لوله ای که در سیستم گوارش انسان جای می گیرند، توکسوپلاسموز که یک نوع بیماری انگلی است، درماتوفیتوز که همان طور که اشاره کردیم نوعی بیماری پوستی است.

کدام نژاد های گربه مریضی را به آدم ها منتقل می کنند؟

به هیچ عنوان نمی توان گفت که نژاد خاصی بین گربه ها وجود دارد که بیماری را به انسان منتقل می کند. تمامی گربه ها می توانند به بیماری مبتلا شوند و آن را به انسان نیز منتقل کنند. پس می توان گفت هر نژاد گربه ای، اگر به درستی از او مراقبت نشود و واکسیناسیون او انجام نشود، می تواند بیماری های بسیاری را به انسان منتقل کند.

چگونه می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد؟

زمانی که با گربه ای برخورد می کنید که نمی دانید وضعیت سلامتی او در چه حدی است سریعا دست های خود را با آب و صابون بشویید. به هیچ عنوان دست های خود را قبل از شست و به دهان و یا چشم های خود نزنید. با شست دست ها می توانید از بروز هر بیماری در بدن خود پیشگیری کنید.

سوالات متداول

بیماری های مشترک گربه با انسان واقعیت دارد؟

بیماری های بسیاری بین گربه و انسان وجود دارد که می تواند به انسان منتقل شود مانند هاری.

آیا بیماری هایی که به انسان منتقل می شود درمان می شود؟

اگر در زمان درست به پزشک مراجع شود می توانید به راحتی بیماری های انتقال یافته را درمان کنید.

آیا واکسیناسیون در انتقال بیماری موثر است؟

اگر گربه در زمان درست واکسن بزند، از بروز بیماری در خودش و انتقال آن به انسان جلوگیری می شود.

چگونه می توانیم در این زمینه پیشگیری های لازم را انجام دهیم؟

با شستن مکرر دست ها می توانید به راحتی از بروز این بیماری در خود جلوگیری کنید.

کدخبر: 838425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟