دفاع جانانه زرافه در بین 8 شیر + فیلم
حجم ویدیو: 61.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:52

به گزارش رکنا، شیر‌ها به نوبت برای چند دقیقه زرافه را آزار می‌دادند، می‌ترسانند و خسته می‌کردند. وقتی نوبت هر شیر بود، مدتی دراز می‌کشید و نفس نفس می‌زد و سپس کار را از اول شروع می‌کرد. این فرآیند تضمین می‌کرد که هیچ راه فراری برای زرافه وجود ندارد.

در دنیای انسان‌ها، می‌توانیم با گفتن «یکی به اندازه خودت را انتخاب کن» کنار بیاییم، اما در دنیای حیوانات، این یک بازی منصفانه است. اگر یک شکارچی بتواند حیوان عظیم الجثه را پایین بیاورد، بدون توجه به اندازه، آن را خواهند کشت.

این دقیقاً موردی است که یک گله از شیر‌ها سعی می‌کنند یک زرافه بزرگ را از بین ببرند. با این حال، زرافه بدون جنگ تسلیم نمی‌شود و برای دفاع از خود شیر‌ها را لگد می‌زند!

توکوزانی فاکاتی از پارک ملی کروگر در کشور آفریقای جنوبی بازدید کرد و تصاویری از این لحظه ثبت کرده است. او می‌گوید که هرگز فکر نمی‌کرد چنین چیزی را با چشمان خود ببیند.

وی در این باره گفت: ما در حال رانندگی به سمت جنوب در H۴-۲ بودیم، در راه بازگشت از کمپ پل کروکودیل ، دیدیم که یک زرافه توسط یک گله از شیر‌ها متشکل از ۸ شیر زن محاصره شده است. توقف کردیم تا ببینیم شکار چگونه انجام می‌شود. آنها چندین بار تلاش کردند تا زرافه را پایین بیاورند اما زرافه در حال پرتاب لگد‌های سنگین خود بود.

شیر‌ها بسیار محتاط بودند و نمی‌خواستند آسیب ببینند یا بمیرند. مخصوصاً به این دلیل که همه آنها ماده بودند و این واقعیت که شیرزنان معمولاً کسانی هستند که غذا را تأمین می‌کنند. این آن‌ها را به یک دارایی ارزشمند برای گله تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد بخشی از استراتژی آن‌ها این بود که زرافه را خسته کنند و پس از تاریک شدن هوا کار را تمام کنند.

آزار زرافه توسط شیرهای ماده

شیر‌ها به نوبت برای چند دقیقه زرافه را آزار می‌دادند، می‌ترسانند و خسته می‌کردند. وقتی نوبت هر شیر بود، مدتی دراز می‌کشید و نفس نفس می‌زد و سپس کار را از اول شروع می‌کرد. این فرآیند تضمین می‌کرد که هیچ راه فراری برای زرافه وجود ندارد، زیرا آن‌ها در دیوار‌های محکم اطراف آن قرار داشتند. ما فقط می‌توانستیم تا ۸ شیر را بشماریم، زیرا آن‌ها در اطراف و بین بوته‌ها پراکنده بودند.

متاسفانه به دلیل کمبود زمان، ما مجبور شدیم که تماشای نفس‌گیر را رها کنیم و هرگز نتیجه نهایی را ندیدیم. دیدن اینکه شیر‌ها چگونه استراتژی خود را برای ترساندن، ناامید کردن و خسته کردن طعمه هماهنگ می‌کنند بسیار هیجان انگیز بود. من معمولاً چنین رویداد‌هایی را در نشنال جئوگرافیک می‌دیدم، اما هرگز فکر نمی‌کردم که چنین اتفاقی را با چشم غیرمسلح ببینم.

این دیدنی‌های به یاد ماندنی مانند این‌ است که پارک ملی کروگر را به مکانی خاص و مقصد نهایی ماجراجویی سافاری در آفریقای جنوبی تبدیل می‌کند!

کدخبر: 808756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟