کدام پرندگان گران ترین پرها را دارند؟ + عکس

پر بسته به جنس آن ارزش دارد. پر برخی از پرندگان بسیار باارزش است.

به گزارش رکنا ، در جزیره‌ای در خلیج «پریداور» در ساحل غربی ایسلند مردم در جستجوی پر‌های نرم و کرکی مرغابی‌های قطب شمال هستند.

یک کیلوگرم از این پر مجلل هزاران دلار به فروش می‌رسد و بهترین لحاف جهان از آن ساخته می‌شود. در ایسلند هر تابستان نزدیک به ۴۰۰ کشاورز در یک منطقه صخره‌ای، ماسه‌ای یا با پوشش چمن‌های بلند در جستجوی چند مشت پر خاکستری متعلق به این گونه مرغابی‌های قطبی هستند که از ماه مه در این منطقه دارای چشم انداز دریایی و تراکم جمعیتی اندک لانه سازی کرده‌اند.

یکی از صادرکنندگان برجسته پر در کشور ایسلند توضیح می‌دهد: وقتی تخم پرنده در مناطق این جزیره وجود دارد، ما فقط بخشی از کرک را جمع می‌کنیم و هنگامی که مرغابی‌ها لانه‌های خود را ترک کردند، تمامی پر‌های موجود را جمع آوری می‌کنیم. مرغابی‌های قطب شمال ، پرنده‌هایی دریایی است که گنجینه‌ای طبیعی برای کسانی که در هوای سرد به دنبال گرما هستند بر جای می‌گذارند.

پرهای مرغابی ها بسیار گران است

پر‌های این مرغابی‌ها از نوعی الیاف طبیعی ساخته شده است که یکی از گرم‌ترین پر‌ها در جهان محسوب می‌شوند و به دلیل سبکی و توانایی قوی در ایجاد عایق حرارتی در لحظه، لحاف‌های درست شده از آن بسیار گران قیمت و لاکچری هستند.

مرغابی ماده با پر‌های قهوه‌ای تیره و مشکی، برای گرم نگه داشتن لانه و حیط برای تخم‌های خود پر‌ها را از سینه خود جدا می‌کند تا لانه اش را در طول دوره‌ای که مرغابی‌های کوچک سر از تخم در آورند با آنان مفروش کند.

پرهای گران قیمت در ایسلند

به گفته صادرکنندگان برجسته پر در کشور ایسلند، تولید یک کیلوگرم پر نیاز به استفاده از حدود ۶۰ لانه دارد و ساخت هر لحاف بسته به کیفیت مورد نیاز بین ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم از این پر‌ها نیاز دارد. یک لحاف ساده حاوی ۸۰۰ گرم از این پر‌ها به قیمت ۵۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد و بیشتر از کشور‌های ژاپن و آلمان خواستار خرید این نوع محصولات هستند.

بازده جهانی این محصول بسیار لوکس از ۴ تن تجاوز نمی‌کند که ۳ تن آن از ایسلند است که با اختلاف زیادی در صدر فهرست کشور‌های تولید کننده این پر در مقابل کانادا و دیگر کشور‌های نزدیک به قطب شمال قرار می‌گیرد.

از سال ۱۸۴۷ شکار و استفاده از تخم مرغابی‌ها در ایسلند با هدف حمایت از این گونه نادر ممنوع شده است. با این حال، این پرندگان از جانب بسیاری از شکارچیان از جمله مرغ دریایی، کلاغ، عقاب، راسو و روباه با خطر روبرو هستند که به متخصصان این گونه‌ها می‌دانند چگونه از خود محافظت کنند.

مرغابی قطبی

مرغابی قطبی

مرغابی قطبی

گران‌ترین پر‌های جهان

گران‌ترین پر‌های جهان

گران‌ترین پر‌های جهان

گران‌ترین پر‌های جهان

گران‌ترین پر‌های جهان

کدخبر: 711522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟