این حشره‌ علاقه ای به زندگی روی زمین ندارد! + عکس

سه گونه از زنجره‌ها هر ۱۳ سال یک‌ بار و ۱۲ گونه نیز هر ۱۷ سال یک‌ بار از زیر زمین بیرون می‌آیند.

به گزارش رکنا ، اوائل ماه مه امسال، میلیارد‌ها "زنجره" که از سال ۲۰۰۴ میلادی زیر زمین بودند، سر از خاک بیرون آوردند و بخش‌های بزرگی از شرق آمریکا را پوشاندند و آواز سر دادند، آمارگیری واقعی از جمعیت "زنجره‌ها" ممکن نیست، اما دانشمندان برآورد می‌کنند که در برخی مناطق تا بیش از یک میلیون زنجره در هر ۴ هزار مترمربع وجود داشته باشند.

این حشرات چه زمانی از زیر زمین بیرون می‌آیند؟

پاسخ این است که بستگی به شرایط آب و هوا دارد. آنها حدود ۱۷ سال زیر زمین زندگی می‌کنند و بعد تا وقتی که دمای بالایی خاک به نزدیک ۱۸ درجه سانتیگراد نرسد، سر از خاک بیرون نخواهند آورد. اغلب آنها منتظر یک غروب شرجی، اما نه بارانی، می‌شوند که از طریق تونل هایی که هفته‌ها صرف حفر آنها کرده‌اند به دنیای روی زمین وارد شوند.

امسال، کسانی در ایالات متحده شاهد این حشرات خواهند بود که در مناطق سکونت آنها، دوره ۱۷ ساله زنجره‌ها به پایان رسیده باشد. مثلا افرادی در شهر واشنگتن و اطراف آن زندگی می‌کنند، این حشرات را خواهند دید. ساکنان سینسیناتی و فیلادلفیا هم همینطور اما نیویورکی‌ها امسال اقبال دیدار با این حشرات بزرگ را نخواهند داشت.

حشره عجیب

کارشناسان محیط زیست در دانشگاه سنت جوزف در اوهایو امیدوارند بتوانند امسال نقشه حضور زنجره‌ها را در سراسر ایالات متحده درست کنند و برای این منظور یک اپلیکیشن موبایل هم طراحی کرده‌اند تا مردم بتوانند تصاویری از حضور این حشرات را در مناطق سکونت‌شان ثبت کنند.

یک گونه‌ای از زنجره‌ها وجود دارد به نام "Brood X" که "برود ۱۰" خوانده می‌شود و شباهت چندانی به گونه معمول سبزرنگ آن‌ها ندارد. گونه‌های مختلف زنجره‌ها با استفاده از اعداد رومی طبقه‌بندی شده‌اند و در مجموع ۱۵ طبقه از گونه‌های مختلف آنها در ایالات متحده تعیین شده است.سه گونه از زنجره‌ها هر ۱۳ سال یک‌ بار از زیر زمین می‌آیند و ۱۲ گونه هر ۱۷ سال یک‌ بار. سه گونه از آنها هستند که "برود ۱۰" را تشکیل می‌دهند و با چشمان سرخ آتشین و صدای کرکننده در هر ۱۷ سال یک‌ بار شناخته می‌شوند.

زنجره

زنجره‌ها در کل، پس از آن که به سطح زمین می‌آیند، به روی شاخه‌های درختان می‌روند و ظاهر و رنگی نیمه‌شفاف دارند و طولشان از دو و نیم سانتیمتر تجاوز نمی‌کند. ظرف چند ساعت رنگ‌شان کامل تغییر می‌کند و در عرض چند روز می‌توانند پرواز کنند. زنجره‌های بالغ، می‌توانند بین دو تا چهار هفته روی زمین زندگی کنند و تمام طول عمرشان روی زمین را صرف خوردن و تلاش برای تولید مثل می‌کنند.به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بعد از جفت‌گیری، زنجره‌های ماده روی شاخه‌های درختان تخم‌ریزی می‌کنند و بعد حشرات نوزاد که از لاور خود بیرون می‌آیند، به سرعت به پایین و زیر زمین رفته تا از خاک تغذیه و آب مورد نیازشان را هم از ریشه درختان تأمین کنند و یک دوره ۱۳ یا ۱۷ ساله را همانجا سپری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟