حشرات جذب این اشخاص می شوند!

پشه ها بر خلاف باورهایی که وجود دارد، بیشتر مجذوب افراد با شرایط خاصی می شوند.

به گزارش رکنا ، همه ما چندین بار در طول زندگی شاهد جوش های خارشی و قرمزی های روی پوست، حاصل از نیش پشه بوده ایم که قطعاً ما را عصبی می کند، اما به نظر شما چرا بعضی از افراد بیشتر در معرض نیش حشرات قرار می گیرند؟ به نظر شما حشرات چه عواملی را مد نظر قرار می دهند تا به فردی نزدیک شده یا از یک فرد دوری کنند؟ چه چیزی باعث می شود که پشه ها به افراد خاصی جذب شوند؟

تولید کنندگان کربن دی اکسید

همه ما موقع تنفس، دی اکسید کربن خارج می کنیم که میزان آن موقع انجام فعالیت، بیشتر هم خواهد شد. مثلاً حشرات می توانند در حین ورزش ما، تغییرات دی اکسید کربن در محیط را تشخیص دهند. تحقیقات نشان می دهد که انواع مختلفی از حشرات به نوعی متفاوت به کربن دی اکسید پاسخ می دهند. افزایش کربن دی اکسید می تواند به یک حشره هشدار دهد که به یک میزبان نزدیک شده و به سمت او حرکت کند. اگر فعالیت بدنی شما زیاد باشد پشه ها بیشتر جذبتان می شوند.

افرادی با بوی بدن و عرق

حشرات به ترکیب های خاصی روی پوست و عرق افراد جذب می شوند. این ترکیبات بوی خاصی را ایجاد می کنند که باعث جذب حشرات می شوند. برخی از این ترکیبات، شامل لاکتیک اسید و آمونیاک هستند. متفاوت بودن بوی بدن، باعث می شود که حشرات به انسان های مختلفی جذب شوند. بوی بدن به دلایل ژنتیکی، باکتری های موجود روی پوست و ترکیب این دو عامل متفاوت خواهد بود. وجود بعضی از باکتری های خاص روی بدن، باعث جذب یا دفع حشرات می شود.

لباس تیره رنگ پوش ها

تحقیقات نشان می دهد که حشرات بیشتر جذب رنگ سیاه می شوند اما هنوز علت دقیق آن مشخص نیست. بنابراین اگر لباس تیره، بخصوص رنگ مشکی پوشیده باشید، احتمالا جذابیت بیشتری برای حشرات پیدا می کنید.

بدنی با گرما و بخار آب بالا

بدن ما گرما تولید می کند، سطح بخار آب روی منافذ پوست را می بندد اما میزان بسته شدن منافذ، بستگی به دمای ناحیه اطراف دارد. هنگامی که یک حشره به ما نزدیک تر می شود، گرما و بخار را بیش تر تشخیص می دهد که نقش مهمی در تصمیم گیری او برای نیش زدن ایفا می کند. حشرات در نزدیکی منبع گرما حرکت می کنند تا به دمای مورد علاقه خود برسند. این عوامل برای انتخاب میزبان، اهمیت بیشتری دارند.

حس ارتباطی حشرات

حشرات ممکن است که خودشان به صورت ناخودآگاه یک دسته از افراد را بیشتر دوست داشته باشند. این موضوع ممکن است به سرنخ های حسی هم ارتباط داشته باشد. به گونه ای که بوی بدن برخی از افراد به حشرات این پیام را ارسال می کنند که خون آن ها کیفیت بالاتری دارد.

خانم های باردار

مطالعات نشان می دهد که حشرات به خانم های باردار بیشتر جذب می شوند و علت آن هم این است که خانم های باردار دمای بدن بالایی دارند و کربن دی اکسید بیشتری را تراوش می کنند.

صاحبان گروه خونی خاص

گروه خونی برای حشرات اهمیت بسیار زیادی دارد. حشرات معمولاً مواد شیرین را ترجیح می دهند اما از طرفی انواع ماده حشرات، برای تخم ریزی نیاز به پروتئین زیاد دارند و این پروتئین در گروه خونی O بیشتر وجود دارد. بنابراین تحقیقات نشان می دهند افرادی که گروه خونی o دارند، معمولاً دو برابر سایرین برای حشرات جذابیت دارند.

ورزشکاران

همه ما سعی می کنیم که با ورزش کردن از لحاظ ذهنی و جسمی خودمان را سالم نگه داریم اما نکته منفی در مورد ورزش کردن، این است که ما را برای حشرات جذاب تر می کند. هوای گرم هنگام ورزش باعث تولید لاکتیک اسید، آمونیاک و اوریک اسید همراه با عرق می شود که همه این مواد برای حشرات جذاب هستند.

حشرات تمایل دارند کجای بدن را نیش بزنند؟

عموما حشرات هر پوستی که به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند از خون او استفاده کنند را نیش می زنند. البته ممکن است قسمت های خاصی را بیشتر ترجیح دهند. طبق مطالعات انجام شده نشان می دهد که معمولاً بیشتر اطراف سر و پا را نیش می زنند. دمای پوست و تعداد غده های عرق در این نواحی نقش مهمی را در میزان نیش زدن ایفا می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟