جان سخت ترین موجود که با باد و آب زنده است + عکس

خرس های آبی اندام گردش خون و تنفسی ندارند بلکه مایعی در حفره های بدنشان پر شده که خون و اکسیژن را حمل می کند.

خرس آبی چه موجودیست؟
تارگیدریت ، که به خرس آبی یا خزه قارچ شناخته شده است، یک جانور ریز و میکروسکوپی می باشد و جان سخت ترین موجود جهان شناخته شده است.بیش از 1100 گونه از بی مهرگان کوچک متعلق به این نوع خوکچه است.

این موجودات جز بی مهرگان هستند و در آب یا انواع زیستگاه های مختلف در سراسر جهان زندگی می کنند:مانند خزه مرطوب، در گیاهان گلدار، در شن، در آب های شیرین و در دریا و بیشتر آنها در حدود 1 میلی متر (0.04 اینچ) یا کمتر طول دارند.

بدن شگفت انگیز و زندگی باورنکردنی خرس آبی Tardigrades 
با توجه به تغییرات و وجود برخی عوامل ،تعداد زیادی از جنس ها و گونه ها تکامل یافته اند.سر این جاندار به خوبی توسعه یافته و یک بدن بسیار دارد که از چهار بخش تشکیل شده است، هر بخش دارای یک جفت اندام کوتاه، استحکام، بدون متصل است که عموما توسط چندین پنجه سوزان متوقف می شود.

این موجودات اندامی که مسئول گردش خون یا تنفس باشد، ندارند. حفره بدنشان با مایعی پر شده است که خون و اکسیژن را حمل می کند.

این جاندار یک گونه از پوست اندازان میباشد که کندروتباران نیز نامیده میشوند اکثر آنها گیاه خوار هستند و ابتدا آنرا نزدیک دهانشان می کنند و بعد می مکند.تعداد محدودی از تردیدادار، گوشتخوار هستند و این جانوران از طریق تولید مثل غیرمعمول خود لقاحی، بارور می شوند.

یکی از ویژگی های برجسته تاردیگراد ها توانایی آنها، مقاومت در برابر دماهای، دوره های طولانی مدت خشکسالی و پرتوهای زیاد است. علاوه بر این، نمونه هایی از آنها وجود دارند که به مدت هشت روز در یک خلاء نگهداری شدند، به مدت سه روز از گاز هلیوم در دمای اتاق استفاده کردند و سپس چندین ساعت در معرض دمای 272_ درجه سانتیگراد قرار گرفتند.

شصت درصد نمونه ها به مدت 21 ماه در هوای مایع در دمای 190_ درجه سانتیگراد نیز میتوانند زنده بمانند. جالب است بدانید که این جاندار میتواند به راحتی فقط توسط باد و آب زنده بماند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟