پدیده همنشینی ماه با سیاره بهرام/در بعداز ظهر امروز

 در ساعت 16 و 28 دقیقه امروز، یکشنبه ١٣خرداد، پدیده همنشینی ماه و سیاره بهرام رخ می‌دهد. در این پدیده سیاره بهرام در ٣.٢ درجه جنوب ماه قرار می‌گیرد.

در این زمان ماه هنوز طلوع نکرده و پس از طلوع در بامداد این روز، نزدیکترین جرم Crime با رنگ قرمز به ماه، سیاره بهرام خواهد بود.

مریخ یا بهرام بعد از کره زمین، چهارمین سیاره نزدیک به خورشید است. دو سیاره اول یعنی عطارد و زهره سیارات بسیار گرم و سوزان هستند و امکان حیات در آنها وجود ندارد. سیارات بعد از مریخ نیز از جنس گاز بوده و به دلیل دور بودن از خورشید بسیار سرد هستند. از این رو شرایط موجود در مریخ، بیش از هر سیاره دیگری نزدیک به شرایط زمین است و می‌توان گفت مریخ تنها سیاره‌ای است که می‌توان به عنوان دومین سکونتگاه انسان در منظومه شمسی روی آن حساب کرد.

ویژگی‌ها و شباهت‌هایی که بین سیاره مریخ و زمین وجود دارد، عامل اصلی بحث‌ها درباره امکان حیات فرا زمینی و همچنین فرود افراد فضایی یا به گفته عامه "مریخی‌ها" به زمین شده است.

مریخ با سرعتی کمتر از زمین حرکت می‌کند و هر یک بار که به دور خورشید می‌چرخد، معادل ۶۸۷ روز در زمین است. یعنی هر یک سال در مریخ تقریبا دو سال بر روی زمین محسوب می‌شود.

مریخ همچنین همانند زمین جو دارد با این تفاوت که جو مریخ بسیار رقیق است و حاوی مقادیر زیادی کربن دی اکسید و اندکی بخار آب است و نزدیک به ۱۰۰ برابر نازک‌تر از جو زمین است.

 

کدخبر: 386023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟