دیدنی ترین جزیره هزار رنگ!

بعد از بیست ساعت سفر، با یک موتور و دوچرخه می‌توان به جزیرۀ هزار‌رنگ رفت.در این جزیره، صخره‌هایی با رنگ های قرمز و زرد وجود دارد و شن‌هایی به رنگ سیاه. پولک‌های ماهی‌ها، شب‌ها برق می‌زنند. اگر خوش‌شانس باشید و ماه در شرایطی مناسب باشد، شما می‌توانید شاهد زیباترین اتفاق باشید: آب دریا کاملاً به رنگ آبی درخشان می‌شود که این پدیده به دلیل پلانگتون‌های زیاد موجود در آب است.

از اینجا به بعد جزیره در اختیار شماست. با قدم زدن در جزیره میشه بهترین مکان را برای کمپ زدن خود انتخاب کنید تا بعد از آن با خیال راحت روی صخره‌های سیاه‌رنگ بشینید و از غروب زیبای جزیره لذت ببرید.

در مسیر ابتدا تا انتهای جزیره جاذبه‌های بسیاری هست:

قلعۀ پرتغالی، درۀ رنگین‌کمان، کوه برفی، دره مجسمه، معدن خاک سرخ، درۀ سپید و… .

وقتی در کوچه‌های هرمز قدم می‌زنیم، بعد از دنبال‌کردن دیوارنوشت‌ها و نقاشی‌ها به

خانه‌ای گرم و صمیمی می‌رسیم. موزۀ احمد نادعلیان، مکانی که می‌شود در آنجا تاریخ جزیره را ورق زد، تمام وسایلی که در موزه است همگی دارای پیشنه‌اند که هرکدام در کنار هم تاریخچه‌ای از باورها و اعتقادات، آداب‌و‌رسوم، اسطوره‌ها و افسانه‌ها را در جزیره هرمز روایت می‌کند.

از موزه که بیرون بریم می‌تونیم کمی در حیاط آنجا بنشینیم و به تمام اتفاق‌هایی که مردم جزیره با آن‌ها روبرو بودن رو توی ذهنمون مرور کنیم.

حالا پرسه‌زدن در بین کوچه‌ها و مردم و دیدن از صنایع دستی هرمز برامون حال‌و‌هوای دیگه ای داره.

اگر تصمیم دارید به هر جا که سفر می کنید غذای محلی همان شهر یا روستا را بخورید، باید به منزل بومیان همان جا سر بزنین. در جزیرۀ هرمز درب تمام خانه‌ها به روی مردمی که از آنجا دیدن می‌کنن باز است.

امیدوارم که به این جزیره بی‌نظیر سفر کنید و تمام این تجربه‌های زیبایی که من داشتم را شما هم تجربه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟