3 کشوری که ماهواره به مدار زمین ارسال کردند

سه کشور روسیه، چین و ژاپن در سه روز متوالی ماهواره هایی به مدار زمین بردند.

به گزارش خبرگزاری اسپیس، سه موشک جداگانه از کشورهای روسیه، چین و ژاپن در سه روز متوالی ماهواره هایی را به فضا فرستادند.

این ماموریت های فضایی از روز یکم فوریه آغاز شد. جالب آنکه قبل از آن نیز شرکت اسپیس ایکس یک موشک فالکون ۹ حاوی ماهواره مخابراتی GovSat-۱ را به مدار زمین برد.

روسیه روز پنج شنبه یک موشک سایوز۲ را از مقر «وستاکنی کازمودروم» به فضا فرستاد. این موشک حاوی دو ماهواره نظارتی Kanopus-V برای رصد زمین بود. همچنین در این ماموریت ۹ ماهواره کوچک دیگر نیز به مدار زمین برده شد.

روز بعد چین موشک Long March ۲D را همراه ماهواره Zhangheng۱ از مرکز Jiuquan Satellite Launch به فضا فرستاد. هدف از ارسال ماهواره چینی ردیابی سیگنال های قبل از زلزله از فضا است. محققان معتقدند با این روش می توان زلزله را پیش بینی کرد. درهرحال ماموریت ارسال این ماهواره پروژه مشترک سازمان ملی فضایی چین و سازمان فضایی ایتالیا است.

البته موشک Long March ۲D علاوه بر آن ۶ ماهواره دیگر نیز به فضا برد؛ از جمله ماهواره اروپایی GomX-۴A برای ردیابی حرکت کشتی ها و هواپیماها در منطقه قطب و ماهواره آزمایشی GomX-۴B برای سازمان فضایی اروپا.

روز شنبه نیز سازمان فضایی ژاپن یک موشک اصلاح شده SS-۵۲۰ را همراه ماهواره TRICOM-۱R به مدار زمین برد. این ماهواره قرار است از زمین عکس بگیرد. این کوچکترین موشک تاریخ بود که برای ارسال ماهواره ای به مدار زمین به کار رفت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟