یاکوتسک  روسیه یکی از سردترین نقاط مسکونی دنیا

کره زمین شرایط آب‌و‌هوایی بسیار متفاوتی دارد. این امر باعث شده تا بعضی جاها به دلیل گرمای بیش‌از‌حد قابل سکونت نباشد و قسمت‌هایی از کره زمین هم آن‌قدر سرد هستند که سکونت در این مکان‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. اما تجربه نشان داده که انسان‌های جان‌سختی هم پیدا می‌شوند که می‌توانند در سردترین مناطق زمین زندگی کنند. به‌این‌ترتیب اگر برای شما این پرسش پیش آمده که زندگی در سردترین نقطه زمین چگونه است، شال‌و‌کلاهتان را آماده کنید و در ادامه با ما به سفر به سردترین نقطه مسکونی زمین همراه باشید. شهر یاکوتسک واقع در روسیه به‌عنوان یکی از سردترین نقاط مسکونی دنیا به‌ حساب می‌آید.دمای شب‌های سرد زمستان در شهر یاکوتسک به زیر ۶۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، اما باز هم زندگی در یاکوتسک جاری است و انسان‌ها توانسته‌اند بر طبیعت غلبه کنند.
به‌عنوان کسی که زمستان‌های معمولی را پشت‌سر گذاشته و با زندگی در سردترین نقطه زمین آشنایی ندارد، اگر بخواهید به یاکوتسک سفر کنید، اولین باری که در معرض سرمای استخوان‌سوز این منطقه قرار بگیرید متوجه خواهید شد با حجم متفاوتی از سرما طرف هستید که تا عمق استخوان نفوذ می‌کند. این سرما آن‌قدر زیاد است که حتی بزاق در داخل دهان یخ می‌زند.

یاکوتسک خیابان‌های خلوتی دارد

سرمای طاقت‌فرسای این شهر اجازه‌ای به شهروندان برای تردد در خیابان‌ها نمی‌دهد و به‌ندرت می‌توانید فردی را در خیابان پیدا کنید. افراد معدودی که در خیابان‌های یاکوتسک تردد می‌کنند به‌سرعت از یک منزل یا محل کار به محل دیگری در حال حرکت هستند و آن‌قدر خودشان را در لباس‌های گرم پیچیده‌اند که به‌سختی می‌توانید تشخیص دهید مرد هستند یا زن.

جالب اینجاست که به دلیل سرمای بسیار زیاد افراد کمی به یاکوتسک مسافرت می‌کنند و در نتیجه اطلاعات و فیلم‌های زیادی در خصوص زندگی در سردترین نقطه زمین موجود نیست. افرادی هم که به یاکوتسک سفر کرده‌اند مدعی هستند عکاسی در فضای باز در یاکوتسک به دلیل سرمای زیاد، کار بسیار دشواری است.

البته تمامی جوانب زندگی در سردترین نقطه زمین سخت‌و‌دشوار نیست و این شهر نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر دارای مدرسه، دانشگاه، هتل، رستوران و یک فرودگاه با یک باند فرود ۲۵۰۰ متری است.

یاکوتسک در سال ۱۶۳۲ میلادی توسط نیروهای قزاق بنا شده است و در‌حال‌حاضر جمعیت یاکوتسک چیزی حدود ۲۱۰ هزار نفر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟