چرا فروشگاه های سوییس بابت کیسه های پلاستیکی پول می گیرند؟

 بعد از این که مجلس سوییس قانون Law ممنوعیت استفاده از کیسه پلاستیکی در فروشگاه‌ها را تصویب نکرد، دو سوپرمارکت زنجیره‌ای که از بزرگ‌ترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای این کشور به شمار می‌روند اعلام کردند، بابت کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف پول می‌گیرند.

به گزارش «د لوکال»، مجلس سنای سوییس لایحه ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی در سراسر این کشور را رد کرد و گفت، ترجیح می‌دهد مغازه‌ها خودشان داوطلبانه در این باره تصمیم بگیرند.

در نتیجه دو غول فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سوییس اعلام کردند، از این به بعد برای کیسه‌های یک بار مصرف پلاستیکی پول می‌گیرند، و برنامه‌شان این است که استفاده از آن‌ها تا 80 درصد کاهش یابد.

یکی از این دو فروشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقاتی انجام داده که نشان می‌دهد، 4 تا از هر 5 خریدار در صورتی که ناچار به پرداخت پول شود، از کیسه‌های پلاستیکی صرفنظر می‌کند و در نتیجه، از چند روز دیگر در 10 تا از شعبه‌هایش در زوریخ بابت هر کیسه 5 سنتیم (واحد پول خرد سوییس) می‌گیرد و این روال را از بهار 2017 در 850 فروشگاهش در سراسر کشور به اجرا در می‌آورد. فروشگاه دیگر نیز از حدود یک ماه دیگر، برنامه‌ای مشابه را در تمام شعبه‌هایش پیاده می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟