هوای تهران امروز هم نا سالم است

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی Health افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)،۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران روزسه شنبه به خبرنگارایرنا گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲,۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز با ۱۲ عدد افزایش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۱۲۷ قراردارد و ناسالم برای گروه های حساس است.
محمد رستگاری با اشاره به کاهش آلاینده منوکسید کربن از۴۴به ۴۲در ۲۴ ساعت گذشته افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز در این مدت از ۸۶به۹۵ افزایش داشته است.
وی گفت: ایستگاه های میدان امام خمینی (منطقه ۱۲) با شاخص ۱۷۱،شهرداری منطقه ۱۵با شاخص ۱۵۵و پارک قائم (منطقه۱۸) باشاخص ۱۵۲بیشترین میزان آلودگی شهر تهران را در ۲۴ساعت گذشته داشتند.
رستگاری یادآور شد: اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴)شهرداری منطقه ۱۶و دانشگاه تهران (منطقه ۶) نیز به ترتیب با شاخص۳۹،۳۱ و ۶۰کمترین میزان آلودگی شهر تهران را دراین مدت داشتند.
معاون اداره کل محیط زیست استان تهران به عموم شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی توصیه کرد با توجه به شرایط کیفی هوا از فعالیت در فضای باز و تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟