مرگ خونین توله خرس در بلده نور + عکس تلخ

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: یک قلاده توله خرس در مسیر جاده روستای دویلات –فرید از بخش بلده شهرستان نور در اثر تصادفات جاده‌ای به شدت آسیب دید و تلف شد.

وی افزود: جنسیت این توله خرس تلف شده نر و حدود دوساله می‌باشد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش گفت: این چهارمین خرسی است که امسال در استان مازندران تلف شده است.

وی افزود: دوقلاده از این خرس‌ها که بالغ بوده در اثر اصابت گلوله از سوی شکارچیان در گلوگاه و آمل تلف شده و دو قلاده دیگر که توله بوده اند در اثر تصادفات جاده‌ای در کجور نوشهرو بلده نور تلف گردیدند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش گفت: دو قلاده خرس بالغ نیز که در تله سیمی در منطقه نمارستاق آمل و بلده نور گرفتار آمده بودند توسط تیم امداد ونجات حیاتوحش محیط زیست مازندران زنده گیری و در طبیعت رهاسازی شدند.

کوروس ربیعی گفت: تعارضات حیات وحش و بویژه خرس‌ها در سال جاری به دلیل خشکسالی و کمبود مواد غذایی در طبیعت زیاد شده و این سبب شده تا خرس‌ها به سمت حاشیه روستا‌ها و باغات هجوم آورده و دراین شرایط توله‌ها به دلیل بازیگوشی و کم تجربه بودن دچار آسیب و تلفات جاده‌ای شده و تعدادی دیگر از خرس‌ها در تله کشاورزان و باغداران گرفتار و یا مورد شکار غیرقانونی قرار گرفته شده اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش از همه دوستداران حیات وحش، کشاورزان و باغداران درخواست کرد از آسیب رسانی به این گونه ارزشمند، کمیاب و حفاظت شده خوداری نمایند تا شرایط پیش آمده ناشی از کمبود موادغذایی درسال جاری سپری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟