گربه های استرالیایی خطر بزرگی برای  محیط زیست شده اند

 در سال 1906 ای.جی کمپبل که یک پرنده شناس است گفت : ورود گربه‌های خیابانی به یک منطقه معمولا با کاهش سریع و شدید گونه بومی پرندگان همراه است. وی در  آن سال درخواست کرد برای جلوگیری از انقراض پرندگان بومی طرح نابودی گربه‌ها اجرا شود، اما این طرح با مخالفت مواجه شد.

اکنون استرالیا پس از صد سال و برای اولین بار آمار دقیقی از میزان مرگ و میر پرندگان توسط گربه‌ها گرد‌آوری کرده‌است که براساس نوع رژیم غذایی گربه‌های خیابانی انجام گرفته و نشان می‌دهد هر گربه خیابانی در استرالیا در پنج روز دو پرنده می‌خورد.

این نقشه نشان می‌دهد گربه‌های خیابانی استرالیا در فضاهای طبیعی 272 میلیون پرنده را در سال می‌کشند و میزان کشتار آنها در مناطق خشک‌تر و مرکزی‌تر استرالیا بیشتر است. محققان همچنین در مناطقی که انسان در آن حضور دارد، مانند حواشی شهرها، سالانه 44 میلیون پرنده کشته می‌شوند و گربه‌های خانگی نیز در سال 61 میلیون پرنده را از بین می‌برند. مجموع این تعداد به 377 میلیون پرنده در سال می‌رسد و این به آن معنی است که روزانه یک میلیون پرنده در استرالیا توسط گربه‌ها کشته می‌شوند.

همچنین محققان دریافته‌اند گربه‌ها نزدیک به 330 گونه پرنده بومی استرالیایی را نابود می‌کنند، یعنی برابر نیمی از گونه‌های پرنده ساکن در استرالیا. در مناطق دورافتاده و طبیعی 99 درصد از پرندگان کشته شده توسط گربه‌ها، بومی استرالیا هستند و نتایج نشان می‌دهد گربه‌ها، 71 گونه از 117 گونه پرنده در معرض انقراض استرالیا را از بین می‌برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟