تمرینی برای زندگی در لحظه حال

 می خواهیم‌ با این تمرینات شما را به بودن در لحظه حال تشویق کنیم.

به گزارش رکنا ، این تمرینات را انجام دهید و مطمیٔن باشید می‌توانید علاوه بر اینکه از گذشته و آینده رها شوید قدرت تمرکزتان را بالا ببرید.

در نهایت سعی کنید در طول روز هرکاری که می‌کنید فقط به همان کار توجه کنید. بعد از گذراندن این ۵ روز شما یاد می گیرید که چگونه از شر نارضایتی از گذشته و ترس ار فردا خلاص شویم و چگونه در زمان حال زندگی کنیم

تمرین روز اول

روز اول از تمرین در لحظه حال بودن:

۱- با تمام توان خود روی یک چیز تمرکز کنید و توجه تان به آن باشد.

منظور از چیز، هرچیز تصادفی مانند مداد یا صندلی نیست. تمرکز کردن روی آنها با تمام توان بسیار بی‌معنی و خسته کننده خواهد بود.

منظور چیزی در طبیعت است. این چیز می‌تواند یک درخت، یک گل یا یک موجود طیبعی زنده باشد.

با تمام توان خود به آن خیره شوید. تمام جزیٔیات کوچک آن را مشاهده کنید.

مثال:

اگر خواستید روی یک درخت تمرکز کنید، تماشا کنید که چگونه هر برگ به صورت جداگانه حرکت می‌کند. در خطوط و بافت برگ‌ها زوم کنید و ببینید که چه تعداد رنگ‌های مختلف سبز در کنار هم دیده می‌شود. به رقص شاخه‌ها در باد نگاه کنید و به صدای زمزمه باد در میان برگ‌ها گوش دهید.

تمرین روز دوم

به روز دوم‌ از تمرین لحظه حال خوش آمدید.

هرروز هر بار ده دقیقه مراقبه داشته باشید.

نگران نباشید، فقط ده دقیقه.

فکر نمی‌کنیم شما آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید حتی ۱۰ دقیقه از روز را مراقبه کنید.

شما لازم نیست یک یوگاکار حرفه‌ای باشید تا بتوانید مدیتیشن کنید. هرکس می‌تواند این کار را انجام دهد و این کار واقعا بهترین راه برای تمرکز شما در لحظه حال است.

این تمرین به شما کمک می‌کند که بتوانید روی کارهای روزمره‌ای که انجام می‌دهید تمرکز کنید. تمرکز کردن به ما یاد می‌دهد چگونه در زمان حال زندگی کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟