چگونه رابطه مؤثری با همسر خود داشته باشید؟

چگونه یک زن آن چیزی را که می خواهد بدست می آورد در حالی که شریک زندگی اش را نیز به خواسته‌اش می رساند؟

به گزارش رکنا ، در ادامه به نکات مهم روابط درست همسران پرداخته ایم.

ایجاد ارتباط برای زیر نفوذ خود قرار دادن و زرنگی

گاهی اوقات ما یک رابطه را برای به‌دست آورن خواسته‌هایمان آغاز می‌کنیم خواه طرف مقابل توانایی برآوردن آن را داشته باشد و خواه نداشته باشد. قهر می‌کنیم، اخم می‌کنیم، تهدید می‌کنیم، چاپلوسی می‌کنیم و آنچه در توان داریم برای ایجاد احساس ناراحتی در طرف مقابلمان انجام می‌دهیم. این نوع رفتار، گرچه ممکن است به‌طور موقتی مؤثر باشد، اثر بسیار ناگواری در طولانی مدت بر سلامت رابطه خواهد گذارد. آن را رها کنید، برای خواسته و پیشنهادات نفر دیگر احترام قائل گردید. اگر او نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند، ببینید می‌توانید خودتان آن را به خود بدهید.

ایجاد ارتباط برای فریب دادن

با اینکه نیازی به گفتن ندارد، این یکی از خطرناک‌ترین انواع رفتار است که بسیاری از رابطه‌ها را نابود می‌کند. دروغ‌ها، گزافه‌گویی‌ها، بازی دادن‌ها و نیرنگ‌های متداول همگی باعث پریشانی و رنجش می‌گردند.

آنها بنیان رابطه را به لرزه درآورده و در نهایت شکافی عمیق در اعتماد بوجود می‌آورند. نسبت به خطر آن هوشیار بوده و پیش از اینکه آغاز شود متوقفش سازید. اگر این چیزی است که برای شما آشنا بنظر می‌رسد، ابتدا آن را در رفتارهای خودتان مورد سنجش قرار دهید. اگر صادق و رک باشید، دیگر مایل به پذیرش فریب دیگران نخواهید بود. در روابط خود راستی و درستی را پیشه کنید.

ایجاد ارتباط با پیغام‌های متناقض

پیام‌های متناقض ـ چیزی را گفتن و چیز دیگری را انجام دادن ـ یک فرم بسیار رایج فریب و نیرنگ می‌باشد. همچنین این می‌تواند بصورت قول دادن لفظی یا عملی و انجام ندادن آن دربیاید. پیغام‌های متناقض باعث پریشانی بسیار می‌گردند. همیشه به اعمال فرد توجه نمایید. معمولاً اعمال نسبت به گفتار همترازی بیشتری با حقیقت دارند. اگر گفتارشان با اعمالشان در تناقض بود، آنچه که گفته می‌شود را نادیده پندارید. درک کنید که شخص دارای تعارض بوده و اجازه ندهید شما را نیز دچار آن احساس نماید.

راه حل های دو مشکل اصلی در روابط

هیچ رابطه‌ای بدون برقراری ارتباطات مؤثر دوام زیادی نخواهد آورد. ما در سراسر روز صحبت می‌کنیم (و گوش می‌دهیم)، اما تنها بخش کوچکی از ارتباط ما بصورت گفتاری رخ می‌دهد. بیشتر اوقات تصور می‌کنیم که دیگران گفته‌های ما را گوش داده و متوجه می‌شوند، اما عمدتاً این موضوع صحت ندارد. اغلب شخص دیگر در حال اندیشیدن به آنچ یزی ایست که می‌خواهد در جواب صحبت‌های شما بگوید، و نوعی خیالپردازی که هیچ ارتباطی به موضوع مورد بحث ندارد را در ذهن خود می‌پروراند. هنگامی که نزاع می‌کنیم، می‌خواهیم بیش از پیش فهمیده شویم و واژگان همانند تیر به جلو و عقب به پرواز درمی‌آیند. در این شرایط، تجزیه و تحلیل مسئله می‌تواند دور از ذهن گردد.

بنابراین اسرار ارتباط مؤثر چیست؟ به دو مشکل اساسی در ارتباطات و نحوه حل آنها توجه نمایید. بعد از این مرحله خواهید توانست پایه های بهترین نوع رابطه‌ای که تا به حال تصورش را می‌کردید را بنیان نهید.

مشکل اول: می‌خواهید حق را به‌خود داده و ثابت کنید که دیگری در اشتباه است

پیش از آنکه بتوانید یک ارتباط مؤثر را آغاز کنید، باید نگاهی موشکافانه به قصد و غرض خود بیندازید. آیا برای اینکه توسط دیگران فهمیده شوید ارتباط برقرار می‌کنید، برای بدست آوردن خواسته‌ها، یا هدف دیگری را فرا سوی سخنانی که در حال بیان آنها هستید دنبال می‌کنید؟ بسیاری از زوج‌ها به مرحله‌ای می‌رسند که فقط می‌خواهند ثابت‌کننده حق با آنها بوده و نفر دیگر در اشتباه است (و همیشه این‌طور بوده است).

این نوع رابطه همانند نبرد می‌ماند. این سخنان مملو از خشم و سرزنش بوده و سبب می‌گردند نفر دیگر احساس کوچکی نماید. حرف‌های رد و بدل شده در چنین رابطه‌ای هرگز گوش داده نمی‌شوند. هرچند که آنچه با صدای واضح و بلند خوانده می‌شود خشم و عدالت موجود در فراسوی مراودات است. جهت رفع این مشکل، تصمیم بگیرید همدیگر را سرزنش نکنید و به صحبت‌های یکدیگر با خلوص نیت گوش دهید. تصمیم بگیرید که درصدد ثابت کردن چیزی برنیامده و در عوض راهی برای ایجاد یک پل برای درک متقابل پیدا نمایید. این تصمیمات در موفقیت یک رابطه بسیار مفید واقع خواهند شد.

مشکل دوم: قادر نیستید به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید

به‌یاد داشته باشید که یک ارتباط فقط از صحبت کردن تشکیل نشده بلکه شامل شنیدن و گوش دادن به آنچه که در حال بیان است نیز می‌باشد. ما می‌توانیم کارهای زیادی برای آموختن هنر گوش دادن انجام دهیم، اما برای آغاز، بسیار مهم است که بدانیم اگر فردی بخواهد نقطه نظرات خود را کنار گذاشته و حقیقتاً آماده دانستن درون و افکار دیگران گردد، آنگاه از روی صداقت آنچه که در حال گفتن است را فقط باید «بشنود.» این کار خیلی هم آسان نیست.

بسیاری از ما آنچه که می‌شنویم را به‌سرعت تعبیر و تفسیر کرده و آن را در یک شکاف آماده قرار می‌دهیم. برخی صحبت‌ها را تحریف می‌کنند. برخی تظاهر به گوش دادن می‌کنند درحالی‌که سرگرم افکار خود هستند. یک راه حل برای این مشکل آن است که برداشت خود را از صحبت‌های دیگران برای آنها تکرار نمایید. بگذارید بدانند که ارتباطات آنها چگونه درون ذهن شما تفسیر می‌گردند. اجازه دهید دیگران پیغام‌های خود را با استنباط شما منطبق سازند. و در نهایت، راغب حقیقی شنیدن منظور آنها باشید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟