بخشش قاتل 20 ساله در قزوین

به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان قزوین، مراسم تقدیر از خانواده مقتول مرحوم (ع _ر) 37 ساله که از قصاص قاتل The Murderer (ع _ج) 20 ساله گذشت کردند برگزار شد.

این مراسم با حضور بیژن شیبانی رییس شورای حل اختلاف و معاون قضایی دادگستری استان قزوین، اعضای مصالحه قتل Murder عمد شوراهای حل اختلاف استان، خیران و خانواده مرحوم (ع_ر) برگزار شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین در ابتدای این مراسم ضمن پاسداشت اقدام خداپسندانه خانواده مقتول اظهار داشت: مطمئناً اجر معنوی این اقدام خیر شامل حال مرحوم و خانواده اش خواهد شد.

بیژن شیبانی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم هیچ وقت در جامعه شاهد بروز اتفاقات اینگونه و قتل کسی نباشیم تا خانواده ای را راضی به گذشت در این خصوص کنیم.

وی در ادامه افزود: شناخت دقیق از زندگی باعث می شود انسان بتواند عادی و به دور از هر تنشی و بروز حادثه Incident ای که دل انسان را بیازارد در جامعه زندگی کند.

این مسئول با اشاره به اقدامات اعضا و دبیران شورای حل اختلاف جهت اعلام رضایت خانواده مقتول اظهار داشت: بعد از عبادت خداوند هیچ چیز بهتر از اصلاح ذات البین نیست و خیران و افرادی که در این راستا گام برمی دارند کار بزرگی را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: دعوت به مصالحه و سازش کار سخت و در عین حال با ارزش است که خداوند توفیق آن را به هر شخصی نمی دهد و کسانی که در این راه گام برمی دارند باید همیشه شکرگزار این توفیق الهی باشند.

شیبانی تصریح کرد: فردی که نفسی را از مرگ نجات می دهد در واقع جامعه ای را نجات داده است و این کار مهم، قابل گنجاندن در کلام و سخن نیست.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش خاطرنشان کرد: این امر مهم نه تنها در پرونده های قتل بلکه در تمامی پرونده های ارجاعی به شورا باید نهادینه شود.

این مسئول با اشاره به تاکید دین اسلام بر رفع اختلافات بین همنوعان یادآور شد: ارزش اصلاح ذات البین نه تنها در دین اسلام بلکه در تمدن باستان ایران نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات خوب اعضا و دبیران شورای حل اختلاف استان در راستای تحقق فرهنگ صلح و سازش در پرونده ها بیان کرد: خوشبختانه در سطح استان اقدامات بسیاری در جهت آزادی Freedom زندانیان و مصالحه و سازش بین پرونده ها از جمله پرونده های قتل صورت گرفته است.

رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه افراد بسیاری به دلیل بدهی ها و مشکلات مالی در زندان Prison به سر می برند گفت: امیدواریم با کمک خیران در این حوزه نیز، شاهد آزادی این زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده باشیم.

قنبری مسئول مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان نیز طی سخنانی ایثار و گذشت را یکی از بهترین فضائل اخلاقی دانست و گفت: امام علی (ع) فرمودند: من برانگیخته شدم تا فضائل اخلاقی را به اوج برسانم.

قنبری تصریح کرد: این اقدام خانواده مرحوم مقتول، ذخیره آخرتی برای آن ها خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرانی که در راستای طلب گذشت خانواده مقتول گام برداشتند اظهار داشت: خیران و مسئول زندان مرکزی بیشترین اقدام را جهت اعلام رضایت خانواده مقتول برداشتند و در واقع می توان گفت مسئولان زندان خط شکنان تحقق این امر مهم هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟