ارتباط خوش بینی با طول عمر

به گزارش رکنا، در مطالعه‌ای بر روی 160 هزار نفر از زنان با سنین بالا افرادی که بالاترین میزان خوش‌بینی را داشتند، 5.4 درصد طول عمر بیشتری نسبت به افرادی داشتند که کمتر خوش‌بین بودند.

هیامی کوگا، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: بیشتر تحقیقات نشان می دهد که افرادی که خوش بین تر هستند در دنیای واقعی زندگی نمی کنند و به نوعی برای دیدن اتفاقات مثبت بیشتری در آینده آمادگی دارند.

وی می گوید تا حدی ممکن است این مسئله دلیلش این باشد که مردم معمولاً خوش‌بینی را افزایش توانایی حل مشکلات و مقابله با چالش‌ها می‌دانند.

این تحقیق که اخیراً در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شده است، یکی از اولین مطالعاتی است که خوش‌بینی را با طول عمر در جمعیت‌های متفاوت نژادی و قومی مرتبط می‌کند.

کوگا و همکارانش 159255 زن شرکت کننده در طرح سلامت زنان را مورد مطالعه قرار دادند. این زنان 83درصد سفیدپوست غیر اسپانیایی، 9درصد سیاه‌پوست، 4درصد اسپانیایی، 3درصد آسیایی، کمتر از 1درصد سرخپوستان آمریکایی یا بومی آلاسکا بودند.

سن این زنان 50 تا 79 سال بود که بین سال‌های 1993 تا 1998 در این پروژه ثبت‌نام کردند.

عوامل موثر بر طول عمر

محققان عوامل دیگری را در نظر گرفتند که می تواند به طول عمر طولانی تر منجر شود، از جمله سن، تحصیلات، وضعیت تاهل، درآمد سالانه خانواده، سلامت روان و غیره. آنها همچنین چگونگی تأثیر عوامل سبک زندگی بر نتایج را ارزیابی کردند.

کوگا و همکارانش اعلام کردند که تاثیر خوش بینی ممکن است با تاثیر ورزش قابل مقایسه باشد.

کوگا می‌گوید: تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا افزایش خوش‌بینی می‌تواند به نوبه خود سلامتی و طول عمر را افزایش دهد یا خیر. ما می دانیم که خوش بینی به طور کلی در طول بزرگسالی نسبتاً پایدار است و در حالی که می تواند در کوتاه مدت در واکنش به شرایط مختلف تا حدودی تغییر کند، در دوره های طولانی تر تمایل دارد حتی در مواجهه با رویدادهای بسیار چالش برانگیز زندگی باقی بماند.

منبع : آی زندگی

کدخبر: 793713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟