آسمانخراش بدون پنجره نیویورک سوژه ای شگفت انگیز+ عکس

اما آسمانخراشی که در خیابان شماره ی ۳۳ توماس در منطقه ی سیویک سنتر قرار دارد، با بقیه ی آسمانخراش های این شهر یک فرق اساسی دارد. در این سازه هیچ پنجره ای دیده نمی شود! این سازه به اندازه ای عجیب است که حتی در شهری مثل نیویورک که وجود ساختمان های بسیار مرتفع در آن عادی است، وقتی مردم از کنار این آسمانخراش رد می شوند به آن خیره می شود و حسابی توجهشان را به خود جلب می کند، نه به خاطر بلند بودنش بلکه به دلیل ظاهر قلعه مانندی که دارد. 
اسمان خراش
آسمانخراشی بتنی که به جز چند محفظه ی تهویه، هیچ روزنه ی دیگری به دنیای بیرون ندارد! این ساختمان بلند بالا، متعلق به شرکت مخابراتیAT&T است و شما را درست یاد استحکامات و قلعه های دفاعی قرن های گذشته که در فیلم ها و کتاب ها دیده اید، می اندازد.
زمانی که در سال ۱۹۷۴ تصمیم به ساخت این قلعه گرفته شد، ای تی اند تی از جان کارل وارنک که طراح معمار بود خواست تا سازه ای بسازد که در برابر انفجارهای هسته ای مقاوم باشد. شاید به نظرتان عجیب باشد اما نگرانی هایی از آن دست، در آن دوران چندان عجیب غریب نبود و ای تی اند تی می خواست مطمئن شود که هم کارمندان و هم تجهیزاتش کاملا در امان خواهند ماند.
اسمان خراش
علیرغم این که آسمانخراش بدون پنجره نیویورک فقط ۲۹ طبقه دارد، اما به اندازه ی یک آسمانخراش ۴۰ طبقه بلند است چرا که تجهیزاتی که نیاز بود تا در این سازه جاسازی شوند، نیاز به امنیت و فضای بزرگی داشتند و به همین دلیل است که ارتفاع هر طبقه از اندازه ی استانداردی که برای ساختمان های دیگر رعایت می شود، بزرگ تر است.
علاوه بر این، هر طبقه می تواند وزن زیادی از وسایل و تجهیزات را تحمل کند. امرزوه شرکت ای تی اند تی در چند بلوک آن طرف تر این ساختمان کار می کند اما هنوزهم این ساختمان به عنوان دیتا سنتر (مرکز داده ای) تلفن ها استفاده می شود.
اسمان خراش
از زمانی که شرکت ای تی اند تی و پرسنل آن از این آسمانخراش بیرون آماده و نقل مکان کرده اند، دیگر کسی آسمانخراش بدون پنجره نیویورک را به نام این شرکت نمی شناسد و در واقع به نام خیابانی که در آن قرار دارد، شناخته شده است یعنی جایی به آدرس خیابان شماره ی ۳۳ توماس، سرنوشتی مثل بسیاری از تابلوهای تبلی­غاتی دیگر شهر نیویورک…برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟