آشنایی با کشور زیبای مونته نگرو + عکس های بی نظیر

کشور مونته نگرو با سواحل دیدنی، چشم اندازهای طبیعی بی نظیر و تنوع بالای غذایی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

تاریخچه
«مونته نگرو» از قرن هجدهم در زمان امپراطوری عثمانی، حکومت امیر نشینی مستقل بود که در سال ۱۸۷۸ میلادی به استقلال Esteghlal دست یافت و بعد از آن به نظام پادشاهی تبدیل شد. این کشور تا قبل از سال ۲۰۰۶ میلادی بخشی از پادشاهی صربستان به شمار می آمد و بعد از آن در سال ۲۰۰۶ میلادی اعلام استقلال کرد. حکومت این کشور در حال حاظر جمهوری و دارای نظام تک پارلمانی است. امروزه شهر «ستینیه» به عنوان پایتخت تاریخی این کشور شناخته می‌شود.
تاریخ-مونته-نگرو
موقعیت
بزرگترین شهر مونته نگرو، پایتخت آن یعنی «پودگوریتسا» با جمعیتی در حدود ۱۸۶ هزار نفر است. این کشور کوچک در جنوب اروپا و در کرانه ی دریای آدریاتیک واقع شده است. مونته نگرو در همسایگی آلبانی، بوسنی و هرزگووین وصربستان که در شمال شرقی آن واقع شده است، قرار دارد. بخش های شمالی این کشور بیشتر کوهستانی است و بلندترین قله ی آن یعنی بوبوتوف کوک، ۲۵۲۲ متر ارتفاع دارد. این کشور ۵ بخش و ۲۱ استان دارد.
مونته-نگرو
دین
دین اصلی این کشور مسیحیت است و مونته نگرویی ها از گذشته متعلق به کلیسای ارتدوکس صربی بوده اند. بعد از آن، دومین دین بزرگ این کشور با بیش از ۱۱۸ هزار نفر مسلمان، دین اسلام به شمار می آید.این مسلمانان بر اساس زبان مادری، به دودسته ی مسلمانان بوسنیایی و مونته نگرویی تقسیم می شوند. بعد از دین اسلام نیز، سومین دین غالب این کشور متعلق به کاتولیک ها است.
مذهب-مونته-نگرو
زبان
زبان رسمی این کشور مونته‌ نگرویی است. با وجود این، مردم به زبان‌های صربی، بوسنیایی، آلبانی و کرواتی نیز صحبت می‌کنند. طبق یک سرشماری در سال ۲۰۱۱ بیشتر مردم صربی را زبان مادری خود می‌دانند در حالی که ۳۷ درصد افراد، مونته نگرویی را زبان اصلی خود اعلام کردند. این دو زبان از جهات بسیاری به هم شبیه هستند. همچنین، به دلیل اقامت عده ی کمی از ایتالیایی ها در خلیج کوتور، در این منطقه زبان ایتالیایی نیز رایج است.
زبان-مونته-نگرو
طبیعت
خلیج «کوتور» در مونته نگرو، به عنوان یکی از زیباترین خلیج های قاره ی اروپا شناخته می شود. همسایگی با دریای آدریاتیک و موقعیت جغرافیایی این کشور موجب تنوع بالای گونه های حیوانی و گیاهی این کشور شده است. مونته نگرو از لحاظ زیبایی طبیعی بسیار غنی است و مناظر طبیعی فوق العاده ای دارد. دریاچه ی اسکادار، ساحل موگرن، غار لیپا و پارک ملی لووسن تعدادی از این جاذبه ها هستند. در این کشور ۲۰ هزار گونه پروانه، خرس قهوه ای، بز کوهی، سگ خالدار، فالکون و گوزن وجود دارد.
طبیعت-مونته-نگرو
غذاها
غذاهای مونته نگرو تحت تاثیر اقوام مختلفی بوده است و تنوع بسیار زیادی دارد. به صورتی که غذاهای شمال این کشور با بخش مرکزی آن کاملا متفاوت است. غذاهای مونته نگرو به طور کلی از ایتالیا، ترکیه، صربستان، عراق، مجارستان و اروپای مرکزی الهام گرفته اند. در این میان، غذاهای ترکی بیشترین تاثیر را در ذائقه ی غذایی این کشور گذاشته است. در حالی که در پخت نان های خانگی، ایتالیا بیشترین تاثیر گذاری را در مونته نگرو داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

غذای-مونته-نگرو

کدخبر: 295784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟