همه چیز درباره میدان محبوب پلازا مایور + عکس های دیدنی

میدان پلازا مایور در مادرید مشهورترین میدان این شهر است که نام آن در طول زمان بارها تغییر کرده است، با این حال در آخر به همین نام (Plaza Mayor Square) تغییر پیدا کرد.این میدان در طول دوره Hasburg ساخته شد و فقط چند قدم با میدان مشهور دیگر مادرید به نام Puerta del Sol فاصله داشت. این میدان در ابعاد ۱۲۹ در ۹۴ متر است و بوسیله ی یک ساختمان ۳ طبقه مسکونی با ۲۳۷ بالکن که رو به میدان است، محاصره شده است و به طور کلی، ۹ ورودی دارد.
پلازا مایور در آن زمان، با باغ هایی تزیین شده بود که در سال ۱۹۳۶، برداشته شد. در وسط این میدان، یک مجسمه ی برنزی از شاه فیلیپ سوم وجود دارد که در سال ۱۹۱۶ بوسیله ی Jean Boulogne و Pietro Tacca ساخته شد.
پالازا
ساختمان The Casa de la Panadería، ساختمانی فرهنگی و مربوط به شهرداری در بخش شمالی میدان پلازا مایور است.این ساختمان، ۴ طبقه از سطح زمین فاصله دارد و شامل یک طبقه ی بالایی به شکل اتاق زیر شیروانی است که در کناره ها بوسیله ی برج های زاویه داری احاطه شده است.
در قسمت وسطی این ساختمان، نماد بزرگی از آرم اسپانیا یعنی آرم قدیمی و سلطنتی اسپانیا وجود دارد. پلازا مایور صحنه ی اتفاقات و رویدادهای عجیب و غریب و بیشماری بوده است. بازارهای کریسمس، بازی های فوتبال، مراسم گاوبازی اسپانیایی ها و… همه و همه در این میدان اتفاق افتاده اند.
در میدان پلازا مایور در مادرید همچنین مغازه ها و کافه های سنتی زیادی وجود دارد، این میدان حالا جذابیت بسیار زیادی در بین مردم و گردشگرها دارد و به یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی مادرید تبدل شده است که سالانه هزاران بازدید کننده را به دیدن خود می کشاند.
پالازا
ساندویچ کالاماری ای که باید بخورید!
ساندویچ کالاماری (The Calamari Sandwich)، یکی از پختنی های مخصوص شهر مادرید اسپانیا است. این ساندویچ ویژه شامل تکه ای نان است که در آن کالاماری هایی که در آرد و تخم مرغ خوابانده شده و بعد سرخ شده اند، تشکیل شده است. گاهی اوقات روی این مواد، آبلیمو و سس مایونز هم اضافه می کنند. این ساندویچ به اندازه ای در مادرید معروف است که تقریبا در همه ی رستوران ها و کافه های آن به چشم می خورد و البته، یکی از غذاهای معروف میدان پلازا مایور در مادرید هم هست. بعد از گشت و گذاری در شهر مادرید و بازدید از مناطق دیدنی آن، هیچ چیزی بهتر از توقفی در مرکز تاریخی شهر و میل کردن یک ساندویچ کالاماری نیست!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟