حقایقی باورنکردنی از شهر  زیبای تورنتوی کانادا + عکس های دیدنی

شهر تورنتو یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی دنیاست به طوریکه از حدود ۱۱ هزار سال پیش و در عصر یخبندان، سکونت انسان ها در این شهر شروع شده است.
اسم تورنتو از کلمه ای سرخپوستی به نام Tkaronto گرفته شده است. این شهر ۷۶ متر از سطح دریا بالاتر است.

حقایقی درباره تورنتو
تورنتو با ۵ میلیون جمعیت، بزرگترین و پر جمعت ترین شهر کانادا محسوب می شود و هر سال بیشتر از ۴۰ میلیون گردشگر را جذب خود می کند.
تورنتو آب و هوای بسیار خوبی دارد و میانگین کمترین دمای آن منفی ۴ درجه و میانگین بیشترین دمای آن ۲۱ درجه است. البته در سال ۱۹۸۱، این شهر سردترین دما را در تاریخ خود تجربه کرد، دمایی معادل ۳۲ درجه زیر صفر!
حقایقی درباره تورنتو
حقایقی درباره تورنتو
از آنجا که کانادا از استان های انگلیسی زبان و فرانسوی زبان تشکیل شده است، بیشتر از ۳۰ درصد مردم این شهر می توانند علاوه بر زبان انگلیسی و فرانسوی، به یک زبان دیگر هم صحبت کنند.
تورنتو شهری چند ملیتی است طوری که ۱۱ درصد آن را چینی ها، ۸ درصد آن را سیاه پوست ها و حدود ۱۶ درصد آن را مردم آسیای جنوبی تشکیل میدهند.
تورنتو سومین شهر مهاجر پذیر دنیاست. رتبه ی اول مربوط به دبی با ۷۱ درصد مهاجر، جایگاه دوم شهر میامی با ۶۰ درصد و رتبه ی سوم مربوط به تورنتو با ۵۰ درصد مهاجر است.
در شهر تورنتو مذاهب مختلفی مثل اسلام و مسیحیت وجود دارد با این حال حدود ۵۷ درصد مردم این شهر را مسیحیان تشکیل می دهند.
طولانی ترین خیابان جهان در تورنتو قرار دارد. نام این خیابان Yonge است و قدمت آن به سال ۱۷۹۴ بر می گردد.
حقایقی درباره تورنتو
نماد شهر تورنتو، برج سی ان تاور (CN Tower) است که در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد و تا ۱۰ سال پیش، بلندترین برج جهان محسوب می شد. این برج هر سال ۲ میلیون بازدید کننده دارد.
باغ وحشی که در تورنتو وجود دارد با ۱۶ هزار جانور، سومین باغ وحش بزرگ دنیا است.
بزرگ ترین و طولانی ترین زیرگذر جهان به نام Path در تورنتو قرار دارد. این زیر گذر که حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد از خیابان های بیشماری می گذرد. ۵ ایستگاه مترو در زیر این زیر گذر قرار دارند.
۷ درصد شغل مردم تورنتو را رستوران داری و کافه داری تشکیل می دهد، این شهر برزگ بیشتر از ۸۵۰۰ رستوران و کافه را در خود جای داده است.
فرودگاه Pearson کانادا، شلوغ ترین فرودگاه کانادا و چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟