زیباترین کاخ های سلطنتی جهان را ببینید +عکس های دیدنی

کاخ باکینگهام، لندن
کاخ باکینگهام در لندن قرار دارد و اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا به حساب می آید. کاخ باکینگهام یکی از بزرگ ترین و زیباترین کاخ های سلطنتی جهان می باشد که به عنوان مرکزی برای برگزاری رویدادهای عمومی و مهمانی Party های سلطنتی و همچنین برای برگزاری جشن های ملی مورد  استفاده قرار می گیرد و به همین خاطر برای بریتانیایی ها اهمیت زیادی دارد و مورد توجه خاص آنها واقع شده است. این کاخ دارای طراحی های ویژه ای است و با آثار هنری و زینتی خاصی تزیین گردیده است که از جمله آنها می توان به استفاده گسترده از سنگ های مرمر با نمای رنگارنگ و لاجوردی های آبی و صورتی که به پیشنهاد سر چالز لانگ در سده نوزدهم انجام شده است، اشاره کرد. این کاخ در دوره ای از زمان به دستور ادوارد هفت با طرح های عصر طلایی اروپا به رنگ کرم و طلایی نوآرایی و نوسازی شده است. از ویژگی های خاص این کاخ، تزیین شدن اتاق های کوچکتر به شیوه سلطنت چینیان است. این باغ از جمله بزرگترین باغ های شخصی لندن به شمار می آید.
1__hamgardi_کاخ باکینگهام، لندن

قصر نوی شوان شتاین

قصر نوی شوان شتاین در قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا که خود این استان در جنوب کشور آلمان قرار دارد توسط پادشاه وقت باوریا به نام لودویگ دوم (بایرن) بنا نهاده شده است. این قصر بعداز گذشت این سال ها حال به مکانی تاریخی برای بازدید گردشگران و توریستان تبدیل شده است و سالانه حدود 1.4 میلیون نفر از این قصر مجلل و تاریخی بازدید به عمل می آورند و از زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان به شمار می آید.
1__hamgardi_قصر نوی شوان شتاین

رویال پالاس، مادرید

رویال پالاس محل اقامت پادشاه اسپانیا است که وسعتی حدود 135000 متر مربع با 2800 اتاق دارد. این قصر همچنان از زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان است که محل میهمانی های رسمی و جشن های ملی است. رویال پالاس مکانی است برای اقامت پادشاه اسپانیا که این کاخ در زمینی به مساحت 135000 مترمربع بنا شده است و این کاخ دارای 2800 اتاق می باشد. رویال پالاس هنوز هم به عنوان محلی برای برگزاری میهمانی ها و جشن های ملی استفاده می شود.
1__hamgardi_رویال پالاس، مادرید

کاخ شون برون، وین

این کاخ یکی از اقامتگاه های تابستانی پادشاهان اتریش در وین که پایتخت اتریش می باشد، به حساب می آید. این کاخ در سال تا سال 1960 ساخته شده است و به چشمه زیبا مشهور است، هم اکنون یکی از آثار فرهنگی اتریش به شمار می آید. کاخ شون برون دارای حدود 1400 اتاق می باشد و این اتاق ها به سبک روکوکو تزیین گردیده اند و از جاذبه های مهم گردشگری وین است. کاخ ها و باغ هایی که توسط پادشاهان این کشور ساخته شده است تداعی کننده آمال و آرزوها و سلیقه های آنها می باشد.
1__hamgardi_کاخ شون برون، وین

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی در شهر استانبول واقع شده است که این کاخ از زیباترین کاخ های سلطنتی جهان و از قصرهای معروف امپراطوری عثمانی است و از سال های 1465 تا 1853 به عنوان مرکز اداری امپراطوری مورد استفاده قرار می گرفته است. ساخت این قصر از سال 1459 و به دستور سلطان محمد فاتح آغاز گردید و تا سال 1465 ساخت آن به طول انجامید. این قصر به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که در آن قرار گرفته است (بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول) منظره و ویو بسیار زیبایی به تنگه بسفر را دارا می باشد.
1__hamgardi_کاخ توپکاپی

کاخ هولی روود، اسکاتلند

کاخ هولی روود در اسکاتلند واقع شده است و این کاخ از سده 15 میلادی به عنوان محلی برای اقامت خاندان سلطنتی بریتانیا مورد استفاده قرار می گرفته است و در حال حاضر به عنوان یکی از زیباترین کاخ های سلطنتی جهان و جاذبه های توریستی اسکاتلند معرفی می شود. این کاخ با استفاده از 96 پرتره از پادشاه تزیین گردیده است.
1__hamgardi_کاخ هولی روود، اسکاتلند

کاخ بزرگ، بانکوک

کاخ بزرگ در بانکوک پایتخت تایلند قرار گرفته است. این کاخ شامل مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی می باشد که از قرن هجدهم میلادی تا به امروز، محلی برای اقامت پادشاهان آن کشور به شمار می آید. بنای این کاخ از سال 1782 میلادی شروع شده و در طول سالیان متوالی بر وسعت آن افزوده شده و در حال حاضر این کاخ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و پر طرفدار بانکوک به حساب می آید.
1__hamgardi_ کاخ بزرگ، بانکوک

کاخ زمستانی، روسیه

کاخ زمستانی قصری است که در سن پترزبورگ روسیه قرار گرفته است. این کاخ از سال 1732 میلادی تا سال 1917 یه خاطر شکست و سقوط Fall تزارها به عنوان محلی برای اقامت آنها اختصاص یافته بود. در حال حاضر این کاخ بیش تر با عنوان موزه ارمیتاژ معرفی می شود.
 

1__hamgardi_کاخ زمستانی، روسیه


شهر ممنوعه

شهر ممنوعه شهری قدیمی است که در پایتخت کشور چین یعنی پکن قرار گرفته است و این شهر به عنوان یکی از آثار تاریخی و دیدنی این منطقه به حساب می آید. این شهر به گفته دیگران یکی از گسترده ترین و بزرگ ترین مجموعه معماری با چوب در جهان است. این شهر تعداد زیادی از قصرها و اتاق ها را در خود جای داده است به طوری که در مجموع تعداد اتاق ها چیزی بالغ بر 99995 اتاق است. در گذشته چینیان بر این باور بودند که امپراتوری آسمانی آنها دارای 10 هزار اتاق بوده است و به همین خاطر آنها نباید از این عدد پا فراتر می گذاشتند چون آن را نوعی توهین به امپراتوری آسمانی می دانستند و از این رو اتاق هایی که در شهر ممنوعه ساخته شده اند، حدود نیم اتاق کمتر از تعداد اتاق های کاخ آسمانی می باشد.
1__hamgardi_شهر ممنوعه چین

قصر هافبرگ، وین

قصر هافبرگ در گذشته و از سال 1279 اقامتگاهی برای قدرتمندترین افراد تاریخ اتریش بوده است که از میان آنها می توان شاهان سلسله های بزرگ و فرمانروایان امپراطور اتریش را نام برد. در حال حاضر نیز توریست هایی که از این مکان بازدید می کنند می توانند آثاری به جا مانده از زندگی روزمره آن پادشاهان را در این کاخ ها مشاهده کنند. برای نمونه وسایل ورزشی یکی از پادشاهان هنوز هم از چهارچوب درب آویزان شده است.
1__hamgardi_قصر هافبرگ، وین

کاخ ورسای

کاخ ورسای در شهر ورسای در نزدیکی پاریس قرار گرفته است و این کاخ به عنوان یکی از بزرگ ترین کاخ های سلطنتی جهان معرفی می شود. کاخ ورسای به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. 
1__hamgardi_ کاخ ورسای
کاخ گلستان

این کاخ در میدان ارگ تهران واقع شده است و شامل مجموعه ای از بناهاست. این کاخ در طول سالیانه متوالی به صورت تدریجی کامل شده است و نام آن از تالار گلستان که در عمارت خروجی قرار دارد، آمده است. این کاخ در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته جهانی سازمان یونسکو که در پنوم پن، پایتخت کامبوج بر گزار شد، به عنوان آثار تاریخی جهانی ثبت گردید. این اثر شانزدهمین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای می گیرد. کاخ گلستان فضایی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده است. آثار هنری این مکان الهام بسیاری از هنرمندان معاصر شده است. کاخ گلستان از جمله آثار ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و جزو شانزدهمین آثار ایرانی است که به رسیده است. این کاخ دارای فضایی از ارگ سلطنتی تاریخی است و آثار هنری که در آن به کار رفته است الهام بسیاری از هنرمندان معاصر را در خود جای داده است.

1__hamgardi_  قاجاریهکاخ گلستان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 273618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟