فهرست کامل تنقلات و خوراکی‌ های سیزده بدر

به گزارش رکنا، تعطیلات نوروز تمام شد و خانواده‌ها برای روز طبیعت یا همان سیزده بدر خوراکی های مختلفی را مصرف می کنند. سخت است که سیزده بدر و گذراندن یک روز در دامان طبیعت را بدون خوراکی و تنقلات تصور کرد. در این مطلب به شما می‌گوییم که چه نوع خوراکی و تنقلاتی را می‌توانید برای سیزده بدر همراه داشته باشید و میل کنید. خوراکی های سیزده بدر را در ادامه بشناسید.

انواع تنقلات و خوراکی برای سیزده بدر

در ادامه به انواع تنقلات و خوراکی برای سیزده بدر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- ذرت بو داده

ذرت بو داده یا پف فیل یکی از تنقلات سالمی است که برای کودکان هم هیچ ضرری ندارد. می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید و با اضافه کردن سس گوجه فرنگی یا کمی پنیر چدار طعم‌های مختلف آن را نوش جان کنید.

۲- انواع میوه

پرتقال و سیب از فصل زمستان هنوز هم در بازار وجود دارند. به جز این کیوی و خیار و نوبرانه‌های توت فرنگی و گوجه سبز و چغاله بادام هم می‌تواند در سبد خوراکی‌های سیزده بدر شما قرار بگیرد.

۳- آجیل

خوشبختانه هنوز از آجیلی که برای عید خریده بودید مقداری باقی مانده که می‌توانید مابقی آن را هم در دامان طبیعت و در کنار خانواده نوش جان کنید. می‌توانید میوه خشک هم همراه داشته باشید که جزو تنقلات سالم و بسیار خوشمزه به شمار می‌رود.

۴- بستنی؛ خانگی یا تجاری

هر چند که ممکن است در این روز باران ببارد یا هوا کمی هم خنک باشد اما به هر حال خوردن بستنی در روز سیزده بدر خالی از لطف نیست. هر چند می‌توانید از خانه هم بستنی درست کنید اما زیاد به دردسرش نمی‌ارزد. می‌توانید در همان محلی که هستید از انواع سوپرمارکت‌ها این محصول را خریداری کرده و نوش جان کنید.

۵- آبمیوه طبیعی

آب میوه‌ها هم می‌توانند یک نوشیدنی جذاب برای این روز باشند. بهتر است به جای انواع نوشیدنی‌های گازدار و نوشابه‌های انرژی زا آبمیوه خانگی تهیه کنید و با خود همراه داشته باشید.

۶- چیپس خانگی

چیپس هم جزو آن دسته از تنقلات است که بهتر است آن را از خانه تهیه کنید و همراه داشته باشید. برای این کار هم بهتر است آن را با روغن خیلی کم آماده کنید. می‌توانید از انواع ادویه و چاشنی هم برای طعم دار کردن چیپس‌ها استفاده کنید.

۷- کاهو سکنجبین

این یکی از تنقلات کاملا ایرانی است که معمولا بعد از ظهر سیزده بدر و بعد از خوردن غذا میل می‌شود و بسیار هم دلچسب و لذیذ است.

منبع: مجله دانستنی اکالا

کدخبر: 984812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟