آزمایشی که ابن سینا برای تاثیر استرس بر بدن انجام داد / فیلم

به گزارش رکنا، تمامی حس های بشر مفید هستند. از تمام احساسات می توان بهره برد و به کار گرفت تا پیشرفت کنیم. اینکه حسی برای شما مفید یا مضر باشد را فقطِ فقط خودِ خودت انتخاب می کنی؛ برای مثال حس استرس را می توان در جهت برنامه ریزی بهتر به کار گرفت یا از حس حسادت برای بهتر شدن و پیشرفت بهره جُست.

تاثیر استرس بر بدن

ابن سینا دانشمند ایرانی که در غرب با نام اویسینا نیز شناخته می شود و معمولا به عنوان پدر طب مدرن در نظر گرفته می شود در یکی از آزمایش هایش 2 بره را در قفس های جداگانه قرار داد. هر دو بره هم سن و هم وزن بودند و با یک غذا تغذیه می شدند. همه شرایط برابر بود جز یک چیز؛ او همچنین گرگی را در قفس سوم گذاشت که تنها یکی از بره ها بتواند ببیند. ماه ها بعد همان طور که به تغذیه و مراقبت از بره ها ادامه می داد بره ای که مدام گرگ را در قفس می دید بداخلاق و بی قرار شد و وزن کم کرد و حتی بیمار شد. درنهایت بره ای که می توانست گرگ را ببیند از بیماری مرد در حالی که بره دیگر سلامت ماند.

در این آزمایش ابن سینا به دنبال این بود که نشان دهد چگونه استرس خارجی می تواند بر سلامت جسمانی ما تاثیر بگذارد. این نشان می دهد که حتی برای ما به عنوان افراد و مهم تر از آن به عنوان کارآفرین، استرسی که در ذهن خود داریم مستقیما بر محیط ما تاثیر می گذارد و ما چگونه به آن واکنش نشان می دهیم. این بر انرژی، جسم و درنهایت تمام جنبه های بهره وری ما در زندگی تاثیر می گذارد.

کدخبر: 962266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟