راهکارهای طب سنتی برای افزایش وزن

به گزارش رکنا، راهکارهای طب سنتی برای افزایش وزن یکی از روش‌های رهایی از لاغری است. دلایلی فراوانی باعث می‌شود که شما به لاغری بیش از اندازه دچار شوید. در واقع عوامل جسمی و ذهنی بر روی چاقی و لاغری شما تاثیر دارند. لاغری بیش از اندازه سبب مشکلاتی مانند احساس خستگی، ریزش مو، خرابی دندان، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و غیره می‌شود.

 متخصصان طب سنتی، راهکارهایی برای افزایش وزن پیشنهاد داده‌اند که با استفاده از آن می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله راهکارهای طب سنتی را برای افزایش وزن برای شما شرح می‌دهیم تا با توجه به آن بتوانید وزن خود را به تعادل برسانید. پس اگر می‌خواهید به وزن ایده‌آلی دست پیدا کنید تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

چه دلایلی باعث به‌ وجود آمدن لاغری بیش از اندازه در بدن ما می‌شود؟

همانطور که گفته شد، عوامل جسمی و ذهنی در به‌وجود آمدن لاغری بیش از اندازه در بدن نقش دارند. این عوامل وزن شما را از تعادل خارج کرده و ممکن است مشکلاتی را در آینده برای شما به وجود بیاورد. دلایلی که باعث به وجود آمدن لاغری بیش از اندازه می‌شود، شامل:

    کم خونی

    اضطراب و استرس

    اختلالات هورمونی

    عوامل آب و هوایی

    افسردگی

    فعالیت بیش از حد بدن

    اشکال در هضم مواد غذایی

    به اندازه کافی غذا نخوردن

    و برنامه ورزشی نادرست است

این عوامل از دلایلی است که ممکن است شما را به کاهش وزن بیش از اندازه دچار کند. آشنایی با این عوامل به شما کمک می‌کند تا دلیل لاغری بیش از اندازه خود را تشخیص دهید و راه‌حلی برای آن بیابید. گاهی ممکن است به‌دلیل برنامه ورزشی نادرست به لاغری بیش از اندازه دچار شوید. شما می‌توانید بهترین برنامه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید تا وزرن خود را به تعادل برسانید.

گیاهان طب سنتی برای چاق شدن؛ از بهترین راهکرهای طب سنتی!

حال نوبت به معرفی روش‌هایی برای افزایش وزن در طب سنتی می‌رسد. استفاده از انواع گیاه،‌ برای افزایش وزن در طب سنتی رواج دارد. این گیاهان با خواصی که دارند به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن وزن خود را افزایش دهید. معمولا از این گیاهان به‌صورت دمنوش استفاده می‌‌شود تا تاثیر بهتری بر بدن بگذارد. البته لازم به ذکر است که این گیاهان در غذاها نیز استفاده می‌شود تا علاوه بر افزایش وزن، عطر و طعمی دلنشین را به غذا بدهد. در ادامه این گیاهان را به شما معرفی می‌کنیم تا برای بالا بردن وزن خود، از آن‌ها استفاده کنید. گیاهان افزایش وزن را بشناسید.

گیاه زنجبیل؛ یکی از بهترین گیاه‌ها برای افزایش وزن در طب سنتی!

زنجبیل نیز یکی از بهترین گیاه‌ها برای افزایش وزن است. زنجبیل به افزایش اشتها کمک می‌کند و باعث عملکرد بهتر سیستم گوارشی بدن شما می‌شود. معمولا در پخت غذا، دمنوش و چای از زنجبیل استفاده می‌کنند. طی تحقیقاتی که توسط محققانی در دانشگاه Kafrelsheikh University مصر انجام شده، از زنجبیل می‌‎توان برای افزایش وزن و درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی استفاده کرد. شما می‌توانید از این گیاه محبوب استفاده کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

گیاه جنسینگ؛ بهترین گیاه برای کاهش استرس و اضطراب!

عوامل ذهنی تاثیر بسیاری بر روی وزن شما دارند. درواقع عوامل ذهنی رابطه مستقیمی با بدن دارد و می‌تواند تغییراتی را در آن ایجاد کند. استرس و اضطراب از عوامل ذهنی است که باعث کاهش بیش از اندازه وزن شما می‌شوند. طی تحقیقات بالینی دانشمندان، جنسینک یکی از بهترین گیاهان برای کاهش اضطراب و استرس است.

 همچنین جنسینک در دسته گیاهان چاق‌کننده قرار دارد و استفاده از آن می‌تواند وزن شما را به تعادل برساند. نحوه استفاده از این گیاه به‌گونه‌ای است که می‌توانید آن را به‌‎صورت دمنوش و خام مصرف کنید. پس اگر از استرس و اضطراب رنج می‌برید؛ می‌توانید از گیاه جنسینگ استفاده کنید.

گیاه بهارنارنج؛ اشتها آورترین گیاه در طب سنتی برای افزایش وزن!

بهار نارنج یکی دیگر از محبوب‌ترین گیاهان طب سنتی است که برای افزایش وزن از آن بهره می‌برند. این گیاه طبع گرمی دارد و بسیار در فصل پاییز و زمستان پشنهاد می‌شود. این گیاه خوشبو به افزایش اشتها کمک می‌کند و بسیار مفید برای سیستم گوارشی بدن است. شما می‌توانید از گیاه بهار نارنج برای تهیه دمنوش استفاده کنید و وزن خود را افزایش دهید. پس دمنوش بهار نارنج را در وعده روزانه قرار دهید تا به افزایش وزن خود کمک کنید.

بهترین غذاها در طب سنتی برای افزایش وزن؛ لیست غذاهای متنوع برای چاق شدن!

برای افزایش وزن می‌توانید از لیست غذاهای طب سنتی استفاده کنید. با مصرف این غذاها می‌توانید وزن خود را به تعادل برسانید و سلامت بدنتان را حفظ کنید. بدن انسان برای افزایش وزن به چربی، انواع پروتئین، کربوهیدرات‌ها و غیره نیاز دارد. اگر بدنتان دچار کمبود ویتامین و کربوهیدارت شود؛ نمی‌توانید وزن خود را افزایش دهید. در ادامه لیست غذاهایی که برای افزایش وزن به آن‌ها احتیاج دارید را برای شما بیان می‌کنیم:

    حلیم با کنجد فراوان

    آبگوشت یا دیزی سنگی

    آش با گوشت فراوان

    گوشت بزغاله

    جوجه کباب

    شیر برنج که در وعده صبحانه برای افزایش وزن بسیار مناسب است.

    کله پاچه که بهتر است این غذا را در وعده صبحانه میل کنید.

    فرنی

از طریق این لیست می‌توانید با غذاهایی که وزن شما را افزایش می‌دهند آشنا شوید. این غذاها را می‌توانید در وعده‌های خود قرار دهید تا وزنتان را بالا ببرید. در استفاده از این غذاها بهتر است طبق برنامه‌ای مفید جلو بروید.

پودر چاق کننده طب سنتی؛ بهترین پودرها برای بالا بردن وزن!

استفاده از انواع پودر گیاهی نیز به بالا رفتن وزن شما کمکی بزرگ می‌کند. این پودرها معمولا از انواع گیاه و مواد مقوی تشکیل شده‌اند تا وزن شما را در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش دهند. این پودرها را باید طبق توصیه شرکت‌ها مصرف کنید تا تاثیر بیشتری بر وزن شما بگذارد. همچنین این پودرها را در میان وعده‌ها مصرف می‌کنند تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه بهترین پودر گیاهی برای افزایش وزن را برای شما لیست می‌کنیم.

پودر جنرال تونیک دینه؛ یکی از بهترین پودرهای گیاهی برای افزایش وزن!

جنرال تونیک دینه یکی از پودرهای گیاهی برای افزایش وزن است. این پودر دارای ویژگی‌هایی اعم از افزایش اشتها، افزایش انرژی، موثر در برابر سوء هاضمه و غیره است. این پودر مناسب تمام سنین است و در هر دوره‌ای می‌توان از آن استفاده کرد. نحوه استفاده از پودر بر روی این محصول نوشته شده تا به ‌راحتی بتوانید به مصرف آن بپردازید. پودر جنرال تونیک دینه را به‌راحتی می‌توانید در فروشگاه‌های کشور بیابید و از آن استفاده کنید.

لیست بهترین معجون‌ها برای افزایش وزن

برای افزایش وزن می‌توان از انواع معجون‌های مقوی بهره گرفت. معجون‌ها در طب سنتی برای افزایش وزن بسیار پیشنهاد می‌شوند و نتیجه‌ای فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورند. بعضی از معجون‌ها حاوی آجیل‌ و شیر هستند که برای افزایش وزن می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. در ادامه لیست معجون‌های مقوی را برای شما بیان می‌کنیم تا از طریق آن‌ها بتوانید وزن خود را بالا ببرید:

    معجون چاقی بادام زمینی و جو دو سر

    معجون کره بادام زمینی

    معجون شیر خشک

    معجون قهوه و شیر

    معجون شیک چهار مغز

    معجون هویج و گردو

این معجون‌ها به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را افزایش دهید. هرکدام از این معجون‌ها را می‌توانید در خانه درست کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

سوالات متداول:

دلایل لاغری بیش از اندازه چیست؟

کم خونی، اضطراب و استرس، اختلالات هورمونی، عوامل آب و هوایی، افسردگی، فعالیت بیش از و غیره از دلایل لاغری بیش از حد است.

لاغری بیش از اندازه موجب چه می‌شود؟

لاغری بیش از حد موجب احساس خستگی، ریزش مو، خرابی دندان، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و غیره می‌شود.

با چه راهکارهای طب سنتی وزن خود را افزایش دهیم؟

شما می‌توانید با استفاده از گیاهان دارویی، غذاهای مفید، معجون‌های مقوی، پودرهای گیاهی و غیره وزن خود را بالا ببرید.

بهترین معجون‌های طب سنتی برای افزایش وزن کدام است؟

معجون چاقی بادام زمینی و جو دو سر، معجون کره بادام زمینی، معجون شیر خشک، معجون قهوه و شیر، معجون شیک چهار مغز و غیره از بهترین معجون‌های طب سنتی برای افزایش وزن است.

بهترین غذاهای طب سنتی برای افزایش وزن چیست؟

حلیم با کنجد فراوان، آبگوشت یا دیزی سنگی، آش با گوشت فراوان، گوشت بزغاله، جوجه کباب، کله‌پاچه و غیره از بهترین غذاها برای افزایش وزن در طب سنتی است.

منبع: فیت کلاب

کدخبر: 960409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟