شما چه مدلی لوبیا پلو درست می کنین؟

به گزارش رکنا، شما لوبیا پلو با گوشت چرخی، کنجه ای یا با مرغ درست می کنید؟

مواد لازم :

برنج  3 پیمانه

گوشت خورشتی  350 گرم

لوبیا سبز   3 پیمانه

رب گوجه  3 قاشق غذاخوری

پیاز  2 عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه

روغن به میزان لازم

دارچین  به میزان دلخواه

طرز تهیه :

پیاز را خلالی خرد کنید و در تابه عمیق یا قابلمه تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند. کمی زردچوبه و 3 قاشق رب گوجه به آن اضافه کنید و دو، سه دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه بدهید. لوبیا سبز را بشویید و به تکه های یک سانتی خرد کنید. حالا لوبیا سبز را به مخلوط پیاز و رب اضافه کنید. 5 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه بدهید.

گوشت خورشتی را همراه با یک پیمانه آب، قدری نمک و فلفل در یک تابه بریزید. در تابه را ببندید و بگذارید گوشت کاملا بپزد. بعد از پخت گوشت اگر مخلوط شما رقیق بود مدتی در تابه را باز بگذارید تا آب بخار و سس غلیظ شود.

برنج را که از قبل خیس کردید با کمی نمک و روغن بگذارید در آب بپزد. بعد آبکش کنید.  برنج یا سیب زمینی را برای ته دیگ آماده کنید. کف قابلمه کمی آب و روغن بریزید و روی شعله بگذارید. سیب زمینی یا نان را ته قابلمه بچینید. بعد برنج و مخلوط لوبیا سبز را لایه لایه اضافه کنید. در این مرحله می توانید کمی دارچین را هم همراه با مخلوط لوبیا به لایه ها اضافه کنید.

بگذارید برنج دم بکشد. 10 دقیقه قبل از سرو 2-3 قاشق روغن زیتون یا کنجد روی برنج بریزید و با کفگیر هم بزنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

کدخبر: 959671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
شقایق یگانه
آیا این خبر مفید بود؟